Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 816 ggr
Maria
2019-03-22 18:59

Om ni vann en rekordvinst

Om ni vann jättejättemycket pengar. Vad skulle ni göra då?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mortiscia
2019-03-22 19:10
#1

Spara pengarna, ha en buffert, kanske resa lite, sätta guldkant på tillvaron generellt.

Det är ingen vits att betala av på huslånet för det skulle inte minska månadskostnaden nämnvärt. Beroende på summan lär det inte löna sig att säga upp sig heller men om det vore möjligt skulle jag satsa på ett deltidsarbete jag skulle trivas med istället.

Calcifer
2019-03-22 19:26
#2

Betala av studentlånet, betala tillbaka lånet till mamma, hitta nytt boende i större lägenhet, skaffa hund, köpa ny dator etc. Och sen mest ha pengar så jag kan leva på dem och resa lite och unna mig saker då och då. Jag behöver inte leva lyxliv men för någon som går på bidrag från fk skulle det vara jäkligt skönt att kunna spara pengar varje månad och att alltid handla mat när det behövs utan att ha miniräknare i handen för att vara säker på att pengarna räcker.

Ja och så skulle jag köpa teknikprylar som krävs för att börja streama och ge mig in på den drömmen och se vart det tar mig. Skulle aldrig kunna försörja mig på det helt och hållet, men om jag redan hade pengar undanlagda så skulle det ju vara en bonus bara med att få in lite pengar då och då och samtidigt ha sjukt kul varje dag.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kyllan56
2019-03-22 19:33
#3

Jag är för återvinning och har det mesta jag behöver. Jag skulle betala av mitt bolån, köpa ett litet hus på Orust. Sparat pengar så jag klarade mig tills jag dör. Gett min dotter och måg pengar, så de inte hade lån. Sedan hade jag skapat en stiftelse för resten av pengarna, som gick till ett behjärtansvärt ändamål.

Jag är inte materialist och behöver inte pengar i överflöd.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

spiritoffalconer
2019-03-22 19:38
#4

Leva som vanligt

Stallmima
2019-03-22 19:45
#5

Om jag skulle vinna jättejättejääätte mycket pengar (tresiffriga miljoner alltså) skulle jag sagt upp mig och slutat omedelbart. Skulle köpa en stor gård där jag kan ha min hobby   😃  och sedan bara göra det jag tycker är kul  👍

Annette
2019-03-22 19:47
#6

Instämmer med #5.

Annons:
kamera0710
2019-03-22 19:50
#7

Unna mig fler guidade resor till natursköna områden.

Grace2009
2019-03-22 20:28
#8

Snackar vi sådär oförskämt mycket som paret från Närke vann?

Skulle säga "fuck off" till FK 😂 Skulle flytta ihop med min pojkvän, skaffa en hund, mamma, pappa, brorsan, pojkvännens familj och min kompis skulle få "pension" och jag skulle köpa loss huset som min kompis bor i just nu (hon hyr men de ska sälja så hon åker kanske ut om de finner köpare). Skulle nog vilja bygga ett hus någonstans om jag hittar en fin plätt mark någonstans. Vill ha höns! Pappa och brorsan skulle få nya bilar också och jag skulle skaffa en finare bil åt mig också (jobbar på Körkort just nu, så får inte köra än men har köpt en 30+ gammal rishög som första bil)! Pappa vill så gärna till Spanien också så skulle unna honom en lång semester ner dit och mamma kan få åka på alla kulturevenemang hon egentligen vill gå på men alltid prioriterar bort.

Sen skulle jag vilja göra någon stiftelse/fond-grej för mindre bemedlade personer. Typ, guldkant eller drömmar som man kan uppfylla.

Mycket skulle bli så mycket enklare med mycket pengar, mycket stress skulle försvinna för mig. Men när man väl står där med slanten så ger det nog gråa hår också. Tänk alla bankmän och liknande som säkert kommer jaga en för diverse investeringar och placeringar 😃

[SonjaG]
2019-03-22 20:58
#9

Hmmm.. jag/vi skulle nog till att börja med köpa nya soffor, sängar och lite sånt. Det är verkligen dyrt idag. Alltså en hel del till hemmet.

Att resa blir det inte, vi har rest så mycket och det får räcka, eftersom vi inte är så unga längre. 

Samt ge till hjälporganisationer om det handlar om storlek som i Närke.

Thotis90
2019-03-22 21:38
#10

Jag skulle betalat av mitt CSN-lån, köpt en bostad, köpt ny kamerautrustning (fotograferar), åka på min drömfotoresa till Afrika för att fotografera vilda elefanter och plastikopererat mig.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

akvarium123
2019-03-23 08:55
#11

Jag skulle ge mycket av pengarna till välgörenhet. Tycker det är fruktansvärt att barn och vuxna dör i cancer så det vore ett stort mål. Att ge pengar till cancerorganisationer. Köpa hus lite här och där vore ju inte fel som sommarhus mm. Och även resa en hel del! Sedan skulle jag ge pengar till mina nära och kära. Ingår vänner i nära och kära? För annars skulle de också fått dela på vinsten!

Maria
2019-03-23 09:00
#12

Jag skulle ge sonen och hans familj i första hand.

Sedan skulle jag ge till olika organisationer som arbetar för människor och djur.

Jag hade förmodligen bott kvar för jag trivs så bra här.

Sedan så hade jag skaffat städhjälp😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kyllan56
2019-03-23 12:32
#13

#12 Städhjälp hade jag också unnat mig!😃

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Carmarino
2019-03-23 13:08
#14

Hade det varit några miljoner så hade jag "gått i pension". Sedan hade jag skänkt bort till behövande, fast på ett sätt så att de inte visste varifrån pengarna kom.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mooniq
2019-03-24 06:17
#15

Om jag får drömma fritt så skulle jag vilja bygga ett lågenergihus med egen strömförsörjning, och stora drivhus och bli månskensbonde nånstans halvvägs ut på landet. Skulle ha hönor - tror jag - för jag kan inget om fåglar. Katter och nån häst skulle vara självklart för hästlivet saknar jag. Kanske stall för andra att hyra in sina pållar. .jag kanske skulle börja med att köpa en lott. 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[SonjaG]
2019-03-24 21:22
#16

Städhjälp var en bra idé.

flocken
2019-03-25 10:43
#17

Vi hade flyttat. Tagit med oss det som betyder något o sen lämnat allt annat. Vårt hus o tillbehörande möbler skulle en väninna få. Bilarna hade rykt. Ja egentligen alla fordon vi har, bilar , båtar , fyrhjuling. Nytt. Skulle fortsätta jobba med mitt hunddagis. Utöka o anställa. Så jag kan jobba mindre o fokusera på privat träning Hjälpa min bästa vän med boende. Vi hade ändrat hela livet. Trivs jätte bra som det är. Men drömma får man väl

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: