Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 548 ggr
Maria
5/18/19, 5:56 AM

Godmorgon lördag 18 maj

Godmorgon på er från ett blött Göteborg. Det har regnat inatt men är uppehåll nu och 11 grader.

Ha en härlig lördag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
5/18/19, 6:15 AM
#1

Godmorgon ! 😀😆 Här är det 12 grader o Solen försöker komma fram bakom molnen , har sovit över hos min syster 😀 Vaknar alltid tidigt , då 😄 #0 Är du uppe såhär tidigt jämnt ?

HH 🙂

MonicaLagerquist
5/18/19, 6:40 AM
#2

God morgon

Uppe tidigt för att var mig en lördag men jag var vaken och pigg.

Inga direkta planer för dagen.Ev fixar jag till växthusen idag.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
5/18/19, 6:48 AM
#3

Jag brukar vara uppe tidigt men idag var väl kanske lite väl tidigt men jag la mig 21.30 i går så det är kanske inte så konstig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
5/18/19, 8:48 AM
#4

#3 Okej , förstår ! Jag somnade om , vaknade nyss! Skönt ! Kaffe skulle va gott ! 😀☕️👍❤️

HH 🙂

aggeelin
5/18/19, 10:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Godmorgon! Snart på väg hem efter ett besök hos kusin.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
5/18/19, 11:06 AM
#6

Min man är och veckohandlar. Jag orkar inte följa med. Känner mig alldeles matt och somnade en timme i soffan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[PeterTM]
5/18/19, 1:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

God eftermiddag 🙂

Först vill jag säga att jag är så glad att min bästa cyberkompis är tillbaka och mår bra, eller i alla fall bättre, 1000 kramar till dig Maria och jag hoppas att kräket som gjorde mig och hela iFokus bestörta hamnar på kåken pronto.

Här är fint idag, även om det är lite småmulet, tillräckligt varmt för att ha altandörren öppen, vilket katterna uppskattar. Katter är verkligen värsta "ut-och-in-djuren" 😃

Vi har anslutit gräsmonstret (roboten), alltså vilken grej det där är. Enda jag ångrar är att vi inte köpte den för 10 år sen. Med mig är allt bra utom smärtläget, jag har förtvivlat ont i ryggen och det strålar ner i benen, har svårt att gå på morgonen innan värkmedicinerna slagit till. Men skit i det, nu är det fint ute, så jag ska ta itu med årets snickeriprojekt, ett litet växthus mot garageväggen, tillräckligt stort att gå in i och med fyra stor planteringslådor för gurka, Romanticatomat och min älskling - röd spetspaprika.

Maria
5/18/19, 6:06 PM
#8

#7 Åh så roligt att du är på visit Peter❤️

Du menar att en sådan där gräsrobot faktiskt fungerar så bra?

Så lustigt. Det enda jag har planterat i år är just röd spetspaprika😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
5/18/19, 9:11 PM
#9

#8 Ja en gräsklipparrobot. Jag var skeptisk till den för att vår tomt ser ut som ett stort U och att den inte är särskilt plan nånstans, men den har funkat över förväntan. Vi klippte med den gamla vanliga klipparen första gången nu förra veckan eftersom det var mycket småkvistar och löv kvar, sånt som kan fastna i roboten.

Det var ju en dyr investering, 25 000 med begränsningledning och återgångsledning monterad, samt garage för den, men med tanke på hur mycket slit vi sparar in på att slippa klippa 2000 kvm en eller två gånger i veckan cirka tre timmars jobb varje gång, så är den värd det.

Tarotstollan
5/18/19, 9:33 PM
#10

#7. Kul att se dig här inne igen Peter! 👍Fina katter!
#6. Bra att du tar det lugnt Maria och vilar när du behöver.

Här har varit mulet med regn hela dagen. Har dock sovit gott i nästan 11 timmar! Nu är det Eurovisionsfinalen som gäller hela kvällen.😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: