Annons:
Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 475 ggr
Maria
2019-02-23 14:07

Vårtecken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta var väl ett riktigt vårtecken. De första krokusarna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lussan20
2019-02-23 14:16
#1

Ja, så uppiggande! Våren finns därute! Mvh/WL🌺

Carmarino
2019-02-23 14:23
#2

Här har vi haft vår sedan den 15 februari. 👍

Nåja, det är meteorologisk vår vi har fått. Fast nog känns det som vår också, när solen skiner från en klarblå himmel och det är 7-8 plusgrader - åtminstone så länge man befinner sig i solen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
2019-02-25 16:09
#3

Vi har haft snödroppar vid husväggen i två veckor nu. Jag tyckte jag såg en buske på en tomt ha några gula blommor. Jag körde bil, så jag kan inte svära på att det var så, men det såg verkligen ut som att det var gula små blommor på busken.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

JMW
2019-02-25 16:27
#4

#3 Kan det ha varit forsytia?

Fransu
2019-02-25 16:50
#5

#4 Jag fick googla bilder, och ja, det är väldigt likt. Däremot var blomningen inte så kraftig på busken jag såg som på bilderna.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
2019-02-25 17:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hittade de här små raringarna i gräsmattan idag. Det fanns dessutom rätt mycket snödroppar runtomkring, men vintergäcken har börjat vissna nu.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Fransu
2019-02-26 18:45
#7

Idag såg jag några citronfjärilar. Har nog aldrig sett citronfjäril i februari innan.

Min man hade en fästing krypande på armen när vi åt middag. Ett mindre roligt vårtecken. 😕

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2019-02-26 19:06
#8

#7 Wow citronfjäril redan.😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
2019-02-26 20:25
#9

#8 Ja, det känns helt otroligt. Tyvärr lyckades jag inte fånga dom på bild eftersom dom flög omkring hela tiden. Jag hoppades att dom skulle landa och vara stilla en stund, stod färdig med telefonen på kamera-läge. Men dom ville inte vara stilla. Jag undrar om det finns något för dom att äta den här tiden på året? Dom behöver väl blommor för att få nektar tänker jag. 🤔

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Tant Grön
2019-02-26 21:41
#10

#3 Busken kunde ha varit en körsbärskornell, den har gula blommor och liknar forsytia på lite håll. Såg just idag en sådan som blommade för fullt. Lite krokus, vintergäck och snödroppar såg jag också. Häromdagen en yrvaken fluga och en stor nattfjäril som var på rutan och ville in.

Upp till toppen
Annons: