Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 406 ggr
Maria
2019-04-25 06:37

Godmorgon torsdag 25 april

Godmorgon på er från ett 12-gradigt Göteborg.

Jag ska iväg till vårdcentralen för mitt blodtryck. Har blivit rekommenderad att ta det själv hemma en period och det har varit högt i flera veckor nu. I morse 150/110.

Eftersom mitt förra besök på VC var så misslyckat så gör jag ett sista försök annars listar jag mig någon annan stans.

Jag/vi har ju varit bortskämda med samma husläkare sedan första reformen på 90-talet men hon har gått i pension nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
2019-04-25 07:44
#1

Godmorgon! Oj! Har du haft husläkare så länge! Tror inte att det någonsin fungerat här.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2019-04-25 07:47
#2

God morgon

Idag ska vi lämna tillbaka svärmors telefon. Vi har raderat alla hennes kortnummer då hon har börjat ringa till oss till sin syster och några till nattetid. Själv minns hon inte att hon har gjort det och hävdar bestämt att hon inte ringer till folk mitt i natten.

Nu får vi hoppas att det här fungerar.

Annars vet jag inte hur vi ska lösa detta.

För övrigt är det en fin och solig dag,

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
2019-04-25 07:56
#3

God morgon ! 🙂 

Just nu är det mulet här , men det ska bli varmt . Får nog inte sitta så mycket i solen idag , vart för mycket av det goda igår 😉  Det  går ändå , trivs med lugnet 🙂

#2 Ojjojo, , är hon sjuk eller glömsk , din svärmor ?  Hoppas att det blir bättre . 🙂

HH 🙂

MonicaLagerquist
2019-04-25 08:12
#4

#3 Hon har inget närminne kvar.Hon bor på ett äldreboende nere i byn sen i somras,

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
2019-04-25 08:38
#5

#4  Okej, förstår .🙂  Det är svårt för henne ,  du måste ha förståelse för henne , vet att det är jobbigt , jag har en pappa som bor på ett Äldreboende , han är likadan , jag ringer till honom , säger att jag ska komma dit och hälsa på , så fort jag lagt på luren har han glömt det , så jag ringer igen när jag står vid dörren till boendet.  

Dem förstår inte själva vad som händer med dem . Jag tycker så synd om pappa, han fyller 90 år den sista April . Vi ska fira honom alla barnen. 🙂 Då blir han glad! 

Lycka till med svärmor! 🌺

HH 🙂

JMW
2019-04-25 09:15
#6

Idag är det lite mer dis på himlen så det är inte som igår. Fast jag vill tro att solen värmer bort allt så jag kan sitta en stund i solen sedan. Just nu är det 13 grader.

Förkylningen vill inte släppa, nu har jag fått jätteont längre ner i halsen. Det är så drygt detta.

Jag undrar vart Peter tagit vägen? Det var jättelänge sedan han var här.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-04-25 09:19
#7

#5 Jag har förståelse över att det är jobbigt att tappa minnet och vara orolig. Min man och jag kan hantera de nattliga samtalen. Den som lider mest av det är hennes 90 åriga syster lider mer.´Det rör sig om 10-15 samtal per natt vissa nätter.

Vi besöker svärmor dagligen och pratar i telefon med henne flera gånger per dag.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
2019-04-25 09:31
#8

#7 Ok , förstår . lycka till med allt! 

Kram 🤗

HH 🙂

Maria
2019-04-25 10:41
#9

Snacka om väntetid. Jag var här 7.45 och väntar fortfarande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-04-25 11:01
#10

#9 Ja, vad ska man säga Maria , välkommen till 2019 och dess underbara läkarvård , du ringer men det finns ingen person att tala med utan "telefonsvararen" som talar om att du ska trycka på nr 1 , har du knapptelefon, tryck in ditt personnr, , vill du att vi ska ringa upp dig tryck 2 , , mm. . 🤪 

Lycka till när du väl kommit in !! Kram 🌺🙂 

( ps.lyssnar på en annan bok nu som även Niklas Falk läser , Carlos Ruiz Zafon/ Marina ) 👍

HH 🙂

Maria
2019-04-25 12:34
#11

Åh jag älskar hans böcker.🙂

Jag har läst "Vindens skugga, Himlens fånge och Ängelns lek"

Det känns som om man känner varenda gränd i Barcelona.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-04-25 12:41
#12

#11  Tack så mycket för tipsen ! 🙂

kollar på  böckerna sen .

HH 🙂

Maria
2019-04-25 14:36
#13

Strax efter 11 fick jag träffa läkare och denna gången blev jag tagen på allvar. Fick ta en massa prover, EKG och så fick jag en tredje blodtrycksmedicin som ska utvärderas om en månad.

När jag väl kom ut så var hela området avspärrat.😉 Där var brandbilar, ambulanser och mängder med polisbilar. Man hade hittat någon form av granat som man sprängt men jag är osäker. 

https://www.expressen.se/gt/misstankt-handgranat-hittad-stor-polisinsats/ 

Min man hämtade mig men fick köra en annan väg för vår vanliga väg hem var igenbommad. Jag fick en skön liten promenad i skogen istället.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2019-04-25 18:12
#14

#13  Ojojoj , , vilken väntan .

Vilken händelse , tur din man hämtade dig. Hoppas du mår bra nu . Ha en fin kväll, Kram 🌺

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: