Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 400 ggr
Maria
5/27/19, 6:07 AM

Godmorgon måndag 27 maj

Godmorgon på er.

Håll tummarna att jag får en läkartid idag. Annars vet jag inte hur jag ska göra med sjukskrivning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
5/27/19, 7:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God morgon Håller tummarna för att du får hjälp idag Maria. Här laddar vi för en ny dag.Igår såg vi bland annat citronträd.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
5/27/19, 7:29 AM
#2

#1 Åh så vackert. Man kan riktigt känna doften.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
5/27/19, 7:47 AM
#3

Godmorgon ! 🙂 

10 grader o molnigt , det ska regna , , regna , , o regna 😕  

Men Men , jag ska ha en rolig dag ändå , jag ska åka och köpa ett toalett skåp jag köpte på Facebook , så ser det ut .( jag kopierade bilden från tjejens bild )  Hoppas det är ok, annars kan du ta bort bilden.  

#0 Såklart att jag håller tummarna för dig Maria , du FÅR en läkartid , stå på dig!! Grina lite . . med ! 😢 det hjälper alltid !! 

#1 Önskar er den bästa dagen av alla i Cefalu ! 🙂👍

HH 🙂

aggeelin
5/27/19, 8:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Godmorgon! Snart dags för jobb igen och söndag är det redan på torsdag, skönt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
5/27/19, 8:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Igår var det morrans dag, som vi kallar det här. Jag fick en ros som jag ska plantera i kruka eller i jorden. Ska läsa på om rosen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
5/27/19, 8:51 AM
#6

#5 Ja, det va ju det ! Det va längesen man firade det . 🌺 Sån vacker blomma och plantera . 🙂 Grattis!! 🌺 till Morsdag  en dag efteråt!

HH 🙂

Annons:
Maria
5/27/19, 10:00 AM
#7

#5 Vacker ros🙂

Jag fick träffa en fantastisk läkare som lyssnade och hela drop in besöket tog drygt en halvtimme. Hon tyckte också att "eftervården" skötts bedrövligt. Även från vårdcentralens håll.

Jag blev i alla fall sjukskriven i två veckor vilket känns skönt. Nu behöver jag inte stressa över det.

Jag fick svar på en massa små frågor som man alltid glömmer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
5/27/19, 12:01 PM
#8

#7 Så skönt för dig!! 🙂 

Vilken tur du hade , även att du blev sjukskriven i 2 veckor!!! Kanon ! 

Jag kom med hyllan , nu fattas svarta lådor som jag ska småsaker i , shampo , toalett artiklar mm.  🙂 Toppen !!

HH 🙂

Fransu
5/27/19, 4:03 PM
#9

#7 Skönt att det gick bra hos läkaren. Här är det mulet och 15 grader idag. Jag jobbade tidigt, började 5 på morgonen. Sen har jag varit på ärenden. Bland annat hämtat ut provlinser. Har inte haft linser på många år, men kände att jag gärna har linser över sommaren i alla fall. Hittills känns linserna bra. Det är glad stämning i Finland idag efter VM- vintern i hockey igår.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
5/27/19, 5:14 PM
#10

Alldeles nyss ringde läkaren som skrev ut mig från avdelningen. Jag sa att det var väl i senaste laget men hon hade varit ledig. 

Jag sa att mina frågor var ju inte personliga till just henne utan det var vårdfrågor i allmänhet så önskvärt hade ju varit om någon verkligen lyssnade av telefonen även när någon är ledig.

Jag fick i alla fall talat om att jag för första gången under alla mina sjukhusvistelser varit väldigt missnöjd med vården. Jag var vänlig och saklig och det verkade som om hon lyssnade.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
5/27/19, 5:24 PM
#11

#10 Mysko läkare 😱 Jag skulle nog sagt lite mer , 😡 grr , . Vet inte om jag skulle va vänlig , 😂

HH 🙂

MonicaLagerquist
5/27/19, 5:33 PM
#12

Skönt att det löste sig Maria.

Stolt ägare till fem La permer

Spectabile
5/27/19, 7:50 PM
#13

#10 Bra att du sa vad du tyckte Maria, det behövs i dagens vård-sverige 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: