Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 570 ggr
Maria
2019-04-27 05:16

Godmorgon lördag 27 april

Godmorgon på er🙂

Jag är uppe med tuppen men jag vaknade utan huvudvärk och då gäller det att gå upp.

Hoppas ni får en härlig lördag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fransu
2019-04-27 07:29
#1

God morgon! Livet blir inte alltid som man tänkt sig. I början på mars bestämde jag och min man för att skilja oss. Sedan snart tre veckor tillbaka bor jag i Finland. Jag ska försöka skapa mig ett nytt liv här. Det har varit en väldigt jobbig och turbulent tid. Men på något konstigt sätt så lever jag fortfarande och kan till och med se fram emot livet här. Trots att flytten hit var lite impulsiv och skedde i någon slags chocktillstånd så känns det ändå att det var rätt rätt beslut. Att komma bort från alla minnen. Så numera skriver jag från Finland. Här är klockan halv nio, vi är en timme före er i tid. Solen skiner och det väntas bli runt 15 grader idag. Jag ska iväg på en busstur som anordnas för oss som är nyinflyttade i staden. Hoppas alla får en fin lördag!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2019-04-27 07:38
#2

#1 Oj då. Så mycket på så kort tid. Hoppas att du kommer trivas med ditt "nya liv"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
2019-04-27 07:45
#3

#2 Tack! Ja, det hoppas jag också. Har inte riktigt hunnit att "landa" ännu, men just nu känns det åtminstone som jag kommit ur det värsta mörket som skilsmässan försatte mig i. En liten känsla av framtidstro har infunnit sig.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2019-04-27 07:49
#4

#3 Vad skönt att du kan känna så.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-04-27 08:03
#5

God morgon

Lördag är loppisdag så här års men idag väljer jag nog att stanna hemma Måste baka lite.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
2019-04-27 08:42
#6

#1 Fransu - alltid tråkigt när sånt händer, hoppas ändå att ni kan prata och att ni båda hittar nya bra liv. ❤️💔

Nu har jag 2 veckor semester, så idag börjar jag packa ner köket och nästa lördag flyttar jag. Under kommande vecka får jag hoppa över mina matskaklar och äta lunch ute o sen ha lite olika typer av blandade sallader hemma. Tänker smartstäda köket, lister, badrum, tvättstuga. så blir flyttstädet inte lika massivt, tänker jag.

Ser fram mot nya lägenheten i Hamburgsund och att få utforska området, på kartan hittar jag många bra promenadsvängar. Lite nya vyer att fota oxå 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
akvarium123
2019-04-27 08:49
#7

Godmorgon!

Jag vaknade så tidigt idag då det är så varmt i mitt rum. Precis som i somras!! Så jag är ändå glad att det är så varmt. Idag ska det regna säger SMHI men det måste dom ha fel i för det känns som att det är 20 grader redan nu😃

#1 Jag hoppas verkligen att du kommer få det bättre snart! Förresten visste jag inte att Finland var en timme före oss. Det var något nytt🙂

Maria
2019-04-27 08:49
#8

#6 Hamburgsund låter som rena paradiset för mig. Har du varit där innan?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
2019-04-27 09:19
#9

#6 Maria - jag kan ju kusten, är född i Lysekil men har alltid ratat kustsamhällena sommartid pga alla turister =) så nu blir det att sticka huvudet i bikupan, kan jag säga. Men allt har en mening o jag för testa, helt enkelt. Bor ju ute på landet utanför Hamburgsund så jag är vid gott mod 😃Pipers glass i Hamburgsund är ett måste om man är i närheten, riktigt god lokaltillverkad glass.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2019-04-27 09:27
#10

#9 Ja så var det ju. Ursäkta men jag hade glömt det🙄

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2019-04-27 11:21
#11

Godmorgon! Så skönt att vakna utan huvudvärk Maria!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2019-04-27 14:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Det blev ingen bakning idag,det blev kakling.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-04-27 14:24
#13

Snyggt kakel🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: