Annons:
Etikettövrigt
Läst 809 ggr
Lona
2019-04-05 21:42

Umgås ni med era grannar?

En liten spin-off på den andra granntråden: Umgås ni med era grannar? Pratar ni bara eller gör saker ihop? Eller avskyr ni varandra? 😉


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Maria
2019-04-05 21:45
#1

Vi har jättetrevliga grannar men vi umgås inte utan pratar när vi stöter på varandra och hjälps åt med småsaker.

Min man är aktiv i området så många ringer honom när det är problem😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2019-04-05 22:09
#2

Jag umgås med några som bor i trappan jämte mig, de är gamla bekanta till familjen någon gång om  året men det är mest prat när vi springer på varandra.
De andra hejar jag på och utbyter lite fraser med.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
2019-04-06 07:53
#3

Några umgås vi med och några hejar vi på andra känns mer obekanta.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
2019-04-06 09:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

En av mina vänner bor på andra sidan gatan , vi umgås då o då . Jag hejar på grannar här , umgås på det viset att jag har Loppis i lokalen , ( huset bakom mitt) man kan boka bord ( gratis ) , köpa kaffe & Nybakt bulle ( som jag bakat o säljer ) även påsar med bullar , kakor mm. Alla grannar tyckte det va en jättebra idé av mig. 😀 Hoppas fler anammar det. Sedan har Mimer här grill kvällar , då ses vi grannar och umgås , mycket trevligt! 😀🌺

HH 🙂

Maria
2019-04-06 09:20
#5

#4 Du måste vara en drömgranne med allt ditt engagemang 🌷🌷🌷

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-04-06 10:29
#6

#5 Tack ! 🙂🌺 

Jag brinner ju för detta .  ATT få ut grannarna i olika engagemang , grilla , Loppis , syjunta , mm.mm.

HH 🙂

Annons:
Maria
2019-04-06 10:49
#7

#6 Det är så härligt med människor som du❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-04-06 11:48
#8

#7  ❤️  Tackar så mycket !  Nu blev jag rörd 😊 Här stod vi på ett annat Loppis !!! 

HH 🙂

citytjejen
2019-04-06 11:48
#9

Vi umgås med ett annat par som bor några portar bort från oss. Vi lärde känna dem i förra året då vi båda har uteplatser som vi vill bygga om till uterum. Sen började vi umgås sporadiskt, fika, middag och i somras badade vi en del i vår bubbelpool också, mycket trevligt🙂

/Christina

Soligajag1
2019-04-06 11:52
#10

#9 Va trevligt!  Så mysigt att kunna umgås på detta sätt , träffa nya människor !!

HH 🙂

Carmarino
2019-04-06 20:02
#11

Träffade min granne senast idag, för han var här och hjälpte mig med datorn. 🙂

Brukar bjuda honom, hans fru och en annan granne på fika lite då och då, men övriga grannar umgås jag inte med. Fast jag hälsar på dem och pratar några ord med dem när vi träffas i trappen eller utanför huset.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

akvarium123
2019-04-07 11:12
#12

Jag brukar heja på dom när jag ser dom och prata med dom lite men inte så att jag kommer hem till dom så mycket. Däremot så lånar vi varandras verktyg väldigt mycket så det händer kanske några gånger i månaden att man går över till någon och ber om det. 

Sedan så när fibrer inte fungerade hemma hos oss och då det bara var en på gatan som inte hade installerat fiber så var det fullt hemma hos dom. Då var dom mycket populära. 3 riktigt trevliga dagar där vi alla lärde känna varandra bättre🙂

Vi har en granne däremot som är riktigt snäll och härlig så henne umgås vi mycket med.  Vi äter middag tillsammans och brukar bjuda hem varandra på fika mm. 

Jag kom på nu att vi har haft kräftskivor tidigare då vi dukade upp långbord och där vi åt tillsammans. Detta var en tradition för kanske 8 år sedan men som nu efterhand svalnat av då ingen haft någon drivkraft i att ha hand om det hela😕

Honestyisdead
2019-04-07 11:58
#13

Ingen i mitt hus. Däremot umgås jag med många som bor i grannhusen. Känner folk i i alla fall hälften av husen på gatan. En del sedan innan och en del har jag lärt känna på gatan. 

Dom i mitt hus hälsar jag bara på eller lånar ut socker till.

Annons:
fruktgumman
2019-04-07 12:58
#14

Inget nära umgänge. Det blir mest att växla några ord när vi är ute samtidigt

monstermash
2019-04-07 13:40
#15

Jag umgås med mina grannar. En av dem är jag nära vän med, en annan är jag kollega med och ytterligare några stycken sitter jag gärna ute och pratar med när det är tillräckligt varmt ute. 🙂

Soligajag1
2019-04-07 14:05
#16

# 15 Trevligt ! Jag brukar sitta i solen 🌞 med kaffe ☕️ macka. En bok o korsord , lyssna på lugn musik o njuta. Ibland kommer det grannar förbi , vi babblar om väder i vind. Alltid trevligt !

HH 🙂

monstermash
2019-04-07 15:00
#17

Härligt! Så är det hos oss också. :)

Upp till toppen
Annons: