Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 4504 ggr
Maria
5/17/19, 10:57 AM

Vad som hände

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har det gått två veckor sedan jag blev hastigt sjuk.

Jag har inget minne alls av vad som hände och det är väl bra men samtidigt skrämmande.

Vad som räddade mig var min man , min son och min mobil😃

Jag är känd för att alltid ha mobilen med mig. Min man skojar om att jag inte ens går på toa utan mobilen.

Den helgen så åkte min man iväg på fredagen till min bror och svägerska vid Göta Kanal. Vi pratades vid på förmiddagen men sedan så har jag inte svarat. Min man ringde sonen och sa att han får ta en taxi och kolla till mig och då låg jag på golvet.

5 minuter tog det sedan innan ambulansen kom. Det är positivt att bo i en stad😉

Jag blev inlagd på CIVA direkt och var i så dåligt skick att det blev respirator.

Jag hade en pågående lunginflammation och det hela hade mynnat ut i en sepsis. Blodförgiftning sa man förr.

Efter 6 dagar väcktes jag sakta och jag hade skrämmande hallucinationer. Trodde jag var utsatt för en komplott.

Jag har i alla fall haft en väldans tur att jag kom under vård såpass fort.

Nu försöker jag bara smälta allt och jag känner mig ganska nere faktiskt. Kan bara gå med rollator och det känns som ett bakslag. Jag som tränat så mycket sedan hjärntumören.

Jag är i alla fall oerhört tacksam över att vara vid liv och man tror inte att en sådan här "grej" ska drabba en. Det är tydligen ganska så vanligt men ganska anonymt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
5/17/19, 11:23 AM
#1

Vilken tur du haft trots allt.

Klart att det känns tufft att behöva använda rollatorn igen men förhoppningsvis kan du komma igen.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
5/17/19, 11:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hejsan Maria ❤️ Nu trillar en tår 😢ner , är så glad att du mår bättre ! Ja , vilken tur att du hade mobilen , 😀👍😁 ( sjukt hur folk kan göra 😡) Underbart att höra av dig! Tack för att du berättar! En varm kram ❤️

HH 🙂

vallhund
5/17/19, 11:41 AM
#3

❤️

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lussan20
5/17/19, 12:18 PM
#4

Du får vara rädd om dig, säkert så kan du komma igen när krafterna återvänder. Tänker på dig och önskar dig allt gott…Mvh/WL🌺

Lona
5/17/19, 12:25 PM
#5

Fina Maria, jag får erkänna att nu rinner tårarna här! Vi har aldrig setts, inte haft så mycket kontakt på nätet heller egentligen, men du verkar vara en så varm person. ❤️ Saknaden efter dig har varit stor här på iFokus. Hoppas nu att du kan bli återställd, ta hand om dig - och familjen! Det känns gott att "se" dig igen. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Tarotstollan
5/17/19, 1:06 PM
#8

Ändå skönt att du är på bättringsvägen, ta det bara lugnt och ta hand om dig nu!🤗❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Fransu
5/17/19, 1:19 PM
#9

Oj så otäckt! Vilken tur du haft som är vid liv. Jag gläds varje dag att du är vid liv. Det var så hemskt det någon skrev. Så det här känns som ett mirakel! Krya på dig nu! ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

vallhund
5/17/19, 1:27 PM
#10

Har helt missat det! Hoppas du är på banan snart.🌺

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
5/17/19, 2:45 PM
#11

Tack. Jag har ju repat mig förr så det blir säkert bra denna gången också men det känns tungt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Andeljus]
5/17/19, 5:13 PM
#12

Fy vilken pärs att gå igenom😓 och så underbart att du har dina anhöriga som var så snabba med att reagera på att något var fel så du fick snabb hjälp för fy det där kunde ha gått riktigt illa 😕

Jag blir stum när när tänker på vad trollet skrev, hur kan man sprida något sånt utan att verkligen veta och ha fakta det övergår mitt förstånd.Jag har själv inte läst det men som jag skrev i pm så blev jag misstänksam på en användare på en sajt där nicket är borttaget av i fokus och  inte avslutat av medlemmen själv.

#11 Tack. Jag har ju repat mig förr så det blir säkert bra denna gången också men det känns tungt.

Ja det har du verkligen gjort, du har haft det tufft men lyckats kämpa dig tillbaka och det ska du göra nu också det har jag bestämt och hör sen 😎

Ta hand om dig Maria  och krya på dig du har klarat det förr och du kommer att fixa det igen ❤️

Vixxen
5/17/19, 5:42 PM
#13

Skönt att allt har blivit bättre!

Annons:
[[eskils_]]
5/17/19, 6:16 PM
#14

Håller med #13 m fl. Krya på dig nu och njut av det vackra vädret! ☀️🌺

TatsuOni
5/17/19, 6:23 PM
#15

Krya på dig!🌺


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Magi-cat
5/17/19, 6:50 PM
#16

Så skönt att höra av dig, krya på dig nu och sköt om dig! Du är en kämpe så du kommer att klara det! 🌺❤️🤗🌺
Ta det lugnt och låt det ta sin tid.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
5/17/19, 10:01 PM
#17

Krya på dig och kram! ❤️🤗

Maria
5/18/19, 11:17 AM
#18

Tack alla. ❤️

Jag känner mig bara så förvirrad. Tänk alla som lever ensamma.😕 Jag har ju ändå min man som har tagit ledigt.

En dag klarade jag själv att gå på toaletten och en dag att gå ut i matsalen och äta. Då blir man utskriven direkt.

Det var en enorm skillnad mellan intensiven och avdelningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lussan20
5/18/19, 12:25 PM
#19

De har så bråttom nu för tiden. På IVA är de änglar. Men som du skrev så ser de att man kravlar sig upp så är det fort utskrivning.

Ta nu hand om dig, repa krafter. Kanske kan du ta in lite vackert från nauren, det är så stärkande. Här slår Syrenerna ut nu…Krya på dig och allt gott från WL❤️🌺

Maria
5/18/19, 12:35 PM
#20

#19 Ja det är verkligen bråttom. Nu ska detta följas upp på en VC jag bara besökt en gång.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
5/18/19, 12:47 PM
#21

En annan positiv sak som detta har fört med sig är att jag har faktiskt inte snusat på två veckor. Jag som sagt att jag aldrig ska sluta snusa. Min enda last haha😁 Jag vore ju väldigt dum om jag inte tog denna chans när jag fått två veckor "gratis"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
5/18/19, 1:01 PM
#22

#21 Ja , så bra ! Bra att det för mig sig något gott , när det händer nåt. Lycka till ! 😀👍❤️

HH 🙂

Carmarino
5/18/19, 3:59 PM
#23

Skönt att höra att du är på bättringsvägen. Sepsis är inte att leka med. Tack och lov att läkekonsten går framåt. Och tur att du har så snabbtänkta anhöriga. Det är guld värt. ❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lillyrod
5/18/19, 4:03 PM
#24

Heja Maria. Låt bli snuset. Det klarar du fint. Jag slutade röka efter att ha rökt i 40 år och kunde jag så kan du med :) Jag håller tummarna för att det går bra med allt.

[[eskils_]]
5/18/19, 5:04 PM
#25

Bra idé att skippa snuset nu! ☝️ 

Jag var storrökare i ca 25 år innan jag slutade. Ångrar bara att jag inte fattade det tidigare. Hälsan framför allt! (och ekonomin, och att kunna känna dofter…..) 🙂🌺

Maria
5/18/19, 6:09 PM
#26

Jag har ju tyvärr rökt i 35 år också men slutade innan hjärnoperationen och det gick hur lätt som helst. 

Det här med snuset däremot har jag inte velat vara utan men som sagt man får ju givetvis ta chansen nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lillyrod
5/18/19, 7:49 PM
#27

Det finns ju prillor utan nikotin. Vanan är starkare än nikotinet. Säger en som slutade med hjälp av e-cigg. Använder fortfarande men är helt nikotinfri nu och var det efter knappt ett halvår. Ett tips…🙂

Annons:
Honestyisdead
5/18/19, 9:19 PM
#28

Fy vad hemskt! Krya på dig ❤️

Pyttelite
5/18/19, 9:48 PM
#29

Härligt att höra att du är på väg tillbaka! 

Bara att kämpa på och se till alla förbättringar du når - du kommer att komma tillbaks men det tar sin tid - du är en kämpe!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Andeljus]
5/19/19, 4:14 PM
#30

Jag beundrar er som lyckas sluta röka eller snusa det är suveränt bra och starkt gjort av er 👍

Själv fixar jag det inte och räknar efter så har jag rökt i 40 år och lite mer än så med tanke på smygrökningen innan men från 13 års ålder så var jag en riktig rökare och tänk om man ändå hade lyssnat på dom vuxna och låtit bli det där och jag har försökt att sluta så många gånger genom åren men nope jag fixar det inte.

Försökte sluta i  Januari i år och höll upp under februari med någon enstaka cigg men jag blir så elak,så ilsken och jämmerlig så jag blossade på ett tag under Mars sen försökte jag igen att sluta under Mars men jag blir så hemsk så omgivningen ber mig faktiskt att börja igen så jag går att ha att göra med ☺️April och nu under  Maj samma där jag försökte men nä jag klarar det inte och abstinensen är så bedrövlig så andra råkar ut för mitt sura humör så pass så det faktiskt förstört vänskaper så det där får jag finna mig i att jag är rökare men alla tummar upp för er som fixar och klarar av att sluta ni är beundransvärda  👍 🥳👍

Nu ska jag gå och ta ett bloss för det här inlägget gjorde mig faktiskt röksugen 😊

vallhund
5/19/19, 6:00 PM
#31

#30 💔

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fridaaaa
5/20/19, 3:32 PM
#32

Fy krya på dig!

Var som min farmor, hon hade kommit hem från resa på fredagen, på lördagkvällen svarade hon inte och inte under söndagen så pappa åkte dit och då hade hon legat i köket hela natten. Hon fick med ligga i respirator och så. Minns inte vad det hette det hon hade drabbats av. Men hon var 6 månader på sjukhuset innan hon kom hem

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
5/24/19, 6:32 AM
#33

Nu har jag haft några dagar då jag försökt få kontakt med vårdcentralen eller avdelningen jag var inneliggande på efter CIVA. Jag behöver få en läkarkontakt. Jag behöver vara sjukskriven ett tag då jag än så länge har svårt att röra mig. Hinna till toaletten. Böja mig för att t.ex ge katterna mat och andra småsaker. Jag har så många frågor.

Jag är fortfarande ganska så förvirrad och hallucinationerna sitter kvar fastän jag numera vet att de inte är sanna fastän de för mig är glasklara och mycket skrämmande. Jag har inga minnen alls från dagen min man åkte fastän vi pratat på morgonen om hans packning bland annat. Han ringde mig på vägen vilket jag heller inte minns. Han tyckte jag lät trött.

Jag har fått en lapp där det står vem jag ska kontakta angående vårdtiden på avdelningen. Ingen svarar. Jag har pratat in säkert fyra meddelanden.

Jag kan ställa mig i kö nästa vecka på vårdcentralen tidigt på morgonen och "hoppas" på att få en tid. Inga garantier kan lämnas. Jag sa att jag kanske inte ens orkar stå i denna kön. Jag är livrädd för att t.ex bajsa på mig. Småsaker kanske men stora för mig.

Jag har alltid haft en enorm tur med vården och haft förmånen att få ha samma läkare men nu är det andra tider.

Så igår hände det. Jag fick en kallelse med posten😮 Jag ska få träffa en läkare på onsdag. Besöket gäller uppföljning från Mölndals sjukhus enligt remiss. En remiss de redan ha haft varje gång jag ringt.

Det kanske lönar sig att ringa dagligen och tjata haha.

(Varför jag skriver i denna tråden vad som händer är för att det blir en slags dagbok för mig själv och som jag kan kolla i då minnet sviker.)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
5/24/19, 7:50 AM
#34

#33 Så härligt Maria 👍 

Håller tummarna att det går bra för dig!  
Det där med bajsandet o att inte kunna hålla sig , , har jag med .  Jobbigt! 

Bra att ringa och tjata och tjata . 😂 

Perfekt tråd att skriva i . Det där med minnet har vi alla ! Jag har en go'vän som har fått stroke , hon har en almanacka med sig , antecknar allt i den , har en gammal telefon , ingen Iphone som jag har.  

Önskar dig Lycka till ! Ha en toppenskön Fredag med sol och mys!! Bamsekramar!! 🤗❤️

HH 🙂

Annons:
Magi-cat
5/24/19, 8:25 AM
#35

Så mycket du varit med om, Maria!! Fantastiskt att du kan skriva så som du gör och tack för att du delar med dig åt oss som följer hur det går för dig! 🌺
Förstår att det är mycket kvar, men håller tummarna att du får all hjälp du behöver! ☀️

Kramar! ❤️

(Det är väl tyvärr en erfarenhet jag tycker jag hört flera som berättar om, att behandling och omhändertagande på akutklinik är suveränt proffsigt och bra. Sedan skickas man hem och det finns ingen att vända sig till. Man är inte frisk själv och har många frågor när man kommer hem efter ett sådant trauma som det är. Det är inte lätt att orka tjata heller…)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lussan20
5/24/19, 8:34 AM
#36

Hej Maria!

Min laptop har pajat så jag får skriva på en gammal som hostar och hackar.

men vill att du ska veta att jag tänker på dig! <minnet ja, efter stroke är det si och så.Enda fördelen är att alla program är nya på Tv för jag minns inte att jag sett dom förr. Tillbaka i tiden är det klarare.

Så mycket jobbigt för dig efter sjukhusvistelsen. Man måste ligga i för att få tider.Om man nu får kontakt?. Hoppas problemen klingar av  för dig. Skriv här och känn att du bottnar hos oss och att det är så skönt att skriva av sig. Dagens kram från WL🌺

kattöga
5/24/19, 9:01 AM
#37

🌺🤗🌺

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Maria
5/24/19, 9:04 AM
#38

#35 Ja 2005 började det hela. Då var jag 43 år.

Jag fick borrelia som satte sig i nervsystemet och hjärnhinneinflammation. I samma veva upptäckte man en hjärntumör som opererades 2011. Den var elak grad III. Några veckor senare fick jag operera blindtarmen. Fick chlostridiuminfektion och låg isolerad. Sedan fick jag blödande magsår. Sedan fick jag besked att jag förmodligen hade fått äggstockscancer (mamma dog i det) då jag hade en stor förändring på ena äggstocken och cancermarkörer i blodprover. Tack och lov så var det ett myom så man opererade bort "rubbet" Ramlade ut sängen vid ett tillfälle och min arm var obrukbar i flera månader.

Och nu detta🙂 Det känns som om jag har haft väldigt otur.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
5/24/19, 9:37 AM
#39

Du är en verklig kämpe, Maria! 🤗🌺

Snart har du klarat av även detta! ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
5/24/19, 9:44 AM
#40

# 39 Håller med Magi-cat , du är en kämpe Maria ! 😀❤️👍

HH 🙂

MonicaLagerquist
5/24/19, 2:41 PM
#41

Vad mycket som hänt dig.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Fransu
5/24/19, 9:01 PM
#42

Vilken kvinna du är som överlevt allt du gått igenom. Dessutom verkar du vara vid gott mod. Du är stark!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
5/25/19, 7:28 AM
#43

Nu har jag snurrat till det igen. Det är INTE på onsdag jag fått tid utan nästa månad. Så jag är vid samma utgångspunkt igen. Jag behöver bli sjukskriven kanske en månad. Ska det vara så svårt….?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
5/25/19, 7:56 AM
#44

Nästa månad, det var länge med tanke på hur sjuk du varit!🤔 Hur svårt kan det vara, tycker man…

Som sagt, uppföljning är det som många gånger brister.

Kram till dig, och fortsatt tillfrisknande! 🌺🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
5/26/19, 10:07 AM
#45

Kontakta distriktssköterskan, du har rätt till gratis blöjor, de levereras direkt hem till dig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
5/26/19, 10:19 AM
#46

#45 Tack. Det är bara så många att kontakta och så ska man försöka komma ihåg också 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
5/31/19, 7:28 AM
#47

Jag fortsätter och skriver i denna tråden som en slags kom-ihåg-tråd🙂

Min man var snäll och tog en nummerlapp på VC och jag fick en läkartid. Hon tog sig verkligen tid för att lyssna och besöket varade drygt en halvtimma.

Jag fick svar på alla mina frågor som jag hade på lappen och jag blev sjukskriven i två veckor då "vi" ska ha en uppföljning. Det kändes som en stor sten släpptes från mina axlar.

Jag har också blivit uppringd av läkaren från avdelningen där jag var inneliggande. Hon ursäktade sig med att hon varit ledig. Jag försökte förklara att det kanske inte var henne just personligen jag ville prata med utan någon som kunde svara på frågorna jag aldrig hann med.

Jag fick i alla fall talat om allt jag upplevde negativt och jag var inte otrevlig utan bara saklig så det kändes som att hon faktiskt lyssnade.

(Det känns som om jag skrivit detta tidigare🤪)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
5/31/19, 7:46 AM
#48

Vad skönt att det känns bättre, Maria, och att du fått svar på frågor!

Samt att du framförde vad du upplevde som negativt.

Fortsätt med tillfrisknandet! Vi håller tummarna! ❤️🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Andeljus]
5/31/19, 5:24 PM
#49

#47 Härligt att du får bli hörd och får svar på dina funderingar och frågor för sånt är så viktigt och en del i läkningsprocessen 🌺

Jag tycker du gör det fantastiskt Maria för du har verkligen fått kämpa med hälsan och du tycks ha en styrka inom dig i allt du möter och gör och det är verkligen imponerande att se och du banar väg för många som läser här inne att fortsätta kämpa och inte ge upp om dom möter svårighet med sjukdom 👍

Jag håller alla tummar, tassar och tår att du blir helt frisk  🌺❤️🌺

Lussan20
6/1/19, 6:21 AM
#50

Starkt gjort!

Du får njuta lite sommar också, tanka upp dig med ljus , sol och fina dagar. Skriv också, det är så bra att sätta sina tankar i ord. Jag hejar på! Kram från WL🌺

Tarotstollan
6/1/19, 9:59 PM
#51

Skönt att det går framåt Maria!🤗🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
6/5/19, 8:43 AM
#52

Nu har jag ringt "min neurolog". Jag vet att jag ringde honom när jag låg inne på avdelningen och hade alla hallucinationer. Jag trodde ju att jag var utsatt för en komplott😃 Jag minns att jag var så upprörd över att de ändrat min medicinlista och det stärkte ju bara mina misstankar om komplotten.

Jag fick be om ursäkt ifall jag sagt något konstigt men det hade jag tydligen inte gjort.🙂 Eller också var han bara snäll…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
6/5/19, 12:03 PM
#53

#52  Så härligt Maria !!  Krya på dig och ta det "lilla lugna" 🙂

HH 🙂

Tarotstollan
6/5/19, 9:02 PM
#54

Läkarna är nog vana vid att folk säger det mesta när de är sjuka, rädda och drogade av mediciner. Så du behöver inte vara orolig för det men det var ju gulligt av dig att ringa honom och kanske fick du reda på lite mera om det som hände dig.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
6/5/19, 9:32 PM
#55

Han hade fått en epikris skickad till sig men det är samma som jag fått hem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mooniq
6/9/19, 7:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

hoppas du mår bättre snart. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
6/9/19, 7:31 AM
#57

Tack🙂

Det går bara så långsamt. Balansen har blivit lite bättre och magen också men inte i den takt jag hade hoppats😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
6/9/19, 7:35 AM
#58

❤️🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
6/9/19, 7:37 AM
#59

# 57  Ja, , det tar nog sin lilla tid . 🙂❤️ Ha en fin Söndag !  Kram Kram ❤️

HH 🙂

Maria
6/9/19, 7:45 AM
#60

Tack.

Hela jag är ju ganska skör och det påverkar förmodligen. Usch ibland är det deppigt. Det känns som om jag blev gammal så fort. Helt plötsligt över en natt bara….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
6/9/19, 8:05 AM
#61

#60  Förstår det ! Kan tro att det inte är så lätt att "bara vara" 🙂 ta det lugnt . Du får säkert  hjälp och annat av maken din + din son med fru.🙂

( Vill inte skriva så mycket om sjukdomar , , men jag har gått in i väggen , måste ta det lugnt , fick tips om att börja på Hälsocenter ,  jag själv VILL "ta det lugnt" på mitt eget sätt ) får ju så mycket tips av syskon,  kusin, vänner mm. o alla säger olika , VEM ska man lyssna på ?  Inte sin EGEN kropp eller ?? 😂 

Har en son som är exakt som jag , han är 25 år och  pluggar till sjukskötare , jobbar på helger för att slippa ta så mycket lån,  tränar , lagar hälsosam mat , gör matlådor och tar med till jobbet,   När sover han ? brukar jag tänka , , o sen går jag till mig själv när jag va i hans ålder och yngre , jobbade jämnt , spelade fotboll, joggade i spåret , lagade mat . . 😂 vem brås han på??

HH 🙂

MonicaLagerquist
6/9/19, 8:13 AM
#62

Kram Maria ❤️

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[[eskils_]]
6/9/19, 10:03 AM
#63

Det går åt rätt håll i alla fall, njut av sommaren och krya på dig! 🌺 🤗

Fransu
6/9/19, 11:50 AM
#64

Krya på dig och låt det ta tid. Det är ingen liten grej du varit med om. Kroppen behöver sin tid för att läka.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Andeljus]
6/10/19, 10:37 AM
#65

Kram på dig Maria och kämpa på,tycker du gör det oerhört starkt ❤️🌺

Maria
6/10/19, 4:16 PM
#66

Nu har läkaren på VC ringt upp och jag blir sjukskriven 100 % en vecka till och sedan en vecka på 25% sedan är det som vanligt.

Jag pratade med min arbetsgivare som blev helt mållös. Hon tycker det är för bedrövligt och det är så himla skönt att ha en förstående arbetsgivare.

Läkaren på VC tyckte att jag varit sjukskriven så mycket denna våren men jag försökte förklara att det handlar ju om två helt olika anledningar. Det ena är mina besvär med huvudvärk och detta andra var ju en sepsis, något helt annat, som råkade hamna samtidigt med min huvudvärkssjukskrivning.

Jag kan ju inte ha kortare rehabilitering bara för att jag varit sjukskriven för någon annan åkomma?

Jag har ju i alla fall semester att ta ut så det ska nog lösa sig😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/10/19, 4:41 PM
#67

Nu ringde läkaren igen och tyckte att vi skulle träffas i alla fall i slutet av juni. Hon hade läst igenom remissen från Sahlgrenska och de hade även rekommenderat en lungröntgen. Så nu lär det bli av också.

Det är ju alltid bra att läsa igenom sina papper😃

(Så himla bra med denna tråden för här har jag hela händelseförloppet om jag behöver kolla datum osv.)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
6/10/19, 4:47 PM
#68

#66 Så skönt för dig !! Det behöver du . 

Tycker självklart att du varit hemma för huvudvärken förut och nu denna sepsis , , så det är klart att du ska vara hemma , sjukskriven . Ärligt talat tror det tar längre tid än denna vecka att bli frisk.  Ta det lugnt nu och vila . 🙂 Jag ska sätta mig  på balkongen en stund med en kopp kaffe 🙂 

Kram 🙂

HH 🙂

Maria
6/10/19, 4:53 PM
#69

#60 Tack

Jag kan säkert klara mitt jobb men det är ju andra småsaker som att hinna till toaletten. Inte somna vid skrivbordet. Jag går ju som en kratta med rollatorn men jag har åkt kommunalt innan med rollator så det ska väl funka denna gången också.

Jag gissar att det kanske tar lite längre tid för mig att rehabiliteras på grund av min bakgrund.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Magi-cat
6/10/19, 5:29 PM
#70

Läkaren ska inte "tycka" någonting, utan bara bedöma och ta rätt ställning till sjukdomsstatus! Morr och fräs, sepsis är faktiskt inte att leka med!

Bra om de läser papper och journaler…

Jobbigt, Maria, men du klarar det! 🤗🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
6/10/19, 7:35 PM
#71

Konstig resonemang av läkaren. För att man varit sjuk tidigare ska väl inte spela någon roll.

Stolt ägare till fem La permer

[Andeljus]
6/11/19, 5:41 PM
#72

Alltså jag saknar faktiskt ord för så resonerar man inte som läkare 😕 , det finns flera sjukdomsförlopp så den där läkaren borde få sig en rejäl reprimand 😡

Du har all rätt att få återhämta dig och jag blir blek när jag läser det du skriver i

** #69 Jag kan säkert klara mitt jobb men det är ju andra småsaker som att hinna till toaletten. Inte somna vid skrivbordet. Jag går ju som en kratta med rollatorn men jag har åkt kommunalt innan med rollator så det ska väl funka denna gången också.
**

Jag gissar att det kanske tar lite längre tid för mig att rehabiliteras på grund av min bakgrund.

Det ska inte behöva ta längre tid tvärtom du har rätten till vård och den ska ingen  ta ifrån dig och det är ju själva fan uttryckligen sagt  att vården fungerar så dåligt idag i vårt utvecklade samhälle.

Man blir så besviken 😕

Kämpa på Maria ❤️

Maria
6/11/19, 5:47 PM
#73

Ja det är första gången jag är riktigt besviken faktiskt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
6/13/19, 4:29 AM
#74

Undrar om läkaren hade tyckt detsamma om det varit på grund av ett brutet ben du varit sjukskriven första gången? Otroligt dumt och oprofessionellt agerande av läkaren.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lussan20
6/13/19, 8:02 AM
#75

Vården har spårat ur!

Ingen får den hjälp de behöver. På telefon kan man inte visa något. Jag har dessutom ingen smartphone pga mina ögon. Jag orkar inte söka längre och mina väninnor blir så dumt bemötta i vården, ju äldre man blir ju sämre går det.

En väninna fick stora utslag på en sida av kroppen, hon krävde besök. fick svaret att det var bett? Hon blev så arg att hon svarade-så du menar att lopporna biter ojämnt då-? Det var ena armen , sidan , ena benet. Det var nog någon form av Ros som det såg ut. Hon hade ont i nervbanorna och blev så ledsen för den usla behandlingen. Det får tydligen vara hur dåligt som helst utan att någon reagerar.

Vi tänker på dig Maria och hoppas att snart allt ordnar upp sig, sänder styrkekramar från WL🤗🌺

Soligajag1
6/13/19, 8:18 AM
#76

#75 Håller med att vården är värdelös . 

Jag väntar länge med att gå till dr:n om jag blir sjuk , försöker kurera mig själv . Men det är klart , får man värre åkommor måste man uppsöka läkare . 

Jag tänker på dig dagligen Maria 🙂 Hoppas att du mår bättre och bättre för varje dag !! Kram ❤️

HH 🙂

Annons:
Maria
6/16/19, 7:35 AM
#77

I morgon börjar jag arbeta 50%.

Eftersom jag "bara jobbar" 50% annars så blir det med andra ord 25% så det är inte många timmar kommande vecka i och med att jag är ledig på fredag, midsommarafton.

Jag har även gjort en magnetröntgen av skallen denna veckan.

Jag tror det ska gå bra. Min man har semester så han kan köra mig😃

Ursäkta att jag håller denna tråden igång men jag tycker den är så bra att ha som "minnesanteckningar".

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
6/16/19, 7:40 AM
#78

Det är bara tacksamt att du håller tråden igång så vi får höra hur det är med dig! ❤️

Lycka till! 🌺🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
6/16/19, 7:42 AM
#79

#77  Vad skoj för dig ! Grattis 🌺 Hoppas du mår bättre nu. 

Skönt att din man hart semester så han kan köra dig .  

Det gör absolut  ingenting att du håller denna "tråd" vid liv 🙂 Bara kul , då vet vi hur det går för dig . ❤️

HH 🙂

Lussan20
6/16/19, 7:43 AM
#80

Skriv Maria!

Det ger kraft att vara sedd då livet är strängt. Vi finns ju här och hejar på dig! Lycka till med jobbet och vila då du kan…Styrkekramar från WL🌺

Magi-cat
6/16/19, 8:02 AM
#81

Så sant, vi finns för varandra.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[[eskils_]]
6/16/19, 2:50 PM
#82

Skriv på du bara! Du har drabbats hårt och förtjänar en egen tråd + stöd och uppmuntran. 🙂 ☀️

Maria
6/16/19, 2:51 PM
#83

Tack😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Carmarino
6/16/19, 6:35 PM
#84

Vi vill ju höra hur det går för dig, så det är bra att du berättar i den här tråden. 🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
8/3/19, 10:08 AM
#85

Idag är det precis tre månader sedan jag blev sjuk och sommaren har gått bra. Jag har sakta men säkert repat mig. Himla tur att jag har haft semester eftersom det strulade med sjukskrivningen.

Jag hade ju svårt att hinna till toaletten men det problemet är tack och lov borta😉 Det som är kvar är tröttheten. Jag somnar heeela tiden. Yrseln är också väldigt jobbig.

Tröttheten kan jag förstå kan vara kvar efter detta men yrseln har knappast med detta att göra. Jag har i alla fall fått gjort min årliga MR på skallen nu under sommaren och tack och lov så är den som vanligt. Ingen ny tumör men några små förändringar som inte har vuxit i alla fall.

Lungröntgen som sjukhuset rekommenderade har fallit bort från vårdcentralen och nu känns det som om det kan kvitta😃

Jag har en veckas semester kvar och det känns bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
8/3/19, 9:08 PM
#86

Så skönt att det går framåt!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
8/7/19, 2:28 AM
#87

Nyfiket frågat Maria och du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill.🤗
Har ni fått någon klarhet i varför denna personen betedde sig så illa mot dig och din familj och skrev detta fruktansvärda besked och lade ut det här inne för oss att läsa?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
8/7/19, 6:06 AM
#88

#85  Så härligt att det går framåt för dig !  

Njut av din semester och ta det lugnt! 

Kramar om ! 🤗

HH 🙂

Maria
8/7/19, 6:49 AM
#89

#87 Nej jag har ingen aning. Jag vet att det är en person som haft mängder med nick och blivit avstängd allteftersom. Har t.om varit Sajtvärd ett tag.

Hur "hon" däremot faktiskt trodde jag var död i samband med att jag blev så akut sjuk vet jag inte om det bara var en chansning eftersom jag abrupt slutade skriva.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
8/7/19, 7:02 AM
#90

#89. Tack för svar!
Bara för att du hastigt slutade att skriva behöver ju inte automatiskt betyda att du inte fanns mera bland de levandes skara. 😕
"Hon" kunde ju avvaktat och sett om din man hade skrivit något först.
Men som jag sagt innan, skönt att du fortfarande finns med oss!🤗

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Maria
8/7/19, 7:03 AM
#91

#90 Ja verkligen. Jag förstår inte syftet alls.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
8/7/19, 7:36 AM
#92

# 91 Verkligen inte ! Hoppas att hon är borta härifrån nu , att hon blivit avstängd . 😡 Konstig typ ! Ha en fin Onsdag ! 😀❤️

HH 🙂

Magi-cat
8/7/19, 8:09 AM
#93

#85 Alltid lika glädjande att se dig, Maria, och skönt att sommaren har gått bra! Synd bara att det skulle strula med sjukskrivningen, efter allt du gått igenom!

Ha det så fint på det som är kvar av semestern och sedan också, och fortsatt tillfrisknande! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
8/7/19, 10:26 AM
#94

Tack ska ni ha❤

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
8/7/19, 11:31 AM
#95

🌺❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
9/5/19, 10:42 AM
#96

Nu har jag fått två kallelser till intensiven på Sahlgrenska och intensiven på Mölndals sjukhus eftersom jag låg på båda ställena. 

Genomgång av vistelsen och möjlighet att ställa frågor.

Jättebra. Vården fungerar över förväntningar när det gäller vissa saker och uppenbarligen sämre när det gäller andra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
9/5/19, 1:53 PM
#97

👍 Bra att det görs uppföljning. Hoppas bara någon går igenom synpunkterna sedan…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
aggeelin
9/5/19, 3:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Bra!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
9/5/19, 3:33 PM
#99

Jag har inga synpunkter alls om vården på intensiven mer än från min son och man som bara har goda ord.😉 Jag minns inte ett smack. Det var vårdavdelningen efteråt som kunde lämna mer att önska. Där lär däremot inte komma någon inbjudan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
9/9/19, 6:38 PM
#100

Ni har jag varit på återbesök på intensiven Sahlgrenska. Nästa vecka blir det Mölndal.

Jag hade nog inte riktigt fattat hur sjuk jag var när jag kom in akut. Återigen är jag otroligt tacksam för att min man och son agerade så snabbt och att vi lever med mobiler🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
9/9/19, 6:41 PM
#101

Tack och lov att det gick bra, Maria!!! ❤️🤗🌺

Det är inte alls dumt med mobiler ibland. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

kattöga
9/9/19, 7:31 PM
#102

#100 Jaa, vilken tur att ni lever med mobiltelefoner! Och vilken tur att din man och son är så alerta! 

Och så skönt att det gått så bra som det gjort! 🤗

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Fransu
9/10/19, 6:04 AM
#103

Ja, mobiltelefoner räddar liv. ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
9/10/19, 4:14 PM
#104

Har faktiskt börjat försöka komma ihåg att ta med mig mobilen i fickan även inne i lägenheten. Det är tack vare din berättelse Maria. 🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Maria
9/10/19, 4:29 PM
#105

#104 Så bra😃

Min förra mobil hade jag i ett läderfodral som hängde runt halsen vilket var väldigt praktiskt. Ska se om jag kan hitta ett sådant igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
9/10/19, 4:40 PM
#106

#105 Jag har två sådana fodral; ett vitt och ett svart, men jag har inte mobilen hängande runt halsen. Tycker den slår emot allting och är i vägen. Däremot förvarar jag den ena av mobilerna i det vita fodralet. Den andra (som jag använder mest) har jag  i fickan och den har ett genomskinligt gummiskydd.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
9/10/19, 4:41 PM
#107

#106 Alla sätt är bra….😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
9/10/19, 6:14 PM
#108

#107 Det är klart det är bra med mobil , ifall man ramlar hemma tex , om man är ensam , 😀

HH 🙂

Carmarino
9/10/19, 7:13 PM
#109

#107 Ja, bara det funkar så. 🙂

Fodralen köpte jag på Gekås i Ullared, men de har inte sådana längre. Åtminstone hade de inte några senast jag kollade, men det är ju ett par år sedan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
9/10/19, 7:18 PM
#110

#109 Jag ska försöka hitta en sådan igen. Minns att jag köpte den i vanlig butik. Jag har kvar den men mobilen passar inte numera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
9/13/19, 5:20 PM
#111

I två dagar har jag blivit lovad att bli uppringd av läkaren på vårdcentralen men icke… Jag har lite knäppa blodprovssvar. Bland annat förhöjt CRP. Dåligt tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
9/13/19, 5:40 PM
#112

#111  Ojoj, , tänk att det ska vara så svårt att ta kontakt  med sin patient .  Nu får du vänta till Måndag . 😕

HH 🙂

Magi-cat
9/13/19, 5:47 PM
#113

Jättedåligt. Illa när primärvården och dess kontakt med patienten brister.

Hoppas du blir uppringd med det snaraste på måndag! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
9/17/19, 12:19 PM
#114

Vi har haft en väldigt aktiv skribent det sista (inte medlem dock på Livskvalitet) som är samma som "dödförklarade" mig. Hon är nu avstängd från iFokus tack och lov.

Jag har vetat om det ett tag så om jag varit kort mot henne i mina svar så har det sin förklaring.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
9/17/19, 1:17 PM
#115

#114 Nu har jag läst hela tråden. Vilken sällsynt obehaglig upplevelse för dig, med lunginflammation och sepsis och alla efterverkningar. Jag hoppas verkligen att du mår bättre nu. Och historien med dödförklaringen känns milt uttryckt helt makaber. Hur är man funtad om man tycker sånt är roligt?

zabelle
9/17/19, 2:44 PM
#116

Maria, Fy vad du har fått gå igenom. 
Tycker det räckte för dig med "förra omgången".
Skickar en stor kram 🤗

Zabelle   

Lona
9/17/19, 3:04 PM
#117

#114, Bra, väck med den personen! Hur f-n är man funtad om man gör sådana saker? Vanligt "trolleri" eller att man tullar lite på sanningen må väl vara hänt, det tror jag inträffar på de flesta forum, men sånt här?!😲 Jag brukar inte slänga mig med sådana termer men det låter faktiskt inte som att den personen är helt frisk psykiskt. Ta hand om dig, Maria! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Vixxen
9/17/19, 5:11 PM
#118

Helt sant Lona! Kramar till dig Maria!

Annons:
Soligajag1
9/17/19, 5:19 PM
#119

#117  Helt rätt , den personen är inte helt frisk .🤪 

Kramar till dig Maria . 🤗

HH 🙂

wildfire
9/17/19, 6:08 PM
#120

#114 Men gudars skymning har personen vart igång igen 😮 vad är det för folk som gör så sjuka saker 😡 Hoppas att du polisanmäler den där för det där ska hen inte komma undan med. Fy fasen vad sjukt gjort 😮

All styrka till dig Maria du gör det så starkt och bra och som du har fått kämpa wow det är imponerande.Kram på dig ❤️

Maria
9/20/19, 6:27 AM
#121

Igår var jag på återbesök på intensiven Mölndal och äntligen fick jag se det ljusgröna kaklet som figurerar i mina hallucinationer och drömmar. Det stämde åtminstone😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
9/20/19, 7:32 AM
#122

❤️🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
9/20/19, 8:58 AM
#123

Härligt Maria 🙂❤️ Önskar dig den mysigaste Fredagen ! 🌺

HH 🙂

Cireea
9/20/19, 5:25 PM
#124

Jag hoppas det är okej att jag frågar, du behöver givetvis inte svara om det är så. 
Du nämnde tidigare att du hallucinerade och trodde du var utsatt för en komplott, vad trodde du att den komplotten gick ut på då? 

Jag har aldrig hallucinerat förut så jag kan verkligen inte sätta mig in i hur det måste kännas att gå igenom det. Hur fungerar hallucinationerna? Ser du saker eller vad händer? 

Jag ber om djupaste ursäkt om det är jobbiga frågor. 🌺Radera mitt inlägg om det blir alldeles för jobbigt att se och tänka på.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
9/20/19, 6:35 PM
#125

Jag har inga problem med att prata om det.

Jag trodde att alla var ute efter mig. Inte mina nära men de på sjukhuset. Jag såg ett grönt kakel som varierade och var gult ibland och då trodde jag de flyttade runt mig. Det var ett galler där jag upplevde att man tittade på mig igenom. Detta var såklart när de väckt mig igen och jag frågade efter min mobil hela tiden men det var väl ingen som hörde mig för jag hade ingen röst efter tuben i halsen😉 Jag trodde jag var utsatt för ett experiment. Försökte övertyga min man och son hela tiden att inte lita på någon.

Jag såg en av sköterskorna gå över en gräsmatta till ett annat hus där jag trodde "högkvarteret" var beläget men jag kunde inte se ut alls ifrån sängen där jag låg. Jag blev väldigt misstänksam mot honom när han kom tillbaka.

Förra gången när jag opererade hjärnan var det mer "kul" hallucinationer som att en stor del av omgivningen var tecknad/animerad. Vattenglaset fick små ben och sprang iväg osv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Cireea
9/20/19, 6:48 PM
#126

#125 Det måste ha varit en väldigt läskig upplevelse 😮Hur skötte personalen det hela? Det torde väl inte vara första gången dom haft med hallucinationer att göra. Men hur bemötte dom det? Försökte dom avfärda det eller lät dom dig hållas? Eller du kanske aldrig yttrade misstänksamheten högt mot dom? 

Roliga hallucinationer lät betydligt behagligare. 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maria
9/20/19, 7:57 PM
#127

Jag vet inte hur personalen bemötte men min man och son sa att de var helt underbara. Jag har inga större klara minnen och inga ansikten alls. Jag kunde ju inte prata heller. Sonen sa att man fick lägga örat vid min mun för att kunna höra lite om än något.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
9/20/19, 8:44 PM
#128

Måste ju vara fruktansvärt för vem som helst som hamnar i en sådan hallucination och sen inte kunna göra sig förstådd. Fast å andra sidan så skulle det nog vara svårt att förstå även om din man eller son hade sagt att du bara hallucinerar.

Ett springande vattenglas låter lagom jobbigt!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
9/20/19, 9:20 PM
#129

Efter hjärnoperationen så låg jag på en 4-sal på åttonde våningen. En kväll stod en konstnär och målade utanför fönstret och jag vinkade och han vinkade tillbaka. -Vem vinkar du åt? frågade grannen. Leonardo da Vinci sa jag och undrade varför de tittade så konstigt på mig😁

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cireea
9/20/19, 9:42 PM
#130

Vad jobbigt det måste varit under den perioden, att inte kunna göra sig förstådd. Det är en av mina största rädslor. 

#129 Haha, jag kan inte låta bli att skratta åt bilden som kom upp i mitt huvud. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tarotstollan
9/20/19, 10:12 PM
#131

#130. Jag skrattade också!😃
Vilken tur att det var Leonardo da Vinci och ingen skräckfigur!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
9/21/19, 6:44 AM
#132

#131 Javisst och så blev jag irriterad på de andra på salen som inte såg samma bilder.😃 Det var så glasklara bilder.

Små figurer som var runt mitt sängbord hela tiden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
9/21/19, 7:03 AM
#133

#132  Det är ju helt otroligt . Kunde inte läkarna förklara varför ? det kan bli så , att man ser "dessa bilder" ?  Det är väl ändå inte första gången för dem  ?  Härligt med en konstnär 😉😃

HH 🙂

Maria
9/21/19, 7:21 AM
#134

#133 Jag fick förklarat för mig att man kan hallucinera men att förstå det samtidigt som man ser syner som är så verkliga är en annan sak🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: