Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 540 ggr
Maria
2019-03-31 12:45

Har ni planterat något i år?

Jag som har odlat och planterat mängder genom åren har liksom tappat sugen.

Jag satte i alla fall några kärnor av en spetspaprika vi hade i maten så vi får se om det blir något🙂

Hur är det med er andra. Har ni planterat?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
2019-03-31 13:41
#1

Jag har inte planterat mer än några penséer. Ska snart sätta igång att så lite. Blir lite blommor och kanske någon grönsak.

Maria
2019-03-31 14:07
#2

#1 Ja planen är här också att sätta penseér i vår stora kruka på trappan och lite annat färdigköpt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

worst
2019-03-31 18:58
#3

Doften av blöt jord är som vårkänslor för mej!   😃
Nu har jag äntligen klippt ned och planterat om mina pelargoner, många är det i varje fönster. Och hoppsan, det blev tio sticklingar till mej också och så tjugosex att ge bort!!!
Men jag struntar i att odla på balkongen i år…

flocken
2019-04-01 06:56
#4

I mina kragar finns hallon, jordgubbar, morötter På altanen i krukor paprika, sockerärtor och chili. Tomaterna måste i jord oxå

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
2019-04-01 09:02
#5

Jag har sått en massa olika tomater,

Satt Potatis i en superstor kruka som jag nu roar mig att bära ut varje morgon och in varje kväll.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-04-01 11:24
#6

#5 Min bror och svägerska sätter alltid en massa Potatis i spänner.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
2019-04-01 13:47
#7

Spänner? Menar du hinkar?

Maria
2019-04-01 14:04
#8

Japp hinkar.😁 En spann flera spänner…Det kanske är dialekt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2019-04-01 14:41
#9

#8  Lustigt ord , har aldrig hört 😉 

Funderat på att sätta olika kryddor , , men men , , måste få lust till det  !! 

Ska be min syster om hjälp , för hon sår allt från Potatis, morötter , tomater , jordgubbar , sedan blommorna med.  Hon är så duktig tycker jag, 🙂

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: