Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 326 ggr
Maria
2019-04-30 07:00

Godmorgon tisdag Valborgsmässoafton 30 april

Godmorgon på er. Hoppas ni får en fin Valborg.

Sonen kommer till oss och sover över. Trevligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
2019-04-30 07:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Godmorgon! Det har kommit pyttelite regn här och det luktar vår ute!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mooniq
2019-04-30 07:49
#2

Mårning. Solsken, vindstilla, blå himmel. Paps kommer om en stund o tar med sig ky/fryslvaror hem, så jag kan frosta av kyl/frys o städa ur det. I vanliga fall så äter jag inte frukt då jag är sockerberoende, men det har gått bra med morötter, bananer och kokta kalla ägg som frukost/mellanmål. Jag lyxar mig o äter dagens lunch ute. Nöjd med att fått städat massor, så flyttstädet blir riktigt enkelt.  Snart lördag😎

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
2019-04-30 08:01
#3

Godmorgon 🙂 

Typiskt sista April väder , kallt o ruggigt , 6 grader ute nu, 

Jag kommer ihåg sista April så väl , min pappa fyller år , idag blir han 90 år ! ❤️ 

Jag gjorde bulldeg nyss, så jag ska baka  ut den sen,  Pappa ville ha bullar . Klart han får det ! Syster min gör en tårta , o hennes sons tjej småkakor . 

Det finns ett  speciellt rum för fester o kalas man kan hyra där pappa bor i ålderdomshemmet , Vinterträdgården heter det .  Det finns allt där  förutom om man vill ha pappersmuggar , tallrikar o servetter o skedar ,  perfekt , så kastar man allt sen o tar med det . 

HURRA HURRA för min pappa idag !! Han leve , Kalervo heter han, kallas för Kassu . 🙂  Foto från Instagram , , allt är med  😉 Pappa sitter där o skrapar sina lotter !!  Som han fick när han fyllde förra året!! 

Ha en  fin Valborg alla !! Hoppas vi slipper snön 🙂 

Kram 🤗❤️

HH 🙂

Soligajag1
2019-04-30 08:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#0 Ville bara berätta till dig Maria , jag lyssnar på en annan bok , självklart är det Niklas.F som läser , jag skrattar som en tok åt honom!! Han är för underbar ! 😀👍

HH 🙂

Maria
2019-04-30 08:09
#5

Grattis Kassu 🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
2019-04-30 08:11
#6

God morgon! På Valborg i Finland ska man dricka simaa och äta munkar. Sina är någon slags "mjöd" och munkarna är donuts som är rullade i socker. Jag är inte så förtjust i den där drycken, men en och annan munk kanske slinker ner. 😊 Trevlig Valborg till alla! ☀️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Fransu
2019-04-30 08:12
#7

#3 Grattis till din pappa! Hoppas han får en riktigt härlig födelsedag. 🌸

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Soligajag1
2019-04-30 08:29
#8

#7 Tack så mycket !!!  🙂 

Tyvärr så har jag varken gjort Simaa eller munkar , men mina kanelbullar är på G , ( mammas recept såklart!!  🙂

HH 🙂

Soligajag1
2019-04-30 08:30
#9

# 5  Tack Maria!! 🌺

HH 🙂

MonicaLagerquist
2019-04-30 08:40
#10

God morgon

Kvällens majbrasa i byn är inställd pga det torra vädret,

Efter gårdagens besök hos ögonläkaren känns mitt öga mycket bättre,

Önskar er alla en trevlig Valborg.Vi ska ner till svärmor mot kvällningen. Det kommer en manskör dit och sjunger vårsånger.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: