Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 999 ggr
MonicaLagerquist
3/13/19, 10:53 AM

Hur sköter du ett hotellrum?

Hur gör du när du bor på hotell? Hänger du upp handdukar ,plockar undan och fixar till det eller lämnar du skräp på golvet och låter personalen fixa.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
TatsuOni
3/13/19, 11:03 AM
#1

Nu brukar jag inte bo på hotell, men skulle jag göra det, så skulle jag definitivt snygga till och se till att allting ligger/hänger fint på rätt plats.

Jag jobbar som städerska (inte på hotell) så jag vet hur jobbigt det är när folk bara lämnar en röra efter sig…


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Maria
3/13/19, 11:04 AM
#2

Nej jag tänker alltid på städerskor och annan hotellpersonal.

Finns det inget ställe att hänga blöta handdukar så viker jag dem och lägger på golvet.

Skräp slänger jag i nån papperkorg och så lägger jag lakan och sängen lite snyggt i ordning på morgonen även om de ska bädda😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lussan20
3/13/19, 11:47 AM
#3

Fixar också till och kastar vårt skräp i papperskorgen. Det är hyfs tycker jag. Men man har sett då man går förbi rum där städerskorna är hur det kan se ut! ;vh/WL🌺

Carmarino
3/13/19, 11:56 AM
#4

Brukar inte heller bo på hotell särskilt ofta, men om jag gör det ser jag till att det ser snyggt ut.

Enda gången jag lägger handdukarna på golvet är om det står en skylt om det. Ibland står det ju att om man vill att handdukarna ska tvättas så ska man göra det. Hänger man upp dem så anser man att man kan använda dem mer än en gång. Vilket för mig är fullständigt självklart - tvättar ju inte handdukarna hemma efter att bara ha använt dem en gång.