Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 460 ggr
Maria
2019-03-24 11:18

Trädgårdsarbete

Nu har vi äntligen rensat vår rabatt utanför huset.

Vresrosorna har tagit över det mesta och inte mig emot för jag tycker de är så vackra.🙂 De dofta ljuvligt dessutom. Jag har enkla, dubbla och ljusrosa som också är dubbla.

Nu ska man ju inte gynna Vresrosor. De står med på naturvårdsverkets "svarta lista" tror jag men det visste jag inte när jag satte dem.

Jag ser till att de bara håller sig i vår rabatt i alla fall.

Jag blir helst slut av att bara göra "lite" numera så nu får jag ta en paus.

Har ni mycket att sköta om så här på våren?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
flocken
2019-03-24 11:40
#1

I trädgården har vi tagit bort alla rabatter. Jag har nu 2 pallkragar med bla hallon, jordgubbar. Det ska även bli något mer ätbart. I krukor har jag planterat paprika och sockerärtor. Behöver få i tomater oxå.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
2019-03-24 11:59
#2

Jag gjorde en hel del då i februari när vi hade "värmebölja". Så det sparade en hel del faktiskt. Fast det är mycket att göra på en tomt på närmare 5000 kvm även om inte allt är odlad mark. Mycket gräsmattor. Även jag har tagit bort rabatter. Har inte hunnit med och jag tänker att senare när jag får mer tid så kan jag göra nya.

Idag ska jag plantera ut lite penseer som jag köpte igår. Vill gärna ha en kruka vid ytterdörren och några andra ställen till. Det är underbart att våren är här! Såg faktiskt en stare tidigare idag. Mängder med bofinkar.

Maria
2019-03-24 12:09
#3

Vi odlade mycket förr men jag har liksom "tappat stinget"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-03-24 13:38
#4

Jag har sått de tomater som så småningom ska ut i växthusen. Ute är det fortfarande för blött för att göra något.

När det torkat upp lite ska jag göra iordning en bädd för de sparrisar som jag planerat att plantera lite senare i vår.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: