Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 412 ggr
Maria
2019-01-17 06:10

Godmorgon torsdag 17 januari

Godmorgon på er.

Jag ska iväg snart till Sahlgrenska och vara "proffspatient" för läkarstudenter termin sju. Jag har varit med i flera år nu och det brukar vara trevligt.🙂

Jag såg att första gången var 2014 så jag har gjort det några gånger nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
2019-01-17 07:14
#1

Godmorgon! Här är det vansinnigt halt! Jag har nya dubbdäck på cykeln men idag hjälper det inte så mycket då det frusit på "snöskrynklor". Måste köpa nya broddar. Kastade dem jag hade för jag fick ont i fötterna när jag använde dem. Proffspatient låter roligt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2019-01-17 11:04
#2

God förmiddag

Min man väckte mig vid tio då hade jag sovit i tolv timmar.Yr och konstig i skalen.Hoppas att snart må bättre.

Stolt ägare till fem La permer

Fransu
2019-01-17 11:51
#3

God förmiddag!

Efter gårdagens ösregn är det minusgrader idag. Jag trodde det skulle blir svårt att köra till och från jobbet, men det gick bättre än väntat. Skönt!

#0 Berätta gärna vad det innebär att vara proffspatient. Låter intressant.

#2 Hoppas du mår bättre snart.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2019-01-17 12:20
#4

#3 Det är läkarstudenten, en examinator och en annan student som sitter med.

Studenten har en timma på sig ungefär. Först en anamnes och en massa frågor som ev. kan leda fram till diagnos. Sedan en neurologisk undersökning,  allt från gångtest, ögontest, reflexer osv.

Jag får svara på allt utom just diagnosen så klart, viss behandling och viss medicinering. 

Jag får träffa två stycken så det tar två timmar ungefär. Vi är flera patienter som medverkar. Alla med olika neurologiska diagnoser.

De brukar vara så himla duktiga men nervösa🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
2019-01-17 14:37
#5

#4 Så läkarstudenterna ska försöka klura ut din diagnos? Förstår att dom är nervösa. Måste vara svårt. Kul att dom brukar vara duktiga. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Mooniq
2019-01-17 14:39
#6

Riktigt halt i morse när jag åkte iväg med bilen men kom både fram och tbx hem utan problem. Nu skiner solen och jag har gått en liten runda, Nu blir det lite städ o bök hemma, i morgon en ledig dag innan det är dags att bita tag i jobbhelgen. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Maria
2019-01-17 14:50
#7

#4 Ja de ska försöka att åtminstone lokalisera rätt. Var i nervsystemet felet kan vara. Sedan behöver de ju inte ställa exakt diagnos. De kanske inte ens ska bli neurologer i framtiden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-01-17 18:31
#8

Maria Vi andra har den 17 idag KRAM

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-01-17 19:48
#9

#8 Haha, nu ser jag det. Jag ska ändra😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2019-01-17 19:51
#10

#9 👍

Stolt ägare till fem La permer

akvarium123
2019-01-17 20:31
#11

#1 Förstår att dina dubbar inte hjälper när det är såhär halt. Hade en hög puls när jag kom fram till skolan idag iallafall😉

Imorgon däremot tar jag bussen. Det är faktiskt rent livsfarligt att cykla här. Backar och kurvor och allt möjligt. 23 kr är det värt för att va levande när man kommer hem!

#3 Oj. Gick det bättre än väntat? Jag fick höra av pappa att det var riktigt riktigt halt här så de blev försenade med en halvtimma. Men vi bor kanske inte så när varandra heller. Det är -8 grader här nu. Kallaste dagen på hela året än så länge🙂

Hoppas det gick bra för studenterna Maria!

Upp till toppen
Annons: