22 Övrigt

Någon som plastbantar?

2019-03-21 11:49 #0 av: Tant Grön

Lite tips om hur man kan frysa in maten utan att använda plast: https://www.land.se/mat-dryck/sa-fryser-du-in-maten-plastfritt/?utm_source=Nyhetsbrev&utm_campaign=cbd897e7b0-RSS_EMAIL_CAMPAIGN_LAND_NYB&utm_medium=email&utm_term=0_01c9ca9a59-cbd897e7b0-140980177

Anmäl
2019-03-22 01:43 #1 av: Tarotstollan

Lite försöker jag genom att inte längre köpa plastkassar när jag handlar.
De enda plastpåsar jag köper är de där stora kassarna som jag använder till att handla i flera gånger med, ta med alla pantflaskor i eller annat till återvinningsstationen i eller till tvätten.
Nya soppåsar använder jag till att frysa in i eller sätta ut varm mat i på balkongen (på vintern), sen blir de soppåsar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2019-03-22 08:39 #2 av: JMW

Jag har nu under en tid bytt ut alla mina plastbyttor till glas. Plasten är ju inget vidare och de blir ju så fula efter ett tag.

Jag fryser in i dem men vet ju inte hur jag skulle frysa in t ex köttfärs i platta paket som jag idag lägger i plastpåse.

Anmäl
2019-03-22 08:47 #3 av: Maria

Jag försöker tänka på det.

/Maria

Anmäl
2019-03-22 08:50 #4 av: Tant Grön

Man får väl göra så gott man kan. Något är bättre än ingenting.

Anmäl
2019-03-22 09:25 #5 av: Soligajag1

#0  Va duktig du är !! Men du är väl mycket miljömedveten , och grön .Tummen upp

Kanske t.om  vegetarian.  Glad

Jag har börjat lägga in maten i glas lådor + att jag köpt tygkassar på second hand som dem syr själva . Det finns ett second hand här , där folk med funktionshinder jobbar , vilket jag tycker är så bra .

HH Glad 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.