Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 520 ggr
MonicaLagerquist
1/13/19, 6:05 PM

Spade och lina i bilen

Idag har min man varit ute mitt i skogen och jagat. De var fem olika bilar och en av killarna åkte av vägen pga halkan. Ingen större fara men när de skulle gräva fram bilen och dra upp den var det bara i vår bil det fanns spade och bärgningslina.

Hur 17 tänker folk. Sånt har man väl i bilen så här års.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Carmarino
1/13/19, 6:07 PM
#1

Spade har jag, men är lite osäker på om jag har någon lina. Har i alla fall haft, men jag minns inte om jag lade över den när jag bytte bil.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tlover
1/13/19, 6:13 PM
#2

Även yxa är bra att ha tex om bilen stannar och man måste göra upp eld eller om man kört på ett mindre djur som kommer att dö men det bara plågas tills dess (om man är kunnig såklart, men till att göra upp eld funkar den ju för alla)

l'm back

MonicaLagerquist
1/13/19, 6:16 PM
#3

Yxa och kniv finns alltid i vår bil. Samt reflexvästar och värmediltar.

Stolt ägare till fem La permer

tlover
1/13/19, 6:21 PM
#4

Ullfilt är förresten bra också, både för värme och för att släcka vissa bränder (finns billligt på arme överskott butiker)

l'm back

akvarium123
1/13/19, 7:13 PM
#5

Hos pappa så har vi vad jag vet ingenting. Eventuellt spolarvätska i bak men det är i reserv ifall vi inte hittar en cirkel K station där dom har på pump. Jag själv skulle nog inte tänkt på det i denna bilen då jag tror att den klarar precis allt! Tror ärligt att den skulle kunnat köra i snö som är 2 meter hög. Så det säger ju lite om hur mycket tillit jag har till denna bilen. Däremot vår förra bil så skulle jag gärna viljat ha detta. Litar inte alls på den!

Hos mamma däremot så skulle jag varit tacksam över det för den där bilen känns som om den bokstavligen skulle kunnat rasa ihop. Alla varningslampor man kan tänkas ha tända är tända. Eller så skulle jag faktiskt kunnat lämna den där😂 Linan och spaden är ju mer värd än bilen tillsammans😂

flocken
1/14/19, 5:01 AM
#6

Min bil är för stor för att putta upp själv. Lätt lastbil. Så händer det något blir det att ringa det stora kavaleriet som kan dra upp den. Har hänt men då var det mannen som körde.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
JMW
1/14/19, 9:01 AM
#7

Bogserlina har jag men ingen spade. Jag åker aldrig så långt så hjälp finns alltid att få om det skulle behövas. Jag åker antingen 3 mil åt ena hållet och handlar eller 3 mil åt andra hållet.

Maria
1/15/19, 8:24 AM
#8

Min man har lina i bilen men ingen spade.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Surpan
1/15/19, 11:25 AM
#9

Nej vi har ingen spade eller lina i bilen faktiskt. 🙂 Eller har vi en lina… Spade har vi inte i alla fall, det är jag säker på. Åker vi långt så brukar dock sambon packa in spade, vatten och en filt. Första hjälpen finns alltid i bilen också.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: