11 Fniss & Gapskratt

Ett gott skratt 3

2019-04-11 11:21 #0 av: MonicaLagerquist

Ett äldre par satt vid ett bord på mannens gymnasieträff var på dom såg en riktigt berusad kvinna vid ett annat bord, alldeles ensam, tömma drink efter drink, den ena efter den andra.
Frun frågade:
– Känner du henne?
Mannen suckade och svarar:
– Hon är min gamla flickvän. Vad jag fått höra började hon dricka direkt efter att vi bröt med varandra för länge sedan. Hon lär inte ha varit nykter sen dess....
– Herregud, sa frun. Vem kunde tro att någon kunde fira så länge?

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-04-11 15:59 #1 av: MonicaLagerquist

Alla som har varit utomlands har nog stött på något hinder under resans gång. Kanske håller man problemen för sig själv eller så gör man som dessa 19 personer och delar med sig av bördan.

Dessa 19 personers klagomål är bland det roligaste och mest sanslösa vi någonsin har hört.

1. Vi åkte på semester till Spanien och hade problem med taxichaufförerna eftersom precis alla var spanjorer.

2. Vi bokade en utflykt till en vattenpark, men ingen sa att vi var tvungna att ta med egna badkläder och handdukar. Vi antog att det ingick i priset!

3. Stranden hade för mycket sand. Vi var tvungna att tvätta allt när vi kom tillbaka till hotellrummet.

4. Jag tycker att man borde förklara i broschyren att de lokala mataffärerna inte säljer riktiga kakor, som till exempel pepparkakor. Vad ska man nu ha till sitt eftermiddagskaffe?

”Blev gravid på grund av dubbelsäng”

5. Vägarna var så skumpiga att vi kunde inte läsa guideboken på väg till hotellet. Det här gjorde att vi inte kände till alla saker som hade gjort vår resa mycket bättre.

6. Under min resa till Goa i Indien blev jag äcklad när jag upptäckte att nästan alla restauranger serverar curry. Jag gillar ju inte kryddstark mat!

7. Min man och jag bokade ett rum med två sängar, men placerades i ett rum med dubbelsäng. Jag håller nu er helt ansvariga för att jag är gravid – vilket inte skulle ha hänt om vi fått det rum som vi bokat.

8. Receptionisten på hotellet blir irriterad när vi tappade bort vårt vår tredje nyckel. Det tycker jag är dålig service.

9. Vi tyckte inte sanden var som sanden i broschyren. Sanden såg vitare ut där. I verkligheten var den gulare.

”Fanns fiskar i vattnet”

10. Det är slött av butiksinnehavarna i Puerto Vallarta att stänga på eftermiddagarna. Jag behövde ofta köpa saker under siestan – den borde vara förbjuden!

11. Ingen berättade att det fanns fiskar i vattnet. Våra barn blev jätterädda!

12. Det tog oss nio timmar att flyga från Jamaica till England. För amerikanerna tog det bara tre timmar att komma hem. Det är ju faktiskt riktigt orättvist.

13. Jag jämförde vår enrumslägenhet med våra vänners trerummare – och vår var betydligt mindre.

14. Det stod i broschyren att det inte fanns några frisörer på hotellet. Vi är tre stycken trainee-frisörer – men är det okej att vi bor på hotellet?

”Blev biten av en mygga”

15. Det är er plikt som researrangör att informera om högljudda eller stökiga gäster före resan!

16. Jag blev biten av en mygga och fick ett utslag. Det stod inget alls om myggor i broschyren.

17. Det borde inte vara tillåtet att sola topless på stranden. Det var väldigt distraherande för min man som bara ville ta det lugnt.

18. Det var så många spanjorer där. Receptionisten pratade spanska och maten var spansk. Ingen hade informerat oss om att det skulle vara så många utlänningar där.

19. Vi var tvungna att stå i kö utomhus för att komma med båten – och där fanns ingen luftkonditionering

Anmäl
2019-04-11 18:41 #2 av: VoxBauers

Men snälla rara...

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2019-04-11 19:49 #3 av: Tarotstollan

Hur dumma är folk? Gapskrattar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2019-04-12 13:00 #4 av: SKANDALÖST

Om detta är sant, så är dem riktigt dumma!!!

Anmäl
2019-04-13 19:29 #5 av: Carmarino

Tonen var rå men hjärtlig på flygskolan. När grabbarna skulle ut på sin första flygning frågade fanjunkaren:
- Är ni nervösa nu, grabbar?
- Jo, erkände de.
- Det ska ni inte vara. Ännu har det inte hänt att någon blivit kvar där uppe!

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-04-13 20:20 #6 av: VoxBauers

Åh vad trygga de måste känt sig..

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2019-04-14 01:49 #7 av: MonicaLagerquist

😁

Anmäl
2019-04-14 13:46 #8 av: Soligajag1

EN GAMMAL DAM PÅ LYXKRYSSNING

En gammal dam på lyxkryssning stod vid kryssningsfartygets reling och höll krampaktigt om sin hatt så att den inte skulle blåsa iväg i vinden. 

En äldre gentleman gick emot henne och sa: "Ursäkta mig, frun. Jag menar inte att vara påträngande men måste tala om för er att vinden får er klänning att blåsa upp.
"Ja, jag vet", sa den äldre damen. "Men jag behöver båda händerna för att hålla hatten på plats."
Gentlemannen som generat tittade bort när vinden tog tag i kvinnans klänning sa:

"Men, frun, ni måste förstå att ni visar alla era mest intima kroppsdelar." 
Kvinnan tittade ner och lutade sig sedan fram mot mannen och sa: " Min herre, allt ni kan se där nere är 85 år gammalt. Hatten köpte jag däremot igår!"

HH Glad 

Anmäl
2019-04-14 15:21 #9 av: Maria

#8 HahaSkrattar

/Maria

Anmäl
2019-04-14 15:37 #10 av: Carmarino

Lilla Anna var på besök på landet för första gången. I stallet såg hon en högaffel lutad mot väggen. Hon konstaterar:
- Vilka duktiga hästar du har som äter med gaffel.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-04-14 15:37 #11 av: MonicaLagerquist

😁

Anmäl
2019-04-14 16:37 #12 av: MonicaLagerquist

Häromdagen var jag inne på en av stans bättre restauranger.
Jag noterade att servitören hade en sked i bröstfickan, och det var första gången jag sett något liknande. Jag tittade runt i salen och noterade att alla i personalen, från hovmästaren och nedåt gick omkring med en sked i fickan. "Besynnerligt", tänkte jag.

När servitören kom med soppan råkade han tappa skeden som låg på assietten, han placerade soppan på bordet och tog ut skeden från bröstfickan och placerade den b...redvid soppan. Jag vände mig mot honom och frågade;
- Är det anledningen till att alla i personalen har en sked i bröstfickan?
- Vi har haft en stor konsultfirma som har gått igenom våra rutiner. De upptäckte att skeden var det bestick som tappades som mest, 69 % av alla tappade bestick är en sked. Genom att ha med en i bröstfickan behöver vi inte gå ut i köket och hämta en ny. Visade sig att vi sparade 40 arbetstimmar i veckan på det, så en i personalen har fått gå, svarade han.

"På min ära", tänkte jag. Spara in en arbetskraft bara genom att stoppa en sked i bröstfickan. Under måltiden började jag lägga märke till att den manliga delen av personalen hade ett snöre som hängde ut från gylfen. Jag kallade över servitören och frågade om det fanns någon anledning till att alla hade ett snöre hängande.

- Samma konsultfirma kom fram till att vi kunde spara in 1½ arbetskraft genom att spänna fast ett snöre i Peter Nicklas så att det gick att få ut den snabbt vid toalettbesök och spara tid genom att slippa tvätta händerna efteråt, svarade han.

- Men hur stoppar ni tillbaka den då?, undrade jag.
Han lutade sig ner mot mig,

- Jag vet inte hur de andra gör, men själv använder jag skeden...

Anmäl
2019-04-14 16:41 #13 av: Carmarino

FörskräcktSkrattar

Anmäl
2019-04-14 16:42 #14 av: Carmarino

Expediten på varuhusets parfymavdelning:
- Skulle ni vilja prova vårt nya mjällschampo?
- Nej tack, det behövs inte. Jag har redan mjäll.

Anmäl
2019-04-14 18:58 #15 av: MonicaLagerquist

Fniss...

Anmäl
2019-04-14 19:13 #16 av: Carmarino

- Jag bad dig stämma pianot, inte flirta med min fru.
- Jag vet, men jag tyckte hon såg så nedstämd ut.

Anmäl
2019-04-14 19:32 #17 av: MonicaLagerquist

Pustar

Anmäl
2019-04-15 19:03 #18 av: MonicaLagerquist

Yrar

Anmäl
2019-04-15 19:07 #19 av: MonicaLagerquist

En lastbilschaufför reser på natten på en landsväg.
Plötsligt ser han en liten röd man på kanten av vägen
föraren stannar bilen, går ut och närmar sig, o upptäcker att mannen gråter.

- Varför gråter du lilla röda man? ...
-Du vet, svarade mannen , jag är från Mars , jag är en bög och jag är så hungrig.

-Titta , jag kan ge dig min smörgås, men jag kan inte göra något annat för dig, säger lastbilschauffören. Han ger mannen sin smörgås och fortsätter sin resa.
Efter ett tag ser han en liten grön man vid vägkanten. Han stannar, kommer ut och närmar sig, och ser att även den lilla gröna mannen gråter.

- Varför gråter du lilla gröna man ?
-Du vet, Jag kommer från Venus, jag är en bög och jag är så törstig.
-Titta , jag kan ge dig min Coca - Cola, men jag kan inte göra något annat för dig säger lastbilschauffören. Han ger mannen sin Cola burk och fortsätter igen .

Efter en stund ser han en blå gubbe vid vägkanten han kliver ut bilen närmar sig honom och frågar :
- Och du , lilla bög, från vilken jävla planet kommer du ifrån?

- Körkort och registreringsbevis , tack ....

Anmäl
2019-04-15 21:58 #20 av: Tarotstollan

Gapskrattar

Anmäl
2019-04-15 22:20 #21 av: VoxBauers

#19 Sicken blåsning! Skrattar

Anmäl
2019-04-16 06:41 #22 av: Maria

Skrattar

/Maria

Anmäl
2019-04-16 07:57 #23 av: MonicaLagerquist

Farmor i rätten

Vid en rättegång i en mindre stad kallade åklagaren sitt första vittne, en äldre farmor, till vittnesbåset. Han gick fram till henne och frågade:

"Fru Jones... vet ni vem jag är?

...

Hon svarade:
"Javisst, jag vet vem du är, herr Williams. Jag har känt dig sedan du var en liten pojke, och ärligt talat så är du en besvikelse för mig. Du ljuger, bedrar din fru, manipulerar folk och pratar bakom ryggen på dem. Du tror du är en storfräsare när du i själva verket inte har hjärna nog att inse att du aldrig kommer att bli mer än en halvdan pappersvändare. JA, jag vet vem du är."

Åklagaren häpnade! I brist på bättre, pekade han tvärs över rummet och frågade:

"Fru Jones... vet ni vem försvarsadvokaten är?"

Hon svarade:
"Javisst gör jag det. Jag har känt herr Bradley sedan barnsben. Han är en lat bigotterist med alkoholproblem. Han kan inte ha ett normalt förhållande med någon och han är en av delstatens sämsta advokater. För att inte tala om att han bedrog sin hustru med tre olika kvinnor. En av dem var din fru. JA, jag vet vem han är."

Försvarsadvokaten dog nästan.
Nu kallade domaren till sig både åklagare och försvarsadvokat, och sa till dem med låg röst:

"Om någon av er skitungar frågar henne om hon vet vem jag är skickar jag er båda till elektriska stolen!"

Anmäl
2019-04-16 21:22 #24 av: Tarotstollan

GapskrattarGapskrattar

Anmäl
2019-04-16 21:25 #25 av: Maria

Skrattar

/Maria

Anmäl
2019-04-18 08:03 #26 av: MonicaLagerquist

En soldat springer fram till en nunna. Med andan i halsen frågar han:
– Snälla, kan jag få gömma mig under din kjol? Jag förklarar senare.
Den vänliga nunnan går med på soldatens önskan och låter honom krypa in. Kort därefter springer militärpolisen förbi nunnan. De stannar till framför henne.
– Syster, har du sett en soldat springa förbi här? frågar de.
– Nej, inte i dag mina herrar. Gud välsigne er, svarar nunnan....
Polisen springer vidare och soldaten kryper fram från sitt gömställe under nunnans kjol. Han reser sig upp och tittar på henne med ett leende.
– Jag kan inte tacka dig tillräckligt mycket, syster. Du förstår, jag vill inte åka iväg och kriga i utlandet.
– Jag förstår helt, säger nunnan.
Soldaten funderar ett slag. Sedan tar han mod till sig och säger:
– Jag hoppas att det här inte är ohyfsat, syster, men du har verkligen ett par fantastiska ben.
Då svarar nunnan:
– Tja, om du hade tittat lite högre så hade du sett ett par fantastiska pungkulor… Jag vill inte åka iväg och kriga heller!

Anmäl
2019-04-18 08:07 #27 av: VoxBauers

Hi, hi !

Anmäl
2019-04-18 08:29 #28 av: Tarotstollan

Gapskrattar

Anmäl
2019-04-18 08:55 #29 av: Maria

Skrattar

/Maria

Anmäl
2019-04-19 16:52 #30 av: Carmarino

- Vi gör en insamling till ett nytt badhus här i kommunen, sa han som ringde på dörren. Vill ni vara med och lämna ett bidrag?
- Javisst, jag ska genast hämta en hink vatten åt dig.

Anmäl
2019-04-19 17:17 #31 av: MonicaLagerquist

😂

Anmäl
2019-04-19 19:01 #32 av: Carmarino

Såhär under påsken kanske den här kan passa? Skämtar

- Jag är hungrig som en varg. Kan du rekommendera något?
- Vad sägs om lamm?

Anmäl
2019-04-19 19:11 #33 av: MonicaLagerquist

Partajar

Anmäl
2019-04-21 16:08 #34 av: MonicaLagerquist

Det var fredag, den sista lektionen och barnen var osedvanligt stökiga.

Efter ett tag fick den vikarierande läraren nog och röt: ”Vill alla idioter i klassrummet vara vänliga att stå upp?”

Det blev helt tyst och stilla i klassrummet men efter ett tag reste sig lille Per upp.

...

Läraren blev överrumplad och frågade: ”Varför anser du dig vara en idiot?”

Lille Per svarade: ”Det gör jag inte. Men jag tyckte att det var synd att du skulle stå upp alldeles ensam.”

Anmäl
2019-04-21 16:15 #35 av: MonicaLagerquist

Chefen på brandstationen öppnar dörren till uppehållsrummet där hans mannar sitter.
"Grabbar när ni har fikat färdigt i lugn och ro ska vi ta oss en liten utflykt. Skattemyndigheten brinner."

Anmäl
2019-04-21 16:34 #36 av: Carmarino

Två flyttkarlar skulle bära en flygel till våning sju i ett hus.
Vid en paus i bärandet sa den ene:
- Jag har en bra och en dålig nyhet.
- Jaha, börja med den goda.
- Den goda är att vi är på våning sex. Och den dåliga: vi är i fel hus.

Anmäl
2019-04-21 17:32 #37 av: MonicaLagerquist

#36 Hoppsan

Anmäl
2019-04-21 17:39 #38 av: MonicaLagerquist

Sune satt i baren och deppade över sitt fjärde glas öl. Kompisen dunkade honom i ryggen och frågade:

- Varför denna sura min?

- Problem där hemma, suckade Sune. Vi hade ett fruktansvärt gräl och till sist skrek Kerstin att hon inte tänkte säga ett ord till mig på en månad och sen gick hon ut ur rummet och smällde igen dörren.

...

- Ja, det var ju tråkigt men en månad går fort.

- Jag vet! Idag är sista dagen så inte undra på att man deppar!

Anmäl
2019-04-21 18:44 #39 av: Carmarino

- För två dagar sedan gick min man ut för att köpa mjölk, men han har inte kommit tillbaka än.
- Oroa dig inte, Bettan. Du kan få en liter av mig.

Anmäl
2019-04-21 19:09 #40 av: MonicaLagerquist

Skrattar

Anmäl
2019-04-21 19:26 #41 av: Carmarino

En tråkmåns är en sådan som när du frågar honom vad klockan är, börjar berätta för dig hur klockan fungerar.

Anmäl
2019-04-21 19:41 #42 av: MonicaLagerquist

Spelar pajas

Anmäl
2019-04-21 19:45 #43 av: Carmarino

- Kan ni bevisa att det är fuktigt i källaren?
- Ja, det kan jag, svarade hyresgästen. Igår fick jag en gädda i råttfällan.

Anmäl
2019-04-21 20:05 #44 av: MonicaLagerquist

Regnar

Anmäl
2019-04-21 21:08 #45 av: VoxBauers

Haha!

Anmäl
2019-04-22 15:54 #46 av: Carmarino

Varför gör tandläkarna bryggor?
För att tandvärken ska gå över.

Anmäl
2019-04-22 16:31 #47 av: MonicaLagerquist

Galen

Anmäl
2019-04-22 16:44 #48 av: Carmarino

Två väninnor har stämt träff på ett konditori för att dricka kaffe och småprata.
- Åskade det hos dig igår, frågar den ena.
- Ingen aning. Jag var inne hos grannen.

Anmäl
2019-04-22 18:42 #49 av: MonicaLagerquist

Den var bra

Anmäl
2019-04-24 22:28 #50 av: eskils

Galen

Anmäl
2019-04-28 19:13 #51 av: MonicaLagerquist

Jag bjöd ut min sambo på middag, och av någon anledning tog kyparen min
beställning först.
Jag sa att jag vill ha Entrecote, gärna blodig..
- Är du inte rädd för galna kossan frågade kyparen.
- Nej Hon kan beställa själv.....
Sedan startade bråket....

Anmäl
2019-04-28 19:48 #52 av: Soligajag1

Den  va bra!! Gapskrattar

HH Glad 

Anmäl
2019-04-30 12:28 #53 av: MonicaLagerquist

Killen möter en snygg tjej. Det visar sig att han attraherar henne lika mycket, och kvällen slutar med att de lämnar baren tillsammans. De går hem till henne och hon visar runt honom i lägenheten. Han lägger märke till att sovrummet är fullpackat med teddybjörnar hundratals små björnar trängs i en hylla, längs hela rummet. Mellanstora teddybjörnar sitter tätt packade i en lika stor hylla en våning över. Högst upp sitter enorma teddybjörnar sida vid sida. Killen förvånas över ...att denna sexiga kvinna samlar på teddybjörnar,
men bestämmer sig för att inte låta sig distraheras av en sådan småsak. Istället vänder han sig om och kysser henne passionerat. Några sekunder senare sliter de av varandra kläderna och har sex som vilddjur på golvet. Efter den intensiva akten ligger de på golvet och pustar ut.. Killen frågar:
- Hur var det för dig??

Tjejen tar ett djupt bloss på cigaretten och svarar:
- Du kan välja vilket pris du vill från den nedersta hyllan.

Anmäl
2019-04-30 19:15 #54 av: Soligajag1

Hahhahah. . . Gapskrattar Riktigt bra!!! 

HH Glad 

Anmäl
2019-04-30 21:19 #55 av: Tarotstollan

Kanske inte det svaret han förväntade sig!Gapskrattar

Anmäl
2019-05-01 14:25 #56 av: MonicaLagerquist

Fru Ullis var trött på att göra allt hushållsarbete där hemma, så hon och mannen kom överens om att laga middagen varannan dag. Ullis kom trött och sliten hem från jobbet, glad över att slippa laga mat. Hon möttes av sin gode make i köket, spritt språngande naken, med ett glas vatten i handen.
– I kväll står det kärlek och källvatten på menyn! sa mannen och så blev det!
Dagen efter kom mannen hem. Han luktade förväntansfullt och ropade ivrigt:
– Vad ska vi äta idag, min skatt...?
Varpå Ullis kom fram, naken, dåligt sminkad, håret i tovor och väste:
– Rester från igår!

Anmäl
2019-05-01 14:26 #57 av: MonicaLagerquist

En man kom in på ett cafe med en mus under armen. Han beställde en öl till sig själv och tio pannbiffar till musen.
– Vad är det för en märklig mus som kan äta tio pannbiffar? undrade värden.
– Jag räddade en liten fe och fick tre önskningar. Jag önskade mig god hälsa och mycket pengar, men den sista önskningen, ”en omättlig mus”, missförstod ju den där lilla jäkla fen totalt.

Anmäl
2019-05-01 15:36 #58 av: MonicaLagerquist

I omklädningsrummet till ett av Stockholms hetaste gym står en rad sportiga killar och byter om när en mobiltelefon ringer och en av killarna svarar med högtalartelefon.

- Ja?

- Hej älskling, det är jag! Är du på gymmet?

...

- Ja.

- Jag är på köpcentret i Nordstan och har hittat världens vackraste päls! Den kostar 12 000, men är nedsatt från 12 500. Vad tycker du?

- Ta den om du nu är så fäst vid den.

- Åh! Vilken tur, för jag har redan köpt den! Jag kikade in hos bilhandlarn mitt emot och provkörde nya Porsche 911 Carrera S. Och jag tänkte, ska vi slå till?

- Hmm... Ja, varför inte. Men då vill jag ha alla tillägg.
- Självklart älskling! Då ses vi hemma sen. Puss!

Mannen lägger på, vänder sig om och säger:
- Någon som vet vem som äger den här mobilen?

Anmäl
2019-05-01 17:10 #59 av: Carmarino

#57 Gapskrattar

Anmäl
2019-05-01 17:11 #60 av: Carmarino

Den lilla myggan har precis kommit hem från sin första flygtur.
Myggans mamma frågade:
- Gick flygturen bra?
- Jadå, alla klappade händerna åt mig, sa myggan stolt.

Anmäl
2019-05-02 08:39 #61 av: MonicaLagerquist

Skrattar

Anmäl
2019-05-03 12:33 #62 av: [PearlsDaanerys]

Två par smsar med varandra.

Moni: Ingen är hemma, kom till mig Jacob

.Jacob: Jag springer.

Jacob: Ingen svarar ju?

Moni: Jag sa ju att ingen var hemma.

Anmäl
2019-05-03 17:29 #63 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-05-04 16:47 #64 av: Carmarino

Ulla konstaterar:
- Jag har kommit upp i metallåldern.
- Hur menar du?
- Silver i håret, guld i munnen och bly i benen.

Anmäl
2019-05-04 16:50 #65 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-05-04 16:51 #66 av: Carmarino

- Hur lyckas du så bra med ditt akvarium?
- Jag undviker fisk som stör.

Anmäl
2019-05-04 17:34 #67 av: MonicaLagerquist

GapskrattarGapskrattar

Anmäl
2019-05-04 17:57 #68 av: Carmarino

Två gamla damer besökte travbanan för första gången i sitt liv. De satsade några tior på en häst, som dessvärre kom sist.
- Ja men du, tröstade den ena damen sin väninna, vi ska inte vara ledsna för det. Vi har ju i alla fall ingenstans att ha hästen.

Anmäl
2019-05-04 18:18 #69 av: MonicaLagerquist

Yrar

Anmäl
2019-05-04 19:58 #70 av: Physii

- Ulle kan du nämna en stad i Italien?
- Gärna fröken,vilken?

Anmäl
2019-05-04 19:59 #71 av: Carmarino

- Min fästmö är tvilling.
- Jaha, hur skiljer du dem åt?
- Hennes bror har mustasch.

Anmäl
2019-05-04 20:24 #72 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-05-05 10:42 #73 av: Carmarino

Låter du dina barn låna bilen?
- Nej, den såg ut så här från början.

Anmäl
2019-05-05 11:00 #74 av: MonicaLagerquist

Skrattar

Anmäl
2019-05-05 11:16 #75 av: Physii

Skrattar

Anmäl
2019-05-05 17:25 #76 av: Carmarino

- Hallå konduktörn, varför kör inte tåget någon gång?
- Vi väntar på ström.
- Men han kan väl ta nästa tåg?

Anmäl
2019-05-05 18:03 #77 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-05-05 18:06 #78 av: Physii

Skrattar

Anmäl
2019-05-05 18:32 #79 av: Carmarino

- Var de inte nöjda med avbytaren i ladugården?
- Nej, han bara mockade gräl.

Anmäl
2019-05-05 18:34 #80 av: Physii

Vart någonstans hittar du allt Carmarino? Skrattar

Anmäl
2019-05-05 18:41 #81 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-05-05 18:44 #82 av: Carmarino

#80 I tidningarnas humorspalter. Glad

Anmäl
2019-05-05 18:45 #83 av: Carmarino

- Från mitt fönster ser jag en hel mil.
- Jaså, jag ser 38.000 mil.
- Men nu ljuger du.
- Nej, jag ser ju månen.

Anmäl
2019-05-05 18:48 #84 av: Physii

83

Skrattar

Anmäl
2019-05-05 18:49 #85 av: MonicaLagerquist

Cool

Anmäl
2019-05-05 18:54 #86 av: Carmarino

- Jag måste ta mig till Jönköping, för min bror cyklar Vättern runt.
- Va, den slutade väl för tre dagar sedan?
- Ja, det är det som jag måste meddela brorsan.

Anmäl
2019-05-05 19:12 #87 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-05-06 07:39 #88 av: Physii

- Karl vart är du?

- Här älskling!

- Jisses vem är så ful.

- Men älskling det är ju du, du står ju framför spegeln.

Skrattar

Anmäl
2019-05-06 08:08 #89 av: MonicaLagerquist

Galen

Anmäl
2019-05-06 08:14 #90 av: Physii

Skrattar

Anmäl
2019-05-06 19:14 #91 av: MonicaLagerquist

Efter lektionen i småskolan stannade lilla Lasse kvar och gick fram till fröken.
- Jag älskar fröken så mycket, och vill gifta mig med fröken...
Fröken log lite roat och sa:
- Det går nog inte.
- Vill inte fröken gifta sig då, undrade Lasse....
- Jodå, log fröken, men jag vill inte ha ett litet barn.
- Ingen fara, jag använder kondom...

Anmäl
2019-05-06 19:17 #92 av: Physii

91

Skrattar

Anmäl
2019-05-08 19:05 #93 av: MonicaLagerquist

Min plånbok kallar jag för nykteristen. Den är aldrig full.

Anmäl
2019-05-08 19:06 #94 av: MonicaLagerquist

Min plånbok går under namnet löken. Man blir tårögd när man öppnar den

Anmäl
2019-05-11 12:47 #95 av: MonicaLagerquist

Tredjeklasslärarinnan fröken Lind frågade sin klass:
– Vilken mänsklig kroppsdel ökar sin storlek med tio gånger när den blir stimulerad?
Lilla Lotta ställde sig upp och skrek:
– Du borde inte ställa sådana frågor till tredjeklassare! Jag ska berätta detta för mina föräldrar och de kommer att berätta det för rektorn och du kommer att bli AVSKEDAD!
Fröken Lind ignorerade henne och frågade klassen en gång till. Lilla Lotta stod med öppen mun och sa:...
– Nu kommer du allt att få stora problem!
– Är det någon som kan svaret? frågade fröken Lind till klassen.
Till slut reste sig Putte upp, tittade sig nervöst omkring och sa:
– Är det pupillen i ögat, fröken?
– Helt rätt, Putte!
Sedan vände hon sig till Lotta och sa:
– Och för dig, min lilla flicka, så har jag tre saker att säga: Ett, du har snuskig och osmaklig fantasi. Två, du har inte gjort läxan du skulle ha läst till idag. Tre, en dag kommer du att bli mycket besviken!

Anmäl
2019-05-11 13:30 #96 av: VoxBauers

Ha, ha!

Anmäl
2019-05-11 17:39 #97 av: Carmarino

- I Jämtland går slåttern fort...
- Ja, ja, de har ju Storlien!

Anmäl
2019-05-11 18:48 #98 av: MonicaLagerquist

#97 Gapskrattar

Anmäl
2019-05-11 18:48 #99 av: MonicaLagerquist

Maggan skulle vara schyst nu när gubben fyllde 50 så hon tänkte helt sonika bjuda honom på en strippklubb.

När dom kom dit så mötte dom dörrvakten det första dom gjorde..

-God kväll Åke sa dörrvakten!...
- Hur kan dörrvakten veta vad du heter?

- vi går på samma gym sa Åke.

När dom kom fram till till baren så ställde bartendern fram Åkes favorit drink utan att fråga honom först.....

-innan du säger nått så är han med i våran bowlingklubb därav viste han vad jag dricker..

När en strippa passerade så frågade hon om Åke var sugen på samma vanliga föreställning dom alltid haft...

Nu blev frun skogstokig o släpade ut Åke från strippklubben i håret..
O när dom satte sig i taxin så vände sig föraren om o sa...

-det var en ful jävel du drog med dig ikväll då Åke

Åkes begravning är på söndag

Anmäl
2019-05-11 19:03 #100 av: Carmarino

Hos doktorn:
- Vad söker du för?
- Jag ser dubbelt.
- Var så god och sitt på stolen där.
- Vilken av dem?

Anmäl
2019-05-11 19:19 #101 av: MonicaLagerquist

Skrattar

Anmäl
2019-05-11 19:26 #102 av: Physii

99

Skrattar så jag gråter Skrattar

Anmäl
2019-05-14 11:58 #103 av: MonicaLagerquist

Den svenska staten hade fått en Mumie från Egypten.

När dom väl hade packat upp Mumien så hade alla forskare o Arkeologer jättesvårt att Åldersbestämma Mumien?

Så dom bestämde sig för att ta in en expert.....
Så dom ringde in Försäkringskassans egna chefsläkare...
Efter grundliga undersökningar o diverse prover så hade Överläkaren sitt svar..

- Detta är en man i 35 årsåldern han är vid god hälsa och bör omedelbart återvända till sitt Arbete.

Anmäl
2019-05-14 15:54 #104 av: MonicaLagerquist

Ett par - inte precis några ungdomar längre - besökte doktorn
vid vårdcentralen i småländska Gällaböke....
Doktorn frågar:
- Vad kan jag hjälpa er med?
Mannen tar då till orda och undrar:
- Skulle du inte kunna titta på hur vi älskar?
Doktorn blir visserligen något förvånad men går med på det.
Efter akten säger doktorn:
- Jag kan inte se något fel. Sättet ni älskar på verkar ok.
Men besöket kostar 150:-.
Detta upprepas med jämna mellanrum under en tid.
Paret älskar utan besvär, betalar 150:- för läkarbesöket och lämnar vårdcentralen efter lugnande besked från doktorn.
Men slutligen måste ändå doktorn fråga vad som är fatt:
- Vad är det för symptom ni upplever och varför vill ni att jag skall titta på när ni älskar?
Då svarar mannen:
- Vi vill egentligen inte ha svar på någonting, doktorn...
Men hon är gift så vi kan inte gå hem till henne. Jag är också gift så vi kan inte gå hem till mig.
Att hyra en stuga kostar 300:- och ett hotellrum 450:-.
Här behöver vi bara betala 150:- och jag får ju tillbaka 100:- från
sjukförsäkringen.
Dessutom har doktorn tystnadsplikt och snart så får jag ett frikort.

Anmäl
2019-05-14 15:59 #105 av: eskils

#104 Gapskrattar

Anmäl
2019-05-14 16:13 #106 av: Soligajag1

# 104 😆😀😁😃🤣

HH Glad 

Anmäl
2019-05-14 21:57 #107 av: Tarotstollan

#103. Så sant som det är sagt!
#104. Gapskrattar

Anmäl
2019-05-14 22:01 #108 av: VoxBauers

#103 + #104 Ha ha! 😂

Anmäl
2019-05-17 16:18 #109 av: MonicaLagerquist

En man hade köpt sig en ny sportbil och var ute på motorvägen för att testa lite. När han var uppe i 160 så upptäckte han blåljus i backspegeln och tänkte: ”snuten hinner aldrig ifatt mig i denna bilen.”
Han gasade på upp till 200 men blev plötsligt iskall och tänkte-”vad gör jag igentligen”.
Han saktade ner och körde åt sidan och polismannen kom fram och frågade efter körkortet och sa.”Det har varit en lång dag, jag är trött, det är midsommarfton och jag skall snart gå av mi...tt pass och har inte lust att sitta med mer pappersarbete! ” sa polisen.
”Kan du ge mig en bra ursäkt som jag inte har hört förut till varför du körde för fort så slipper du böter och indraget körkort!”
Mannen tänkte ett tag och svarade sedan.”Min kärring stack med en polisman i förra veckan och nu var jag rädd för att det var du som försökte att lämna tillbaks henne!”
”Ha en trevlig midsommar!” sa polisen

Anmäl
2019-05-17 16:43 #110 av: MonicaLagerquist

En morgontrött svensk är på ett kafé och äter frukost. Vid bordet bredvid sitter en norrman och tuggar tuggummi väldigt högljutt, vilket stör svensken.

Plötsligt vänder sig norrmannen mot svensken och frågar:
– Äter ni svenskar hela brödet?
– Ja, givetvis gör vi det, svarar svensken, som inte vill bli störd.

...

Norrmannen fortsätter att smaska på sitt tuggummi.
– Det gör inte vi i Norge. Vi äter bara det mjuka och kanterna hamnar i en stor container. Sedan bearbetas alla kanter och görs om till croissanter som säljs till Sverige.

Den irriterande norrmannen frågar vidare.
– Äter ni marmelad till brödet också?
– Ja, naturligtvis, svarar svensken.

Norrmannen tuggar vidare på sitt tuggummi och svensken blir allt mer frustrerad.
– Det gör inte vi i Norge. Vi äter bara färsk frukt. Skalen och resterna samlas dock i en container. Sedan bearbetas skalen och resterna och säljs som marmelad till Sverige.

Svensken vänder sig mot norrmannen, lutar sig fram och frågar:
– Men har ni sex i Norge?
– Haha! Ja, givetvis har vi sex. Massor av sex!, svarar norrmannen.
– Så vad gör ni med kondomerna efter att ni använt dem?, frågar svensken.

Norrmannen tuggar frenetiskt och högljutt vidare på sitt förbannade tuggummi.
– Vi slänger dem, svarar han självsäkert.
– Okej, svarar svensken. Det gör inte vi i Sverige. Vi samlar alla använda kondomer i en stor container. Sedan smälter vi ner dem och säljer vidare som tuggummi till Norge…

Anmäl
2019-05-17 17:28 #111 av: MonicaLagerquist

En gång när min äldsta flippade ut i affären stod jag bara där och tittade på henne.

En kund: Ska du bara låta henne hålla på så?

Jag: Jag vet inte vems unge detta är.

...

Min dotter: PAPPA!

Anmäl
2019-05-17 18:05 #112 av: eskils

#110 Skrattar 

Och Grattis Norge på nationaldagen! Blomma

Anmäl
2019-05-18 15:53 #113 av: Carmarino

En präst och en pilot kommer samtidigt till Sankte Per. Piloten passerar, prästen stoppas.
- Ja, men snälla nån, jag har tjänat herren i alla år!
- Men på dina senaste sju högmässor hade du bara två besökare; kantorn och klockaren. Båda sov. Piloten däremot har flugit stora plan där passagerarna suttit och bett böner till Gud för brinnande livet.

Anmäl
2019-05-18 21:24 #114 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-05-19 11:58 #115 av: Cleopatrasims

Föräldrar: Son du är adopterad

Son: Woah, jag undrar vilka som är mina riktiga föräldrar

Föräldrar: Vi är dina riktiga föräldrar, din nya familj  är påväg

Anmäl
2019-05-19 16:38 #116 av: Carmarino

Chefen:
- Du fordrar ovanligt hög lön för att vara en person med så liten erfarenhet.
- Jo, men arbetet blir ju så mycket svårare för mig på grund av det.

Anmäl
2019-05-19 19:06 #117 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-05-19 19:31 #118 av: Carmarino

Tonårssonen har varit ensam hemma en hel vecka. När föräldrarna kommer hem finns det ett berg med disk i köket.
- Vad ska det här betyda?
- Men mamma, du tjatar ju jämt att man ska spara disk! Nu har jag sparat disk hela veckan.

Anmäl
2019-05-19 19:55 #119 av: MonicaLagerquist

#118 Den var bra.

Anmäl
2019-05-19 20:07 #120 av: Carmarino

#119 Kan tänka mig att en och annan med barn i tonåren känner igen sig. Skämtar

Anmäl
2019-05-19 20:08 #121 av: Carmarino

Servitrisen på restaurangen:
- Önskas något mer?
- Ja tack, ni får gärna flambera notan.

Anmäl
2019-05-19 20:48 #122 av: MonicaLagerquist

Fniss

Anmäl
2019-05-19 20:51 #123 av: eskils

Skrattar

Anmäl
2019-05-24 16:44 #124 av: MonicaLagerquist

Jag ringde om en läkare tid till vårdcentralen idag. Jag bad om en tolk. Då sa hon varför,du pratar ju perfekt svenska? Jaa,sa jag. Men det gör inte läkaren.

Anmäl
2019-05-24 17:41 #125 av: eskils

#124 Så kan det vara. Skämtar

Anmäl
2019-05-25 19:30 #126 av: Carmarino

Har du hört att de öppnat restaurang på månen?
Det var god mat men ingen vidare atmosfär.

Anmäl
2019-05-26 16:47 #127 av: MonicaLagerquist

😂🤣

Anmäl
2019-05-30 17:02 #128 av: Carmarino

Fröken i skolan fyllde 65 år och barnen ville sjunga för henne.
- Vad vill ni sjunga?
- Vi tänkte ta "Du gamla, du fria".

Anmäl
2019-05-30 18:12 #129 av: MonicaLagerquist

🤣

Anmäl
2019-06-05 08:27 #130 av: MonicaLagerquist

Sven vaknar upp hemma med baksmälla storlek XXXL.

Han tvingar sig själv att öppna ögonen och det första han ser är en Alvedon

och ett glas vatten på nattduksbordet. Han sätter sig upp och ser sina kläder, allt rent och nystruket...

Ser sig om i rummet och ser att det är i perfekt ordning, fläckfritt, städat och rent!

Tar en Alvedon och ser en lapp på sängbordet:

Älskling, frukost står på spisen, jag gick tidigt för att handla.

Älskar dig!

Förvånad stapplar han till köket.

Mycket riktigt finns varm frukost och tidningen där till honom.

Deras son sitter vid bordet och äter frukost. Sven frågar:

- Min son, vad hände egentligen i går kväll?

Sonen svarar:

-Jo, du kom hem klockan 3, aspackad och sinnesförvirrad.

Du hade sönder möbler, spydde i hallen och gav dig själv ett svart öga då du gick rakt in i dörren.

Förvirrad frågar Sven:

-Så, varför är allt i ordning och så rent, dessutom står frukosten färdig och väntar på mig?

Sonen svarar:

- Aha, du undrar över det! Mamma släpade in dig i sovrummet och när hon försökte ta av dig byxorna sa du:

Lämna mig ifred damen - jag är gift!

Anmäl
2019-06-05 08:45 #131 av: Maria

#130 Haha, den är riktigt gulligSkrattar

/Maria

Anmäl
2019-06-05 22:05 #132 av: Tarotstollan

Ja det var gulligt!Skrattar

Anmäl
2019-06-06 08:27 #133 av: MonicaLagerquist

Vet du varför bladlössen är så små...?

De har stannat i växten...

Anmäl
2019-06-06 08:27 #134 av: MonicaLagerquist

Hur undviker du att din man läser dina mail ????

Du ändrar "́Inkorg" ́till ́"Bruksanvisninǵ"

Anmäl
2019-06-06 08:43 #135 av: MonicaLagerquist

Undrar om sjukvårdspersonal sjunger Nattjournalsången i natt?

Anmäl
2019-06-06 12:09 #136 av: Carmarino

Gapskrattar

Anmäl
2019-06-06 12:10 #137 av: Carmarino

Magistern till eleven:
- Vad gjorde Gustaf II Adolf vid Lützen?
- Han dog!
- Jo förvisso, men gjorde han inget annat?
- Nej, det var det sista han gjorde.

Anmäl
2019-06-06 13:17 #138 av: MonicaLagerquist

🤣

Anmäl
2019-06-06 19:01 #139 av: Carmarino

En bonde får besök av en okänd man som frågar:
- Vad är er bästa ko värd?
Bonden tittar snett på honom och undrar:
- Kommer du från Skatteverket eller har den blivit överkörd av tåget?

Anmäl
2019-06-06 19:33 #140 av: MonicaLagerquist

😄

Anmäl
2019-06-07 07:39 #141 av: MonicaLagerquist

Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Audi.

Han fällde ned taket och tryckte på gasen.

När han körde över 160 såg han blåljus bakom sig.

Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan väl aldrig köra

ikapp honom.

Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 200 började han att

tänka, -'Vad i helvete håller jag på med?' och så svängde han av och stannade vid vägrenen.

Polisen kom fram till bilen, skakandes på huvudet, med böteslappen i handen.

-'Det har varit en låååång dag med många idioter som du ute på vägarna, mitt

pass är snart slut och det är dessutom fredag den trettonde.

Jag har ingen lust att avsluta dagen med en massa papperstrassel.

Jag lovar att släppa dig om du kan lämna en riktigt jävla bra förklaring

till fortkörningen. Och det skall vara en som jag inte har hört tidigare'.

Mannen tänkte 2 sekunder och svarade;

-'Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis och nu

trodde jag att det var han som ville lämna tillbaka henne!!'.

-'Trevlig helg och kör försiktigt!' , sade polisen och gick.

Anmäl
2019-06-08 12:35 #142 av: Carmarino

Gapskrattar

Anmäl
2019-06-08 12:35 #143 av: Carmarino

Odd hade varit ute på galej och vandrade hemåt lagom rund under fötterna. Han använde hela vägbanan att gå på.
- Gå på trottoaren! uppmanade en polis.
- Trottoaren, hickar Odd, tror du att jag är nån jäkla lindansare, va?

Anmäl
2019-06-08 12:52 #144 av: Soligajag1

#143 Ha ha . . 😜😀

HH Glad 

Anmäl
2019-06-08 15:48 #145 av: MonicaLagerquist

😄

Anmäl
2019-06-09 15:12 #146 av: MonicaLagerquist

Fick ett sms av en kompis i natt.

”Kan du hämta mig?

Jag är sketfull”.

...

Jag hämtade honom och när jag kom hem fick jag ett nytt sms från honom.

Du behöver inte komma, jag fick skjuts.”

Anmäl
2019-06-09 15:21 #147 av: MonicaLagerquist

En psykiater genomför en gruppterapi med fyra unga mödrar.
-Alla har tvångstankar, konstaterade läkaren.

Till första mamman sa han:
- Du är besatt av att äta. Du har även döpt din dotter till Candy....
...
Han ser på den andre mamman och säger:
- Din besatthet är pengar. Återigen, det finns i ditt barns namn, Penny.

Han ser att den tredje mamman och säger:
- Din besatthet är alkohol. Detta visar sig i ditt barns namn, Brandy.

Då reste sig den fjärde mamman upp, tar sin lille son i handen och säger till honom:
- Kom Dick, så går vi...

Anmäl
2019-06-09 16:05 #148 av: Carmarino

Skrattar

Anmäl
2019-06-09 16:06 #149 av: Carmarino

Kan du säga vad en kirurg tjänar?
- Menar du i snitt?

Anmäl
2019-06-09 16:35 #150 av: MonicaLagerquist

Cool

Anmäl
2019-06-09 17:34 #151 av: Carmarino

Två spöken träffas för första gången. Den ena räcker fram handen och säger:
- Vi säger väl bu meddetsamma.

Anmäl
2019-06-09 17:35 #152 av: Soligajag1

Den va bra!! Skrattade gott !
Tack ! 😃😜

HH Glad 

Anmäl
2019-06-09 20:46 #153 av: MonicaLagerquist

#151 GapskrattarSpöke

Anmäl
2019-06-11 11:25 #154 av: MonicaLagerquist

Kan inte folk bara hålla käften o sköta sitt!! 😡Tänk att folk bara måste sprida rykten om andra & så blev det min tur att falla offer för skvallerbyttor 😞En del har bara inte nog med sitt eget liv!!!

Det går tydligen ett rykte om att jag är snygg å sexig, på alla vis lysande, har den mest fantastiska humor, lagar himmelskt god mat, har svart bälte i madrassgympa, sjunger så änglarna känner sig överträffade & att jag är så otroligt snäll !

Men det är inte sant.. Jag kan verkligen inte sjunga!!

Anmäl
2019-06-11 13:29 #155 av: Maria

Skrattar

/Maria

Anmäl
2019-06-11 17:17 #156 av: MonicaLagerquist

Det kom en försäljare till gården o knackade på.
En liten gosse öppnade.

- goddag min lille vän sa försäljare är din mor inne? .

...

-nääääää sa pojken, hon gick när farfar kom.

-jaga kan jag få tala med din farfar då? .

-nääääää för han gick när syrran kom.

Försäljaren började bli irriterad.

-men då får jag väl tala med din syster istället.

-nääääää sa pojken det kan du inte för hon gick när jag kom.

Det var droppen som fick bägaren att rinna över .

-nu slutar du tramsa dig. Vad är detta . Vad är det för ett hus ni bor i.

- men inte bor vi här sa pojken. Detta är ju vårt dass

Anmäl
2019-06-11 17:41 #157 av: Maria

😃😃😃

/Maria

Anmäl
2019-06-11 21:29 #158 av: Tarotstollan

Gapskrattar

Anmäl
2019-06-15 18:19 #159 av: Carmarino

Odd till sin kompis Johan:
- Hur fick du veta att du har så många avlägsna släktingar?
- Jag byggde mig en sommarstuga.

Anmäl
2019-06-15 21:05 #160 av: MonicaLagerquist

🤣

Anmäl
2019-06-15 21:17 #161 av: eskils

Skämtar

Anmäl
2019-06-16 06:33 #162 av: Maria

#159 Haha, ja det känner man igen.

/Maria

Anmäl
2019-06-16 18:37 #163 av: Carmarino

Ett par rånare blir förföljda av polisen. De kommer till en rondell och kör runt ett par varv med polisbilen efter sig.
- Akta dig. Polisen kommer allt närmare, ropar den ene.
- Ingen fara, säger den andre lugnt. De är två varv efter oss.

Anmäl
2019-06-16 22:07 #164 av: Tarotstollan

Skrattar

Anmäl
2019-06-17 05:55 #165 av: Maria

Skrattar

/Maria

Anmäl
2019-06-17 07:44 #166 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-06-18 08:51 #167 av: MonicaLagerquist

En äldre dam ringer upp sjukhuset och frågar försiktigt ..
Kan jag få lov och fråga om Anna Karlsson som ligger på rum 207?
Sjuksköterskan svarar ...ja det går nog bra.
Vänta lite så ska jag se i journalen.
.......

...

-Jodå.. Här står det att alla prover ser bra ut och blodtrycket är bra! .
Och hon kan resa hem imorgon.!
Er det din dotter kansje?
Nej!!!det er Anna Karlsson som ligger på rum 207 och ingen berättar mej en djävla skit!!

Anmäl
2019-06-18 10:36 #168 av: eskils

Skrattar

Anmäl
2019-06-18 11:41 #169 av: VoxBauers

Skrattar Ha ha! 

Anmäl
2019-06-18 12:27 #170 av: Maria

Skrattar

/Maria

Anmäl
2019-06-23 07:29 #171 av: MonicaLagerquist

Vad sa nollan till åttan?

-snyggt bälte.

Anmäl
2019-06-23 12:18 #172 av: Carmarino

Direktör Bjerkemyr skryter på firmafesten över att han åkt Vasaloppet, men klagar över att "man blir ju så förbaskat hungrig!"
- Jamen, det finns ju matkontroller, säger kamrern.
- Första dagen, ja!

Anmäl
2019-06-23 15:16 #173 av: MonicaLagerquist

Den var bra.

Anmäl
2019-06-23 15:35 #174 av: Carmarino

Kvinna 1:
- Fattar du att det bara är veckor tills man ska ligga på stranden! Jag måste tänka mer på vad jag äter!
Kvinna 2:
- Just nu tänker jag på vad gott det hade varit att äta glass...

Anmäl
2019-06-23 16:46 #175 av: MonicaLagerquist

Bernt kommer in på lokal tidningens annons kontor
-Jag vill sätta in en kontakt annons !
-Det går bra ! Vill du ha in den på lördag ?
-Ja men det kan man väl inte skriva i annonsen eller ?

Anmäl
2019-06-23 16:59 #176 av: MonicaLagerquist

Anders satte in en annons i tidningen.

-Fru sökes.

Dagen efter fick han 112 brev.

-Du kan få min.....

Anmäl
2019-06-23 17:30 #177 av: Carmarino

- Vad tjänar man på att jobba i en kryddbutik?
- Hundra kronor i timjan!

Anmäl
2019-06-23 17:48 #178 av: MonicaLagerquist

Galen

Anmäl
2019-06-25 19:04 #179 av: MonicaLagerquist

Sjuåriga Sandra åt mellanmål med sin mamma, när mamman frågade:
- Vad har hänt i skolan idag?
- Jag blev kompis med en kille i en annan klass, berättade Sandra. Han trodde att Jag var kille så jag visade honom att jag var tjej.
- Du gjorde vad!!!
- Ja,Jag tog av mig kepsen för att visa mina flätor.

Anmäl
2019-06-25 19:04 #180 av: MonicaLagerquist

Två munkar sätter upp en skylt framför klostret.

På skylten står det "Akta dig! Slutet är nära!
Vänd om innan det är för sent! "

...

En bil full av ateister kör i full fart förbi munkarna och skriker "dra åt helvete era jävla dårar!"

Plötsligt hörs det skrikande däck, skrämmande skrik och en stor smäll!

Den ena munken tittar på den andra munken och säger "Bror, det kanske bara skulle stått "Bron är sönder"?"

Anmäl
2019-06-26 21:06 #181 av: MonicaLagerquist

– Vad har bonden på fötterna när han gör rent i ladugården?

– Mockaskor!

Anmäl
2019-06-26 21:10 #182 av: MonicaLagerquist

– Varför vill orkesterledaren ha tag i en skräddare?

– Orkestern behöver någon som är bra på sax.

Anmäl
2019-06-27 08:42 #183 av: MonicaLagerquist

En kvinna gick ut i skogen när hon plötsligt snubblar på en oljelampa. När hon gnider lampan kommer det fram en ande.

- Får jag tre önskningar nu? frågar hon.

- Nej, svarar anden. Tyvärr, p g a devalvering, global konkurrens och allt annat skit som händer låter det sig inte göras. Man får bara en önskning nu för tiden. ...
- –Nå, vad ska det va?

- Kvinnan funderar och uttrycker sin önskan om fred i Mellanöstern och halar fram en karta över det krigsdrabbade området till anden. –Jag vill att de här länderna ska sluta slåss, säger kvinnan och pekar på sin karta.

- Anden tittar på kartan och utbrister: - Men jösses damen! De där länderna har ju bråkat i tusentals år. Det tror jag inte man kan göra något åt.
- - Jag är bra, men inte SÅ bra!

- Kvinnan tänker en stund och säger: - Jag har aldrig lyckats träffa rätt man. En man som är hänsynsfull, omtänksam och älskande, duktig på att laga mat utför hälften av allt hushållsarbete förblir mig trogen, kort sagt en idealisk livskamrat.

- Anden blir tyst en stund och suckar:
- - Låt mig få se på den där jävla kartan igen!!

Anmäl
2019-06-27 15:31 #184 av: MonicaLagerquist

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur. Jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Anmäl
2019-06-28 11:39 #185 av: MonicaLagerquist

Lille Olle satt i skolans matsal och åt, när han var färdig, reste han sig och gick. Fröken var arg och tog Olle i örat, När du kommer hem, och sitter vid bordet, då ska du titta på din far, och se hur han uppför sig. När har ätit kvälls mat.
Sagt och gjort det gjorde han. Nästa dag i skolan, när Olle var färdig, reste han sig upp, rapade högt, släppte en fis och sa, nu ska det bli gott att skita.....

Anmäl
2019-06-28 17:50 #186 av: Carmarino

På resebyrån:
- Förra året reste jag jorden runt på semestern.
- Vad har ni tänkt er i år?
- Nu vill jag åka någon annanstans!

Anmäl
2019-06-28 18:53 #187 av: MonicaLagerquist

Den var bra.

Anmäl
2019-06-28 19:58 #188 av: Carmarino

- Nu har jag bestämt mig en gång för alla. Jag slutar med allt vad spel heter!
- Det kommer du aldrig att klara!
- Ska vi slå vad?

Anmäl
2019-06-28 20:46 #189 av: eskils

Galen

Anmäl
2019-06-29 07:15 #190 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-06-29 07:41 #191 av: MonicaLagerquist

Svenssons hustru har läst ett recept om sniglar och skickar sin man att köpa ett antal sådana. På hemvägen passar han på att ta en öl på puben. Av en öl blir det många och efter fem timmar står han utanför sin egen port. Eftersom han har världens respekt för hustrun har han lärt sig att komma på nödlösningar: Han radar upp sniglarna två och två på trappen och när frun öppnar säger han: "Kom igen nu, en halv meter till och vi är hemma!"

Anmäl
2019-06-29 10:19 #192 av: MonicaLagerquist

Ulla :

Eva påstår att Annas man har en vårta på snoppen !

Eva , Det har jag absolut inte sagt , bara att det känns så !

Anmäl
2019-06-29 11:57 #193 av: Carmarino

Skrattar

Anmäl
2019-06-29 11:57 #194 av: Carmarino

Kan jag få en sockerbit till?
- Men du har ju redan fått minst tio stycken!
- Jo, men de smälter ju i kaffet hela tiden.

Anmäl
2019-06-29 14:33 #195 av: MonicaLagerquist

🤣

Anmäl
2019-06-29 14:41 #196 av: Carmarino

- Föredrar du en stilig eller klok karl, Anna?
- Ingetdera Albin, du vet ju att det bara är dig som jag älskar.

Anmäl
2019-06-29 17:56 #197 av: eskils

#196 Hoppsan...! Tyst

Anmäl
2019-06-29 17:57 #198 av: MonicaLagerquist

Skrattar

Anmäl
2019-06-29 18:19 #199 av: Carmarino

- Tänk vilken frihet det är att orientera!
- Det är väl ingen frihet. Kontroller överallt!

Anmäl
2019-06-29 18:23 #200 av: MonicaLagerquist

😄

Anmäl
2019-07-01 15:22 #201 av: Carmarino

Lille Lars bugar sig för kungen.
- Jag ska be att få gratulera på namnsdagen.
- Lille vän det är varken Carl eller Gustav idag.
- Nej, men det är den sextonde.

Anmäl
2019-07-01 15:48 #202 av: eskils

#201 Skrattar

Anmäl
2019-07-01 16:59 #203 av: MonicaLagerquist

😁

Anmäl
2019-07-01 19:00 #204 av: Carmarino

- Men varför har du ställt cykeln bredvid sängen?
- Jag orkar inte gå i sömnen längre.

Anmäl
2019-07-01 19:37 #205 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-07-01 20:00 #206 av: Carmarino

- På dagen är jag så trött och håglös, kommer mig inte för att göra någonting. Men på natten, då är det toppen, då gör jag det jag vill!
- Vad gör du då?
- Sover.

Anmäl
2019-07-01 20:11 #207 av: Soligajag1

#206 Ha ha . 😆😆🤣😀
Skrattar gott !

HH Glad 

Anmäl
2019-07-01 20:14 #208 av: Tarotstollan

#206.  Precis som jag känner det!Gapskrattar

Anmäl
2019-07-02 08:26 #209 av: MonicaLagerquist

#206  Skrattar

Anmäl
2019-07-02 10:19 #210 av: eskils

#206 Skämtar

Anmäl
2019-07-02 19:34 #211 av: Carmarino

- Han har fått varenda nerv i min kropp att vibrera, suckade Britta.
- Vem är denne hjälte? undrade väninnan nyfiket.
- Min tandläkare.

Anmäl
2019-07-02 19:43 #212 av: MonicaLagerquist

Galen

Anmäl
2019-07-03 14:40 #213 av: Carmarino

Två får fick se att det kommit två nya kompisar på andra sidan. De ropade:
- Var kommer ni ifrån?
- Vi kommer från Bräääääkne-Hoby.

Anmäl
2019-07-03 14:44 #214 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-07-03 16:36 #215 av: MonicaLagerquist

Bettan hade shoppat och var fullastad med paket där hon

stod i busskön.

Till råga på allt hade hon en så snäv kjol att hon inte kunde

...

kliva på bussen.

Under stort besvär fick hon loss ena armen och lossade lite

på dragkedjan på kjolen där bak. Det hjälpte inte.

Hon drog ner den en bit till. När bussen kom lyfte en kille

helt sonika upp Bettan på bussen. Ursinnig vände hon sig om.

- Vad tar ni er till?! Jag har aldrig träffat er förr, sa Bettan.

- Tja, jag tycker nog vi är ganska intima med tanke på att ni

just dragit ner min gylf två gånger.

Anmäl
2019-07-03 18:26 #216 av: Carmarino

Skrattar

Anmäl
2019-07-03 18:30 #217 av: eskils

Skrattar

Anmäl
2019-07-03 18:57 #218 av: Carmarino

- Har ni det trevligt nu när ni flyttat ut på landet?
- Jaa, särskilt på lördagarna när vi åker till stan och roar oss.

Anmäl
2019-07-03 21:38 #219 av: MonicaLagerquist

🤣

Anmäl
2019-07-04 14:58 #220 av: Carmarino

- Vem av er ber aftonbön, frågar fröken.
Alla utom Erik räcker upp handen.
- Behöver inte du också Guds beskydd?
- Nä, vi bor alldeles bredvid polisstationen.

Anmäl
2019-07-04 15:07 #221 av: MonicaLagerquist

🤣

Anmäl
2019-07-04 16:00 #222 av: eskils

Skrattar

Anmäl
2019-07-04 18:46 #223 av: Carmarino

Familjens 10-åriga dotter kommer inrusande i huset.
- Mamma, jag råkade välta stegen. Kan du hjälpa mig att resa upp den?
- Nej, jag har inte tid. Du får be pappa istället.
- Det går inte. Han hänger i takrännan.

Anmäl
2019-07-04 19:02 #224 av: MonicaLagerquist

Skrattar

Anmäl
2019-07-04 19:16 #225 av: MonicaLagerquist

Idag så såg jag en kvinna som glömde sin handväska på bänken utanför McDonalds, så jag följde snabbt efter henne.

När jag precis skulle knacka henne på axeln så började hon springa mot en buss.

Så jag sprang efter henne och ropade: "Du glömde din väska! Du glömde din väska!"

...

Hon hörde inte mig och fortsatte upp på bussen, så jag fick också hoppa på bussen.

När jag kom längst bak i bussen sade jag helt andfådd "Du glömde din väska på bänken utanför McDonalds."

"Tack så mycket" sa hon, "var är den?"

Jag sa, "Jag sa ju precis det, på bänken utanför McDonalds

Anmäl
2019-07-04 19:38 #226 av: Carmarino

Mitt under älgjakten får barnen fisk i skolmatsalen.
- Varöfr kan vi aldrig få älgkött? protesterar en elev.
- Jo, förstår du, vi hinner inte gå ut och jaga älg, säger husmor.
- Nä, nä, men sitta och meta det har ni tid med...

Anmäl
2019-07-05 12:16 #227 av: MonicaLagerquist

Knut hade fått jobb i en pub och det var hans första dag på jobbet. Chefen förklarade:

- Du blandar bara drinkarna kunderna ber om. Ja, och så var det en sak till:

- Två dövstumma bröder kommer i kväll. När de pekar tummen upp betyder det att de skall ha ett glas Jägermeister. Pekar de tummen ner skall de ha ett glas vodka.

...

På kvällen kom de dövstumma bröderna. De beställer både Jägermeister och vodka och allt gick väldigt bra.

Plötsligt börjar bröderna sitta still med öppen mun och så satt de länge. Knut blev lite ängslig och ringde chefen.

- De två dövstumma är här och sitter tätt ihop och bara gapar, så har de suttit länge. Skall jag ringa efter ambulans? frågade Knut ängsligt.

- Hur mycket har dom druckit? frågade chefen.

- Sju Jägermeister och fyra vodka var, svarade Knut.

- Åh ja, sa chefen. Då sitter de bara och sjunger.

Anmäl
2019-07-05 12:29 #228 av: Maria

HahaSkrattar

/Maria

Anmäl
2019-07-05 12:53 #229 av: eskils

Skrattar

Anmäl
2019-07-05 14:37 #230 av: Carmarino

Pastorn:
- Men, snälla Sune, har han inte fästmön med sig när han ska ta ut lysning?
- Nä, hon får inget veta. Det ska bli en överraskning för henne när vi kommer till kyrkan på söndag!

Anmäl
2019-07-05 19:51 #231 av: MonicaLagerquist

Skrattar

Anmäl
2019-07-05 20:15 #232 av: MonicaLagerquist

Har du sett den nya filmen om långtradaren?

Nej jag har bara sett trailern.

Anmäl
2019-07-06 15:20 #233 av: Carmarino

Den lilla flickan till sin fröken:
- Min lillebror ska bli idrottsman när han blir stor.
- Jaså, hur vet du det?
- Jo, på söndag ska han till kyrkan och dopas...

Anmäl
2019-07-06 16:12 #234 av: MonicaLagerquist

😁

Anmäl
2019-07-06 21:01 #235 av: MonicaLagerquist

Min faster är djurvän. Hon har en jaguar i garaget. En mink i garderoben och en åsna som betalar alltsammans.

Anmäl
2019-07-06 21:09 #236 av: Soligajag1

#235  Den är riktigt bra!!! GladGapskrattar

HH Glad 

Anmäl
2019-07-07 15:31 #237 av: Carmarino

Lille Fredrik hade varit och köpt fem liter mjölk. På vägen hem möter han grannen.
- Är det tungt?
- Nej då, det är ju lättmjölk.

Anmäl
2019-07-07 16:02 #238 av: MonicaLagerquist

😂

Anmäl
2019-07-07 17:44 #239 av: eskils

Skrattar

Anmäl
2019-07-08 23:27 #240 av: Huygens

Nämn ett land på världskartan. (YT/Kimmel, 4 min)

Anmäl
2019-07-09 08:27 #241 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-07-09 08:40 #242 av: Maria

Haha, heja lille killenGlad

/Maria

Anmäl
2019-07-09 14:38 #243 av: Carmarino

En man i 50-årsåldern gjorde en anmälan om sin försvunna fru.
- När försvann hon?
- För 25 år sedan.
- Varför kommer ni först nu?
- Tja, det hade varit trevligt att fira silverbröllop.

Anmäl
2019-07-09 14:40 #244 av: Maria

HahaSkrattar

/Maria

Anmäl
2019-07-09 14:56 #245 av: MonicaLagerquist

Skämtar

Anmäl
2019-07-09 17:51 #246 av: Carmarino

- Gittan, vad gör du ute i trädgården?
- Jag tittar på månen, pappa.
- Jaha, men säg då till den där månen att han tar sin moped och försvinner, för klockan är mycket!

Anmäl
2019-07-09 18:03 #247 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-07-09 18:08 #248 av: eskils

Skrattar

Anmäl
2019-07-09 21:49 #249 av: MonicaLagerquist

Herre till annan herre på bussen:
-Urdäkta, men jag måste bara få berätta att hade det inte varit för skägget så hade ni liknat min fru på pricken.
-Jag har väll inget skägg?
-Nej, det ser jag väll. Men min fru har.

Anmäl
2019-07-10 11:57 #250 av: MonicaLagerquist

Det är mönstring och Staffan, som inte är särskilt pigg på militärtjänst, undersöks av regementsläkaren. När man kommer till synen ber doktorn honom läsa understa raden på bokstavstavlan.
- Vilken tavla? frågar Staffan som anar chans till frisedel.
- Tavlan på väggen där, svarar doktorn irriterat.
- Väggen? Jag ser ingen vägg.
Staffan får sin frisedel och för att fira går Han på bio på kvällen. Men vem möter Han inte på vägen in om inte självaste regementsläkaren i full mund...ering. Men Staffan finner sig, går fram till doktorn och säger:
-Jo ursäkta mig konduktörn, men går det här tåget till Stockholm??

Anmäl
2019-07-10 12:22 #251 av: MonicaLagerquist

SÄGER HÄRMED HEJDÅ TILL GRUPPEN SOM JAG VERKLIGEN ÄLSKAR❤️ SÅ MYCKET!
MIN MAN SÄGER ATT JAG ÄR HÄR INNE VARJE 20 SEKUNDER, OCH HAN STÅR INTE UT MED DET LÄNGRE.
VI HAR BRÅKAT OCH HAN GAV MIG ORDER ATT VÄLJA MELLAN HONOM ELLER GRUPPEN....

SÅ JAG KOMMER VARA OFFLINE FRÅN GRUPPEN UNDER ETT PAR MINUTER MEDAN JAG PACKAR HANS VÄSKOR OCH RINGER EFTER EN TAXI ÅT HONOM !!
ÄR ALLDELES STRAX TILLBAKA....

Anmäl
2019-07-10 12:43 #252 av: eskils

Skämtar

Anmäl
2019-07-10 15:50 #253 av: Carmarino

- Värken i er arm kommer av åldern.
- Men snälla doktor, den andra armen är lika gammal, och den har jag ju inte ont i.

Anmäl
2019-07-10 16:51 #254 av: MonicaLagerquist

Fniss

Anmäl
2019-07-10 18:05 #255 av: eskils

#253 Tummen upp

Anmäl
2019-07-10 19:34 #256 av: MonicaLagerquist

På vägen tillbaka till bilen från en inköpsrunda kom en av väninnorna på att Hon glömt hämta ut sina p-piller. Hon skyndade in på apoteket och lämnade receptet till expediten. "Kan jag få det här expedierat genast, snälla ni!" bad Hon Expediten tittar tveksamt och misstänksamt på henne, varpå kvinnan utbrister: Jag har några som väntar i bilen..

Anmäl
2019-07-10 20:02 #257 av: MonicaLagerquist

Frun vaknar mitt i natten av sin mans högljudda snyftningar från
vardagsrummet. Hon går ut till honom och ser att han gråter så ögonen
nästan trillar ut.
-Vad är det? frågar hon.
-Kommer du ihåg för 20 år sen när jag gjorde dig på smällen och din...
farsa sa att jag antingen gifter mig med dig eller åker in i fängelse?
-Ja visst, älskling. Hur så? Mannen flämtar efter luft mellan
snyftningarna.
-Jag skulle ha blivit frigiven i kväll..

Anmäl
2019-07-11 16:30 #258 av: Carmarino

- Vad lever du av?
- Jag har en fårfarm.
- Hur många får har du?
- Jag vet inte. Varje gång jag försöker räkna dem somnar jag.

Anmäl
2019-07-11 18:11 #259 av: MonicaLagerquist

Inte lätt alla gånger.Skrattar

Anmäl
2019-07-12 16:33 #260 av: MonicaLagerquist

Min fru har alltid varit en stor djurvän och växte upp med mängder av husdjur. Allt från katter och hundar till hamstrar och cirkusmöss. Speciellt har hon alltid var svag för gnagare.
En dag i maj var vi ute på en cykeltur och hittade en bur på sidan av vägen. Den låg på sidan i diket och hade antagligen ramlat från en bil dagen före.
I buren fanns två vita möss. Den enda verkade tyvärr ha dött av fallet, den andre var lite tilltufsad och smutsig, den hade fått koda i i pälse...n och verkade lite stressad men mådde under omständigheterna bra.
Min fru bestämde genast att vi skulle åka till veterinären med musen. Det här var inte första gången som vi åkte dit med ett skadat djur vi hittat och var antagligen inte den sista heller. En av anledningar till att jag älskar min fru är hennes stora hjärta – men det innebär också att det blir räddningsuppdrag för stackar djur. Jag har vant mig vid det här laget.
Så vi åker till veterinären. Och om jag ska var ärlig så kommer jag och den här veterinären inte alltid överens. Han är duktigt men kostar en slant och det finns bara så mycket pengar jag vill lägga ner på en kråka med bruten vinge eller vildkatt med hosta, om ni förstår vad jag menar?
Hursomhelst har vi utvecklat lite av ett hat/kärleksförhållande jag och den här veterinären. Det har blivit en liten tävling att se vem som kan sätta den andre på pottan.
Veterinären undersökte musen och sa att den mådde bra men att han skulle behålla den övernatten för att kunna ge den penicillin i fall att den fått en infektion.
Innan vi åker så påminner jag veterinären att tvätta gnagaren ordentligt eftersom den luktade ganska illa. Om nu min fru nödvändigtvis måste rädda och ta med det hem så kan den i alla fall låta bli att lukta.
– Det är det minsta du kan göra efter att ha tagit så mycket betalt av oss genom åren, sa jag menade och med de orden så gick vi.
Jag fick sista ordet den här gången och såg det lite som en seger.
Dagen efter skulle jag läkaren för att göra en rutinkontroll. Läkaren mottagning ligger i samma hus som veterinären och han måste ha sett när jag kom dit. För när jag sitter och väntar i det fullsatta väntrummen så öppnas dörren och veterinärens sticker in huvudet och säger:
– Herr Johansson, din frus mus stinker inte längre, den är äntligen ren och rakad så nu luktar hon som en ros. Åh, och förresten, jag tror hon är gravid, vette gudarna vem som kan var pappan.
Med det sagt stängde han dörren och gick. Och kvar satt jag. Med allas blickar på mig.

Anmäl
2019-07-12 16:52 #261 av: Carmarino

Skrattar

Anmäl
2019-07-12 16:53 #262 av: Carmarino

- Varför flyttade du egentligen från pensionatet?
- Därför att jag upptäckte att vi fick soppa varje gång värdinnan bytte vatten på guldfiskarna.

Anmäl
2019-07-12 16:58 #263 av: MonicaLagerquist

Skrattar

Anmäl
2019-07-12 22:19 #264 av: Tarotstollan

#260. Gapskrattar

Anmäl
2019-07-14 08:32 #265 av: MonicaLagerquist

Ett plan är på väg till Arlanda - Bangkok, när en blondin i ekonomiklass reser sig och flyttar till första klass och sätter sig ner.
Flygvärdinnan ser henne göra det här och ber att få se hennes biljett.
Hon säger sedan till blondinen att hon betalade för ekonomiklass och att hon får sitta där bak.
Den blonda svarar: " jag är blond, jag är vacker, jag ska till Bangkok och jag stannar här."
Flygvärdinnan går in i cockpit och säger till piloten att det finns en blond bimbo som ...sitter i första klass, som hör hemma i ekonomi och inte flyttar tillbaka till sin plats.
Hon går tillbaka till blondinen och försöker förklara att eftersom hon bara betalade för ekonomi så måste hon gå och återvända till sin plats.
Blondinen svarar: " jag är blond, jag är vacker, jag ska till Bangkok och jag stannar här."
Co-piloten säger till förste piloten att han förmodligen borde låta polisen vänta på henne när de landar för att gripa den här blonda kvinnan som inte lyssnar på sunt förnuft.
Förste piloten säger, " du säger att hon är en blondin? Jag kommer.
Hantera det här, jag är gift med en blondin. Jag talar blondska."
Han går tillbaka till blondinen och viskar i sitt öra, och hon säger, " åh, jag är ledsen." och reser sig och går tillbaka till hennes plats i ekonomin.
Flygvärdinnan och co-piloten är förbluffade och frågade honom vad han sa för att hon skulle röra sig utan något tjafs.
"jag sa till henne," att första klass inte flyger till Bangkok.”

Anmäl
2019-07-14 12:02 #266 av: Maria

Skrattar

/Maria

Anmäl
2019-07-14 14:06 #267 av: Carmarino

- Vet du varför fransmän äter så mycket sniglar?
- Nej?
- De har inte råd med snabbmat.

Anmäl
2019-07-14 14:33 #268 av: MonicaLagerquist

😁

Anmäl
2019-07-15 08:22 #269 av: MonicaLagerquist

-Jag ska be att få en biljett till Flora!
Damen i biljettluckan letar förtvivlat i stationsförteckningen men hittar ingenting och måste till sist fråga:
-Var ligger Flora?
-Ligger? Hon står ju här bredvid mig...

Anmäl
2019-07-15 08:27 #270 av: Tarotstollan

Skrattar

Anmäl
2019-07-15 12:44 #271 av: Carmarino

- Vad är fotografens favoriträtt?
- Linser!

Anmäl
2019-07-15 17:15 #272 av: MonicaLagerquist

#271 Det var ju passande.

Anmäl
2019-07-16 16:08 #273 av: MonicaLagerquist

Det var en bonde som skulle lossa spannmål, men det bar sig inte bättre än att det hände en liten olycka. När han låg i sin sjuksäng på lasarettet och sköterskorna kom och tittade i hans journal så hajade dem till, varefter de gick fram och lyfte på hans täckte, för att betrakta bonden ädlare delar. Bonden sa inget i början, men efter ett par gånger så tröttnade han och stoppade en sköterska som var i färd med att lyfta på täcket. Han frågade henne varför hon skulle titta in under täcket. Då svarade hon:
– Det står i journalen att ”Lämmen föll ner och krossade foten vid sädestömning”!

Anmäl
2019-07-16 19:27 #274 av: Carmarino

Gapskrattar

Anmäl
2019-07-16 19:28 #275 av: Carmarino

Och så var det Egon som filosoferade:
- Det talas alltid om att vi nordbor har längre medellivslängd än andra, men det är väl inte så konstingt. Vi är ju djupfrysta halva året!

Anmäl
2019-07-16 19:38 #276 av: MonicaLagerquist

Gapskrattar

Anmäl
2019-07-21 18:22 #277 av: MonicaLagerquist

Avlyssnat på badstranden

Ord och inga visor. En självsäker 19-årig studerande på badstranden hade tagit på sig att förklara för en pensionär som satt och vilade benen, varför det var så viktigt att den gamla generationen skulle förstå hans generation.

- Du växte upp i en helt annan primitiv värld, sa han tillräckligt högt så att omgivningen skulle höra.

...

- Vi unga idag har växt upp med television, jetplan, rymdresor och rymdpromenader, internet, chips, Ipad, laptops och mobiltelefoner, snabba datorer... och mycket mer.

Den gamle mannen suckade, men svarade, så att alla kunde höra:

- Du har alldeles rätt. Vi hade inte allt detta när vi var unga... så vi uppfann det. Nu får jag fråga, din arroganta lilla skit - vad gör du för nästa generation? (Applåderna var många!)

Anmäl
2019-07-21 18:28 #278 av: eskils

Gapskrattar Tummen upp

Anmäl
2019-07-21 19:20 #279 av: MonicaLagerquist

Blyge Benke hade blivit kär i en tjej på kontoret. Cecilia hade många egenskaper men hon var absolut inte blyg. En dag frågade Benke henne om han inte kunde få bjuda ut henne och hon tackade ja. De bestämde träff och Benke skulle hämta upp henne klockan sju.

Benke var blyg men visste ändå hur man ska lyckas charma tjejer – men att han var såhär bra hade han ingen aning om.

Han började i alla fall fundera över deras dejt och vad de skulle göra.

...

Blommor måste man ha med sig, tänkte Benke. Och på vägen till henne gick han in i en blomsterbutik och köpte tjugo röda rosor. Så förälskad var han i henne.

När han kom hem till Cecilia så räckte han fram blommorna. Hon vecklade av pappret som omger rosorna.

När hon såg att det var tjugo röda rosor blev hon så till sig att hon bjöd Benke på en rejäl chock. Hon kastade av sig kläderna och la sig på soffan och ropade på Benke:

– Det här är för rosorna, Benke!

Benke rodnade och blev alldeles chockad över Cecilias reaktion att han inte visste vad han skulle säga och det enda han får ut är:

– Men Cecilia, nog har du väl en vas i alla fall…

Anmäl
2019-07-21 19:24 #280 av: MonicaLagerquist

-Pappa hur stavas ångtåg?

-Som det låter.

-Tuff tuff tuff

Anmäl
2019-07-22 10:37 #281 av: Carmarino

#277 Tummen uppGapskrattar

#279 #280 Skrattar

Anmäl
2019-07-22 10:38 #282 av: Carmarino

Mamma ropade att maten stod på bordet. Kathe lämnade kamraterna på gatan, gick in, satte fast tuggummit under tallriken och började äta. Mamma upptäckte tuggummit när hon dukade av, och slängde det i soppåsen.

- Men mamma, ropade Kathe förtvivlat, slängde du tuggummit? Jag har bara lånat det av Janne!

Anmäl
2019-07-22 18:17 #283 av: Huygens

När Blondies låt "Maria" först kom ut, var en av lyssnarna 7 år och trodde att Blondie sjöng: "Maria, she's got a sea horse."

Låten på yt: https://youtu.be/3sYlJsaUAIg

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.