Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 523 ggr
Maria
2019-04-04 07:33

Godmorgon torsdag 4 april

Godmorgon på er.

Jag ska iväg på en studie jag medverkar i sedan flera år. Min man är egentligen den som är med från början men så vill man ha någon som lever i samma familj med samma vanor som mat osv.

Jag minns inte vad det var för undersökningar mer än spirometri och blodprover men jag återkommer😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
2019-04-04 08:02
#1

Godmorgon! Det ser ut att bli en fin dag även idag. Jag är på jobbet och hinner knappt se hur det är ute. Spännande med studie Maria. Är det bara prover eller är det också intervjuer?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2019-04-04 08:08
#2

God morgon

Sakta men säkert börjar jag återhämta mig. Långtifrån frisk men på god väg.

Idag ska vi kasta kattsand och jag funderar på att ta fram utemöblerna till verandan på framsidan.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-04-04 08:09
#3

#1 Mest intervjuer om jag minns rätt.

Den heter Pure studien. Det är en internationell populationsstudie och har varit ganska omskriven både åt positiva och negativa håll.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-04-04 08:31
#4

Gomorron 🙂

Mitt huvud vill inte vara med idag , , jag har haft otur med huvudet nu . Varit hos dr:n , fått sprutor , fick hjälp o ta en sist med. 

Så , , vila o vila  som gäller . 

#3 Intressant det låter. 👍

HH 🙂

Maria
2019-04-04 08:33
#5

#4 Stackars dig😕

Är det Imigraninjektioner du får?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-04-04 09:28
#6

#5 Tack ! Joo , helt rätt ! Tog en annan tablett nu, sumatriptan ( fick dem av dr:n sist) , funkar ! 😀👍

HH 🙂

Annons:
Maria
2019-04-04 12:47
#7

Det är samma ämne i Imigran. Sumatriptan är det verksamma ämnet i båda men såklart så verkar ju sprutan snabbare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2019-04-04 13:38
#8

Varit på öppna förskolan. Blir en sväng imorgon med. Zam älskar verkligen det! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
2019-04-04 13:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hej igen , Ok , Tack . Då va det inte så konstigt att jag blev vimsig i skallen . Visste inte det . Tack för info. Ibland tar jag en kopp kaffe , svart med socker i , då släpper huvudvärken . Jag har läst så mycket om migrän på olika sidor, jag är säkert utbränd . Drabbas av migrän då . Måste VILA ! Ta bort ’alla måsten ’ 😀👍 Sitter utanför Biblan på en bänk , solen skiner 🌞😀❤️ Kan inte bli bättre! 😀 Hittade en bok , Karin Slaughter / Den goda dottern .

HH 🙂

Maria
2019-04-04 16:18
#10

Jag somnade i tre timmar i soffan. Jag är verkligen bra på att sova😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2019-04-04 16:22
#11

#1 Det var blodprover och blodtryck. Vanliga prover som socker, kolesterol och blodvärde. Det var en sådan där impedansvåg också som mäter kroppsvätska och fett också. Min metaboliska ålder var 50 så det var ju bra😃

Blodtrycket var däremot högt båda mätningarna (145/103) så jag ska kolla detta på jobbet om ett tag.

Resten var diskussioner om matvanor och livsstil.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: