Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 641 ggr
MonicaLagerquist
3/31/19, 6:30 PM

Aprilskämt Hiss eller diss

Vad tycker du om aprilskämt.

Har du planer på att lura någon imorgon`

Hra du blivit rejält blåst någon gång?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Grace2009
3/31/19, 7:56 PM
#1

Tycker inte alls om. Så jag tänker stanna hemma imorgon.

Maria
3/31/19, 8:01 PM
#2

Jag tycker det är lite kul. Numera så luras jag aldrig men jag försökte i alla fall när sonen var liten. Själv är jag både godtrogen och lättlurad men jag kan inte komma på något speciellt nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Scorpio97
3/31/19, 10:18 PM
#3

Jag tycker att välgjorda aprilskämt kan vara roliga. Men dom får inte vara elaka eller något som är svårt att återställa, och det viktigaste är såklart att "offret" tycker att det är roligt. Planerar man ett skämt och är minsta tveksam huruvida personen kommer uppskatta det så bör man låta bli :) (gäller ju inte bara första april förresten, utan alltid när man ska skämta)

Har inga planer på att lura någon imorgon. Och jag har absolut blivit grundlurad några gånger men kommer tyvärr inte på något tillfälle just nu.


//Jessie

akvarium123
4/2/19, 6:45 PM
#4

Jag tycker det är jättekul att luras. Jag läste det att ändå dagen man är källkritisk är 1 april. Och till viss del stämmer det ju på mig. Vet att dom i nian nu dom fick reda på att dom skulle ha ett oförberett NP i måndags. Det slutade iallafall med att dom skrev provet och när sista personen skrivit färdigt provet så fick dom reda på att det var ett aprilskämt. De såg inte så glada ut när de kom ut ur klassrummet😂

Det tyckte jag var kul!

Även detta med att någon skola hade lurat alla att ta på skoskydd på huvudet när de åt i matsalen för att det var risk för att få håret förstört av färg. Det var en annan riktigt rolig sak. 

Men jag håller med #3 Det ska vara på den nivån att det är okej. Det ska inte vara elakt på något sätt🙂

Upp till toppen
Annons: