Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 1288 ggr
Fransu
1/17/19, 11:57 AM

Schampo och balsam

Var köper ni schampo och balsam? I matbutik eller på salong? Eller kanske någon nätbutik?

Själv köper jag schampo och balsam på Ica. Förut när jag klippte mig regelbundet hände det att jag köpte dyra salongsprodukter. Dom skulle göra underverk för mitt hår. Men helt ärligt, jag märkte ingen som helst skillnad. Möjligtvis så luktade dom dyrare produkterna lyxigare och godare.

Jag är inte trogen något märke när jag köper schampo och balsam, utan brukar kika efter erbjudanden och köper det som är det nedsatt pris för tillfället.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Maria
1/17/19, 12:22 PM
#1

Jag köper på Ica också.

Balsam använder jag inte och jag varierar. Tar något som ser trevligt ut bara😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
1/17/19, 12:56 PM
#2

Också jag köper på ICA eller på Dollarstore som ofta har bra pris. Använder inte balsam så det är bara schampo jag köper.

Mooniq
1/17/19, 2:11 PM
#3

Jag vill ha Schampoo/balsam utan silikoner så jag använder Urtekram eller I+M naturkosmetik. Urtekram finns på de flesta större butiker har en mängd bra varor med mindre mängd dåliga kemikalier för hud/hår till riktigt bra pris.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Scorpio97
1/18/19, 12:25 AM
#4

Använder bara balsam, utan silikoner, mineraloljor och så (balsammetoden). Har tidigare köpt ett Garnier Respons-balsam i flera år men tyvärr har dom slutat tillverka det, så senaste tiden har jag provat lite olika märken både från matbutik och frisör. Tyvärr inte hittat något jag gillar riktigt.


//Jessie

Tarotstollan
1/18/19, 12:59 AM
#5

Köper mitt schampo och balsam från Yves Rocher. Ibland köper jag balsam från Ica, från deras basutbud. Passar mitt tunna hår perfekt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
1/18/19, 5:17 AM
#6

Köper på netto. Finns även på Ica men billigare på netto. Har väldigt tjockt hår samt psoriasis. Men denna jag har nu funkar. Inpackning varje vecka. Ibland tar jag hundens k9 schampo och balsam. Gör underverk men luktar hund 😄

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Maria
1/18/19, 9:45 AM
#7

Jag har t.om använt Yes diskmedel på landet i sommarstugan och det funkade över förväntan😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Caeli
1/19/19, 7:24 PM
#8

Brukar köpa schampo på ÖB eller Rusta. Balsam använder jag inte.

[Ssoklubb]
1/19/19, 7:54 PM
#9

Köper på ÖB,rusta,williys eller LIDL

Honestyisdead
1/21/19, 1:22 AM
#10

Köper olika. Köper då det är extrapris.

Carrosh
1/23/19, 1:17 PM
#11

Köper mest på nätet (blir billigast så). Använder schampo och balsam utan sulfater, parabener och silikoner - både för min hörselgångseksems skull samt för miljöns. Det börjar komma fler sorter av det här slaget (som tur är!), men än så länge är det från Biolage R.A.W. det absolut bästa.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fransu
1/23/19, 2:34 PM
#12

Jag var och klippte mig i måndags. Har inte klippt mig på nästa två år hos frisör, min man har fått klippa topparna när det har börjat kännas risigt.

Hon som klippte mig berömde mitt hår för att den var så friskt (förutom lite slitna toppar) och tyckte det var bra att jag inte färgade eller slingade håret. Eftersom det sliter så mycket. Men sanningen är att jag färgar håret lite då och då för att min naturliga hårfärg är så trist.

Varför jag skriver detta är att det är ytterligare ett bevis på att produkter köpta på Ica verkar funka lika bra som dyra produkter köpta på salong. Så det tänker jag fortsätta med.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carrosh
1/23/19, 4:35 PM
#13

#12 Det enda som egentligen är skillnaden mellan salongsschampo och billigare från Ica är att de billigare innehåller mer vatten än de från salong. Så egentligen så blir det billigare i längden att köpa från salong, eftersom man kan använda mycket mindre mängd.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Fridaaaa
1/23/19, 5:23 PM
#14

Letar för fullt efter något bra. Köper på nätet eller vanliga butiker, klipper mig inte på salong, så handlar inte där heller :P

Har svårt att hitta som passar mitt hår :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ay'e]
1/23/19, 5:41 PM
#15

Jag brukar köpa i butik, har inte besökt en salong på hemskt många år. Klipper och sköter mitt eget hår men nu för tiden beställer jag silverschampo eftersom mitt hår har blivit grått så behövs det för att håret ska må bra.

Men jag använder också helt vanliga produkter och då blir valet Respons som fungerar bra fast håret är grått och närmar sig vitt. Nackdelen med grått / vitt hår är att det blir torrt vilket det inte blev förr  så jag har fått tänka om lite vilka produkter jag inskaffar så håret får må bra.

Sattyg
1/24/19, 9:29 AM
#16

Köper bara salongsmärken, upplever att det är drygare än det man hittar på ica och det kan ju vara för att billigare produkter har mer vatten i sig.

Soligajag1
1/25/19, 11:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag brukar köpa i Salong , tycker dem har så bra produkter , 😀 visst är det dyrt men mycket bättre schampo tycker jag. Tur vi alla tycker olika . När jag åker på kryssning köper jag ett märke som heter XXL nåt , finns i stora flaskor ! Köpte på Ica nu , schampot va slut , jag använder balsam , lite.

HH 🙂

Lona
1/29/19, 4:28 PM
#18

Oftast i mataffär/Ica. Det händer att jag köper från Apotea om de har rabatt och jag ändå ska beställa men då är det samma eller likvärdiga varor. Det senaste har jag duschat hos min kompis rätt ofta och nallar av hennes lyxiga produkter. Det märks onekligen skillnad, men jag har inte råd med den typen av märken.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fridaaaa
1/29/19, 6:51 PM
#19

Köpte bedhead på Dollarstore, så nöjd! Luktar gott, håret blev så mjukt och bra :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Åsa S
1/30/19, 11:40 AM
#20

har  stora flaskor från dollarstore med sån där pumpkran på de funkar bra + jag varvar med tjärschampo köpt för 10kr på LIDL

Annons:
Upp till toppen
Annons: