Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 385 ggr
MonicaLagerquist
2/12/19, 9:09 AM

Somna om

Hur mår ni om ni vaknar tidigt på morgonen. Sen somnar om och sover någon timme till?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
2/12/19, 9:27 AM
#1

Idag har jag somnat om. Eller rättare sagt lagt mig igen efter att ha varit uppe vid 06 ungefär och jag brukar inte göra det.

Jag tycker dagen blir så konstig om jag sover länge😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2/12/19, 9:39 AM
#2

Jag blir flummig i skallen och tycker att jag missar en massa tid. Men att gå upp långt före fem vill jag ju inte heller göra.

Ibland kan jag "bota" det med kaffe.

Stolt ägare till fem La permer

Leifsdotra
2/12/19, 10:08 AM
#3

Det är lite olika, inatt vaknade jag strax efter kl 3 och somnade inte om. Jag hade nog kunnat göra det vid 5-snåret, men då var det bara en halvtimme kvar tills klockan skulle ringa så jag klev upp när jag kände att jag blev trött igen. Vaknar jag ännu tidigare brukar jag gå ner och lägga mig på soffan och titta på TV (tvärtemot alla sömnråd) för jag somnar alltid skönt vid TVn faktiskt! Funkar nästan varje gång🙂

aggeelin
2/12/19, 11:18 AM
#4

Jag somnar om. Skulle inte gå upp tidigare än vad jag behöver. Det har jag nog aldrig gjort.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

fruktgumman
2/12/19, 11:28 AM
#5

Om jag vaknar tidigt på morgonen har jag ofta svårt för att somna om. Då är det lika bra att stiga upp.

Mooniq
2/12/19, 11:33 AM
#6

I perioder har jag störd sömn och vaknar flera gånger per natt, försöker då bara meditera och i bästa fall så somnar jag om nästan direkt. 

OM jag vaknar tidigt på morgonen så brukar jag ge upp och gå upp, liksom ingen idé att ens försöka somna om. 

Sen 2 veckor tillbaka har jag kört hög dos Magnesium & Calsium och tycker att sömnen blir längre o bättre med mindre vakna stunder. Inatt fick jag sova hela natten - superhärligt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Scorpio97
2/12/19, 3:16 PM
#7

Jag har lätt för att somna om och mår precis som vanligt när jag vaknar igen. Blir alltså ingen skillnad för mig om jag vaknar tidigt och somnar om eller om jag sover hela natten direkt.


//Jessie

flocken
2/12/19, 6:20 PM
#8

Beror på. Jag är vaken varannan timme på nätterna. Glad om jag somnar om. Börjar klockan närma sig 04 går jag upp. Klockan ringer 05. Ligger jag i sängen längre än 06 mår kroppen oftast dåligt. Värk.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: