Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 469 ggr
Maria
2/11/19, 6:23 AM

Godmorgon måndag 11 februari

Godmorgon på er🙂

Ny vecka, nya tag. Vi har några plusgrader igen och jag ska strax iväg till jobbet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2/11/19, 7:10 AM
#1

Usch, trots plusgrader så var det riktigt ruggigt ute och som vanligt blåsigt i Göteborg😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2/11/19, 7:45 AM
#2

Godmorgon! Ja ruggigt är det idag. Två grader plus och regnskvätt därute. Mycket att fixa med på jobbet - bara att sätta fart.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2/11/19, 8:33 AM
#3

God morgon

Straxt över nollan.

Bakning står på dagens att göra lista.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
2/11/19, 8:58 AM
#4

Morrn! 

Blött ute och snön försvinner så sakteliga. 2½ grad. Dagen innehåller bl a blodgivning. Så det blir en tur in till stan.

Maria
2/11/19, 9:05 AM
#5

#4 Heja dig🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

akvarium123
2/11/19, 9:55 AM
#6

Godmorgon allihopa!

Idag är det sportlov för mig så denna veckan blir lugn men förhoppningsvis mycket roligare än dessa dagarna då jag var sjuk. Nu mår jag som tur är bättre och nu snart ska jag gå till stan med några vänner. 

Förresten har ni sett? Jag har en avatarbild nu! Sedan ifall den är bra/dålig det vet jag inte. Fick improvisera lite i det😃

#4 Åh det verkar ju jättebra att göra blodgivning. Vet att många i min släkt tyvärr inte har rätt blodgrupp för att få ge blod fastän de vill. Tråkigt såklart men det viktigaste är ju att det är säkert. Får hoppas att jag har annat blod i mig som får ge blod🙂

Ha en bra Måndag nu allihopa!

Annons:
JMW
2/11/19, 10:16 AM
#7

#6 Din Avatar är bara en svart ruta för mig. 

Du måste ha missuppfattat. Tror inte det finns någon "fel" blodgrupp. Det måste vara annat som gör att de inte får lämna blod.

Maria
2/11/19, 10:53 AM
#8

#6 Ja din Avatar är helsvart😉

Allt friskt blod mottages så jag gissar också att det beror på något annat. Själv har jag aldrig fått lämna blod för att jag alltid haft för låga blodvärden.

Idag skiner solen från en klarblå himmel. Man skulle varit ledig idag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

akvarium123
2/11/19, 11:03 AM
#9

#7 Japp det fick jag nöja mig med😂

Jaha för de flesta av mina släktingar får inte lämna blod. 

#8 Kan nog vara det med blodvärdena. Något är det iallafall🙂

Mooniq
2/11/19, 3:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Dagens! Jobbat fm och efter jobbet så gick jag en promenad i solskenet, lite kallt i vinden men ändå  några plusgrader. Idag mötte jag en älg. Maffigt, lite overkligt och kände mig lite okaxig faktiskt. Men vi kom överrens. Jag stod still och älgen benade över vägen och ut på åkern. Fick lite gryniga bilder av den. Häftig känsla.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fransu
2/11/19, 4:06 PM
#11

#10 Vilken fin älg! Mäktiga och vackra djur. Jag ser älg rätt ofta i skogarna här hemma. Senast igår såg vi två stycken, en ko med stor kalv. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Mooniq
2/11/19, 4:10 PM
#12

#11 Fransu

jag bor ju prexis utanför samhället, på landet oxå, men hittills har jag bara sett Rådjur, harar och räv. Kan detta vara en stor kalv, för den verkade inte rädd, utan mer lite förvirrad, som om den inte visste vart den skulle gå. och när jag började prata med hög röst då blev den inte rädd, utan började tveksamt gå mot mig. det var lite jobbiga sekunder men sen sick-sackade den mot vägen och benade iväg.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fransu
2/11/19, 4:30 PM
#13

#12 Jag är tyvärr ingen älg-expert. Men min första tanke var att älgen ser väldigt stor ut på bilderna, så min gissning är att den är vuxen. Men det du beskriver i beteendet tyder ju snarare på en stor kalv helt klart. Har förstått att just dom kan vara lite nyfikna på människor.

Älgar är som sagt fina, men det är skönt att ha lite avstånd till dom när man beundrar dom. 🙂

Hoppas någon som kan mer om älgar ser bilderna och kan berätta om den är vuxen eller en kalv. Hade varit roligt att veta.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Upp till toppen
Annons: