Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 645 ggr
MonicaLagerquist
1/9/19, 5:20 PM

Sömn

Hur många timmar behöver du sova? Sover du så många timmar du behöver eller sover du mer eller mindre?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Grace2009
1/9/19, 6:05 PM
#1

8.5h nattsömn och så 1-3h middagslur några dagar i veckan. Sover en hel del.

MonicaLagerquist
1/9/19, 6:09 PM
#2

Jag sover ca runt tio timmar per natt (om jag inte ligger vaken ett par timmar vilket händer ofta)

Stolt ägare till fem La permer

akvarium123
1/9/19, 6:11 PM
#3

Förut sov jag vid 22 för något år sedan men nu så har jag gått från 22 till 22:30. 

Så jag kanske somnar vid 22:45.

Jag behöver minst 8 timmars sömn för att orka med dagarna. Men brukar bli +/- 15 min skillnad.

[Tuulikki]
1/9/19, 6:38 PM
#4

10 är optimalt, men det händer extremt sällan pga att jag har en kronisk sömnstörning. Men det har blivit lite bättre senaste månaden som tur är🙂

flocken
1/9/19, 6:41 PM
#5

Somnar omkring 21. Går upp mellan 04-05. Varje dag. Är vaken 2-5 gr/natt pga värk. Lyckas jag sova en hel natt har jag fruktansvärt ont så det är det inte värt. Sen 1-2 timmar sömn på dagen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Scorpio97
1/9/19, 6:53 PM
#6

Jag klarar mig på sex timmar per natt men optimalt för mig är runt tio timmar. Oftast sover jag mindre på vardagarna och tar igen det på helger och ledigheter, skulle tippa på att jag snittar runt nio timmar. Tiderna varierar kraftigt beroende på mitt schema och är jag ledig vänder jag på dygnet. 

När huvudvärken är som värst (jag har daglig huvudvärk, men vissa dagar är den värre) kan det blir uppemot tjugo timmars sömn per dygn med korta pauser emellan för att gå på toa och eventuellt äta. Får jag sova så mycket slipper jag oftast ha den kraftiga huvudvärken flera dagar i sträck. Sen kan jag ändå inte göra någon nytta dom dagarna så jag kan lika gärna sova bort det.


//Jessie

Annons:
Maria
1/9/19, 7:14 PM
#7

Minst åtta timmar. Är jag ledig sover jag middag också😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leifsdotra
1/10/19, 8:20 AM
#8

Skulle behöva ett snitt på 8 timmar/natt för att må riktigt bra. Tyvärr så har jag börjat sova dåligt de sista 2 åren. Antar att det är klimakteriet som ställer till det, det är himla jobbigt och påverkar främst genom att jag ofta har huvudvärk.

Maria
1/10/19, 8:41 AM
#9

Jag har sovit hela nätterna utan avbrott sedan vår gamle älskade Moritz är borta och det känns riktigt konstigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
1/10/19, 9:07 AM
#10

#9 Skönt att du sover bättre.Trist att Moritz är borta ❤️

Stolt ägare till fem La permer

JMW
1/10/19, 10:15 AM
#11

#9 Precis som jag.Nätterna efter att Elsa inte längre fanns här så sov jag som en stock. Kanske för att jag mer eller mindre slumrat under en längre tid för att jag legat och lyssnat på henne. 

Sover fortfarande relativt bra förutom att jag har svårt att somna. Elsa upptar fortfarande mina tankar.

Har faktiskt ingen aning om hur många timmar jag behöver sova. Kanske 8, kanske 10.

Fransu
1/11/19, 11:46 AM
#12

Jag mår som bäst om jag sover mellan 7-8 timmar. Varken mer eller mindre. Sex timmars sömn funkar också, men går det under det så blir det jobbigt. Sover jag för länge får jag huvudvärk och blir allmänt seg.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: