Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 410 ggr
Maria
2019-01-15 08:23

Godmorgon tisdag 15 januari

Godmorgon på er.

Vi har tre minusgrader.

Jag ska iväg och mäta blodtrycket bland annat på vårdcentralen. Det var lite högt sist men jag kommer inte ihåg hur mycket😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-01-15 08:34
#1

God morgon

Idag fyller sonen som bor kvar hemma år så han har bakat nu på morgonen och ikväll kommer det lite gäster.

Vi ska straxt packa två katter i buren och åka in till Enköping.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
2019-01-15 09:08
#2

Mårning. slömorgon framför tvn och sen iväg till jobbet om några timmar. Än så länge uppehåll och -4 grader.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2019-01-15 09:24
#3

Jag blir tokig på Västtrafiks service. 

Förr hade de en sida på nätet som var så lätt att söka resor på. Ankomsttid/ framme senast/ olika resvägar osv. Nu hittar jag ingenting.😡

Har ringt Västtrafik två gånger men blir inte klokare för det då jag hamnade på en  buss i Örebro innan jag fick förklarat att det gäller Göteborg.

Jag ska åka en ganska kort väg fågelvägen men det blir krångligt för jag måste göra ett byte och sista förslaget var en enorm omväg runt centrala Göteborg så det måste finnas något annat alternativ.

Det slutar med att min man ska köra mig. Jag får väl fråga på plats hur man närmast tar sig dit😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2019-01-15 13:06
#4

Nu är jag framme på VC. 3 minuter med bil tog det. Ska bli skoj att se hur lång tid det tar hem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2019-01-15 14:43
#5

God eftermiddag!

Idag var sotaren här och det är då fasen vad man får städa efter honom. Det blir ju en del sot när han rengör vedspisen. Allt får han inte upp med sin dammsugare. Nåja, sotning är bra.

Jag har också gjort mat till småfåglarna. Igen. De äter ju som hästar så ett par gånger i veckan för jag fettblandning till dem och det uppskattas verkligen. 

#0 Gick det bra Maria med blodtrycket och resan hem?

Maria
2019-01-15 14:52
#6

#5 Åh vad härligt med en vedspis🙂

Blodtrycket var bara bra. Jag har ju fått vattendrivande för mina svullna händer och fötter men sköterskan sa att har man haft det länge så kan det övergå till fett? Jag har ju testat med att banta 10 kilo. Från 75 till 65 men märkte ingen skillnad så jag får väl vänja mig vid mina knubbiga fingrar😃

Synd bara att jag inte kan ha mina ringar längre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
2019-01-15 15:37
#7

#6 Skönt att blodtrycket är bra. Låter skumt, övergå  till  fett?

Jo vedspisen är den enda värmekälla vi har liksom kakelugnen på övervåningen.

Maria
2019-01-15 16:57
#8

#7 Ja det lät lite mysko. Dessutom fanns inga anteckningar från läkarbesöket från förra veckan så jag fick berätta…? Första gången jag besöker denna vårdcentral och det blev väl ingen bra start precis😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

akvarium123
2019-01-15 17:05
#9

#3 Håller med dig! Västtrafiks sida har blivit riktigt krånglig. Går snabbare att cykla för mig så försöker hålla mig till det men en sådan dag som idag när det snöade rejält här så fick det bli buss men inte är det lätt att förstå sig på denna sida. Föredrar däremot appen så det kanske du kan testa?? Den tycker jag är lite lättare iallafall!

Maria
2019-01-15 21:32
#10

#9 Tack för tipset men jag tycker även appen är krånglig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
2019-01-15 22:56
#11

#5 "Småfåglarna äter som hästar". 😃

Det gör de verkligen. Vi har haft en stor påse frön upphängd till dem och den tog slut i ett nafs. Nu ska de få påfyllning imorgon. Vad har du för fett i blandningen?

JMW
2019-01-15 23:06
#12

#11 Jag smälter ister och koksfett och ibland margarin. Blandar i skalade och oskalade solrosfrön och jordnötter.

[[eskils_]]
2019-01-16 12:05
#13

#12 Tack för tips!

Annons:
Upp till toppen
Annons: