Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 692 ggr
Maria
1/28/19, 6:12 AM

Godmorgon måndag 28 januari

Godmorgon på er.

Idag har vi nollgradigt. Lite synd för det ser ut att ha kommit ungefär två decimeter snö. Det lät ju töa bort ganska snart.

Hoppas ni alla får en bra måndag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lona
1/28/19, 6:21 AM
#1

Jippie, jag ska på behandling på SÄS i Borås, 6 mil enkel resa - OM jag tar den käcka genvägen i grus i ungefär en mil… Tror det får bli den långa omvägen idag, Frågan är om jag ens kommer ut med bilen och ner till stora vägen. Jag älskar att bo på landet, men det har sina nackdelar!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
1/28/19, 7:08 AM
#2

#1nOj då. Ingen som plogar?

Vägarna var fina nu när min man skjutsade mig men när man kommer till Sahlgrenska så verkar de har glömt hela området. Varken saltat eller sandat och den lilla plogningen gjordes nog igår. Märkligt på ett stort universitetssjukhus att det varje år sköts så dåligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mooniq
1/28/19, 7:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mårning. Massa snö här oxå. Jag bor direkt utanför själva samhället och gården längst in på min grusväg har hand om vinterväghållningen och den är helt otroligt bra! Jag fick min gårdsplan plogad inatt - såg jag när jag öppnade dörren för en stund sen - men det snöar fortfarande så plogtraktoren kommer att jobba under förmiddagen oxå.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
1/28/19, 7:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Godmorgon! Här har det snöat och blåst hela natten- ute ser ser det ut som i fjällen. Nja, såklart inte men stora drivor är det. Bilden är från Tällberg.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
1/28/19, 1:13 PM
#5

God middag Elektrikern jobbar i köket så vi får äta en annan dag. Massor av snö har kommit men ingen plogbil har dykt upp.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
1/29/19, 4:23 PM
#6

#2, Hjälper inte så mycket att det plogas när det yr igen direkt. Skottade/skrapade fram bilen tre gånger på fm, sen tog det näst intill 2 timmar från Floda till Borås. Hemvägen körde jag ända ner till Göteborg och vände mot Lerum, det tog nästan två timmar det med. Det är lite fascinerande hur mycket vädret och väglaget skiljer på bara några km avstånd. :-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: