Annons:
Etikettegna-upplevelser-egna-önskningar
Läst 733 ggr
Sarafiaklara
4/29/19, 10:42 PM

Skvalborg, Kvalborg, Valborg och Finalborg

Ska ni fira valborg? Jag bor i Uppsala och här firas verkligen valborg. Igår firade man skvalborg, idag firas kvalborg, imorgon firas såklart valborg och sen på onsdag så avslutas det med finalborg. Tydligen blev kvalborgsfirandet på Västgöta nation inställt pga att alkoholen tagit slut efter gårdagens skvalborgfirande. På Västgöta firar de dessutom skvalborg som Tirolborg- de firande är tirolklädda. Som tur är kommer nationen inte att behöva ställa in firandet imorgon. För den som vill läsa mer om denna katastrof: https://www.unt.se/valborg/kvalborgspub-stalldes-in-da-alkoholen-tog-slut-5285504.aspx Själv ska jag fira rätt lugnt. Kanske sätta ihop min nya grill. Kanske kolla på en kase; om de får elda. Just nu ser inte väderprognosen så lovande ut för Uppsala. Fast polisen blir nog nöjd om det blir kyligt med lite regn.

Annons:
Tarotstollan
4/29/19, 11:11 PM
#1

Går inte att läsa då det är en betalningssida.

Här blir inget firande, har aldrig firat någon gång. Har varit vid någon eld något år och tittat det var allt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sarafiaklara
4/29/19, 11:40 PM
#2

#1 Ja tyvärr är den betal. Men det står inget annat än typ det jag skrev. Jag blev faktiskt chockad första året i Uppsala att valborgfirandet var så stort. Jobbade då också hela dagen på Max i centrum med att göra och packa strips. Det var så mycket kunde under dagen bara att stripsstationen var ett flermansjobb. Sedan har jag under åren deltagit i flera av de olika aktiviterna som sker under dagen men det brukar vara så packat med folk att man ledsnar.

flocken
4/30/19, 5:41 AM
#3

Vi ska bara grilla med goda vänner. Är eldningsförbud här så inga brasor tänds.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
4/30/19, 8:25 AM
#4

#0  Oj, vilket jippo!! 🙂😂 

Där skulle jag passa in!!  Älskar sånt , men just denna dag är ämnad för pappa min. Idag fyller han 90 år!! HURRA HURRA för min pappa idag !! ❤️🎂🎁🌺

Va kul det här blev , , 2 bilder på pappa , sen har bror min lekt på Photoshop  med pappa . 😂

HH 🙂

Tarotstollan
4/30/19, 8:44 AM
#5

#4. Hoppas att ni får en bra dag med er pappa!🌺☀️🎂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
4/30/19, 8:50 AM
#6

Trots att jag bott i Uppsala och nu bor utanför Uppsala så är jag ingen Valborgsfirare. Det är många år sen jag var vid en brasa, I år blir det ingen brasa i byn pga. soridningsrisken. Det blir e n lugn hemmadag med kökspyssel.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
4/30/19, 9:23 AM
#7

Firar inte numera men förr när vi hade sommarstuga så firade vi med alla grannar och vänner. Massor med god mat och så Valborgselden såklart🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sarafiaklara
4/30/19, 11:43 AM
#8

#4 Grattis till din pappa! 90 är inte illa pinkat 😜 Kul bild!

Soligajag1
4/30/19, 12:25 PM
#9

#8 Tackar så mycket !! 

Nu ska jag iväg , önskar dig en toppen fin Valborgsmässoafton!! 

Jag har inte varit vid någon Majbrasa på många år, P.g.utav att pappa fyller den dagen!! Då passar vi på att samlas alla !! 🙂😉 

Mycket godsaker blir det idag!!! Ujujuj. . . 

Nu på Lördag blir det loppis ! Jag säljer bullar !! + annat!! 🙂

HH 🙂

citytjejen
4/30/19, 8:51 PM
#10

Vi firar inte Valborg och jag har nog inte sett en valborgseld sen -92 eller nåt sånt. Mycket mysigare att vara hemma och umgås och äta gott än att stå vid en eld och få sotflagor på sig😃😉

/Christina

aggeelin
4/30/19, 11:09 PM
#11

Vi har som vanligt firat sista april - Valborgsmässoafton - Valborg är det imorgon. Visst är det märkligt hur begreppen förändras?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: