Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 1077 ggr
flocken
1/29/19, 7:25 AM

Aktiv person /aktiv familj

Ja det har jag funderat på. Hur tänker andra på en aktiv person eller aktiv familj. Vad krävs för att " klassas" som det? Vad tycker ni är en aktiv person? Måste man gå på gym? Utföra en sport? Hur är ni?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
flocken
1/29/19, 7:31 AM
#1

Vi då? Både jag och min man försöker gå milen på vardagarna. Helgerna hälften. Äldsta sonen har handboll och fotboll. Yngsta bara fotboll. Försöker få ut hela familjen på helgen. Åker skridskor, åker o badar. Till våren ska jag ta upp löpningen igen efter skada. Min man cyklar över milen varje dag under halva året. Vi båda har äldre skador på fötterna som hindrar oss. Jag har fibromyalgi och spondylos. Vi gör det vi kan för att hålla oss friska

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
1/29/19, 7:37 AM
#2

I normala fall är Kah aktiv går en till två mil om dagen men sen i mitten på december har jag knappt orkat hålla mig vaken en hel dag. Att gå en halvmil knäcker mig totalt.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
1/29/19, 7:57 AM
#3

Spontant tänker jag på någon som har många intressen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
1/29/19, 8:09 AM
#4

Men intresse kan lika väl titta på film, spela spel, måla. Det tycker inte jag är någon aktiv person.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
1/29/19, 8:18 AM
#5

Jag tror nog det beror på hur man tolkar själva ordet "aktiv"

Det finns ju konstnärer som har väldigt aktiva perioder under sin levnad t.ex.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
1/29/19, 12:00 PM
#6

Jag tänker mer på hur man rör sig. Stillasittande aktiv eller rörelse aktiv är helt olika saker. Självklart kan man vara aktiv inom sitt yrke. Men kanske ändå bara sitter ner hela dagen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Fransu
1/29/19, 12:34 PM
#7

Jag rör på mig en hel del. Kommer upp i över 20 000 steg om dagen i princip varje dag. Eller mellan 15-20 kilometer totalt. Jag rör på mig mycket i jobbet och tycker om att promenera på fritiden.

I övrigt ser jag mig inte som så aktiv eftersom jag håller mig mest hemmavid och har inga fritidsintressen, förutom matlagning och bakning. Jag har funderat på att försöka skaffa mig lite intressen som får mig komma iväg hemifrån lite grann. Tror det hade varit nyttigt för mig.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

flocken
1/29/19, 2:25 PM
#8

#7 det är väl jätte bra. Det är inte många som rör på sig så mkt. Det att komma hemifrån. Det problemet har jag oxå. Men trivs hemma.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
1/29/19, 9:23 PM
#9

En aktiv människa för mig en som är ute och rör på sig varje dag med olika aktiviteter. Allt från sportaktiviteter till umgås med andra människor.

Det är inget  jag växt upp med att vara aktiv. Avskydde allt med sport och idrott i skolan och det enda jag gillar är att promenera i lugn fart. Fast även det är jobbigt numera med all värk.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Surpan
1/30/19, 8:55 AM
#10

Min tanke när jag hör uttrycket aktiv familj är nog lite mer åt Marias #3 håll. Jag tänker på en familj som har mycket att göra, flänger mycket. En upptagen familj. Tänker på utomhusaktiviteter: bada, skridskor, parken, pulka, skogen. Men det skulle också kunna vara att baka eller påta i trädgården. Att man har mycket mer eller mindre planerade aktiviteter som en familj helt enkelt.

Att gå på gym eller ha idrottsträningar tycker jag inte riktigt spelar någon roll. Aktiv familj får mig att tänka att man gör saker tillsammans, som en familj. Annars är man aktiva/sportiga personer som också är en familj.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: