Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 999 ggr
MonicaLagerquist
3/13/19, 10:53 AM

Hur sköter du ett hotellrum?

Hur gör du när du bor på hotell? Hänger du upp handdukar ,plockar undan och fixar till det eller lämnar du skräp på golvet och låter personalen fixa.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
TatsuOni
3/13/19, 11:03 AM
#1

Nu brukar jag inte bo på hotell, men skulle jag göra det, så skulle jag definitivt snygga till och se till att allting ligger/hänger fint på rätt plats.

Jag jobbar som städerska (inte på hotell) så jag vet hur jobbigt det är när folk bara lämnar en röra efter sig…


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Maria
3/13/19, 11:04 AM
#2

Nej jag tänker alltid på städerskor och annan hotellpersonal.

Finns det inget ställe att hänga blöta handdukar så viker jag dem och lägger på golvet.

Skräp slänger jag i nån papperkorg och så lägger jag lakan och sängen lite snyggt i ordning på morgonen även om de ska bädda😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lussan20
3/13/19, 11:47 AM
#3

Fixar också till och kastar vårt skräp i papperskorgen. Det är hyfs tycker jag. Men man har sett då man går förbi rum där städerskorna är hur det kan se ut! ;vh/WL🌺

Carmarino
3/13/19, 11:56 AM
#4

Brukar inte heller bo på hotell särskilt ofta, men om jag gör det ser jag till att det ser snyggt ut.

Enda gången jag lägger handdukarna på golvet är om det står en skylt om det. Ibland står det ju att om man vill att handdukarna ska tvättas så ska man göra det. Hänger man upp dem så anser man att man kan använda dem mer än en gång. Vilket för mig är fullständigt självklart - tvättar ju inte handdukarna hemma efter att bara ha använt dem en gång.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lona
3/13/19, 12:06 PM
#5

Samma här, snyggt och prydligt, dessutom utan massor av mina prylar överallt. Tycker att det är ett smart system med handduk upphängd = behöver inte bytas, handduk på golvet = bytas. När jag var i treårsåldern och vi var på semester så blev jag sjuk och kissade i sängen. En MYCKET tacksam städerska när mamma visade att hon lagt ett plastlakan under hotellets vanliga… Kan vara bra att ha med om man reser med lite mindre barn, jag kan tänka mig att det lättare sker "olyckor" i ny miljö än hemma. Sen är det väl inte lika äckligt att ta hand om nerkissade barnlakan än diverse annat äckel, men ändå.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Sindri
3/13/19, 12:16 PM
#6

Jag städar innan jag lämnar. Vill inte att någon skall tycka att jag är slarvig, äcklig mm. Har alltid skylten "Stör ej" ute, vill helst bädda min säng själv. 

Har inte överdriven bacillskräck, men tycker det är obehagligt att tänka på att personalen går från säng, till toalett, till säng, och fixar med lakan, kuddar etc. Fattar inte varför man inte skulle kunna bädda själv, städa ur handfat mm som man gör hemma.

Undrar ibland om städarna tycker det är bra eller att man är jobbig och misstänksam, men det har absolut inte med det att göra. Mitt hotellrum är mitt hem så länge jag bor där.

Annons:
thistletoe
3/13/19, 1:12 PM
#7

Jag lämnar själv aldrig handdukar på golvet med tanke på arbetsmiljön för personalen, ryggen tar stryk av att upprepade gånger plocka saker från golvet (i onödan!), jag lämnar skitiga handdukar i handfatet istället. Plockar givetvis upp skräp och lämnar rummet i allmänhet så fint jag kan innan jag checkar ut.

Mooniq
3/13/19, 4:01 PM
#8

Jag har städat på hotell och uppför mig exemplariskt när jag bor på hotell. vill jag ha nya handdukar så lägger jag dem på golvet, annars hänger jag upp dem, snyggt. Hotellsnyggt.. nördigt jag vet.. 🙂 Sista morgonen så drar jag även av påslakan och lägger alla sängkläder i en hög på sängen. Jag vet att när man städar så jagar man inte minuter - man jagar sekunder för att hinna sin arbetsdag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Sindri
3/13/19, 7:39 PM
#9

Åh, det var ett smart tips. Det skall jag göra nästa gång. 
Då får man hoppas att personalen blir glad över att slippa gå in i vårt rum och städa badrum och bädda så länge vi är där.

Honestyisdead
3/19/19, 12:14 AM
#10

Beter mig som hemma. Alltså skräp i papperskorgen. Och håller det mesta i min låsbara resväska och i säkerhetsfack.

aggeelin
3/19/19, 7:40 AM
#11

Försöker hålla ordning och var sak på sin plats .

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

strobii
3/19/19, 3:40 PM
#12

skräp slänger jag såklart i papperskorgen, men det är ju minst lika mycket för min egen skull då jag skulle tycka något annat var äckligt. 
handdukar hänger jag också upp. 
däremot skulle jag inte börja riva ut lakan och sängkläder innan jag checkar ut. om jag har betalat för ett hotellrum (som oftast är dyrt även om man väljer ett budgethotell) så är det ju skönt att för en gångs skull slippa vanliga sysslor och få bli lite bortskämd med såna vardagssaker. dessutom ingår ju städning i priset så jag anser inte att man är otrevlig på något sätt ifall man Inte städat till städarna, om ni förstår hur jag menar :) (bortsett från vanlig hyfs såklart, som att man inte lämnar skräp på golvet osv.)

Wony
3/19/19, 3:45 PM
#13

Ungefär som hemma. Varken mer eller mindre. Slänger självklart skräpet i papperskorgen, lägger smutsiga handdukar där personalen bett om (på en del ställen är det golvet, på andra i handfatet) och annat sånt som är allmänt hyfs. Men jag är inte heller rädd att ha mina saker framme. Trots allt är det ett rum jag ska bo i, inte något museum där inget får röras eller stökas till.

Annons:
Upp till toppen
Annons: