Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 603 ggr
MonicaLagerquist
12/31/18, 7:55 AM

Nyårslöften

Kommer du att avge något nyårslöfte ?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
12/31/18, 7:58 AM
#1

Jag har bara avgett ett nyårslöfte i hela mitt liv och det var nyår 2010/2011, Då slutade jag röka inför min kommande hjärnoperation och det löftet har jag hållit.

Här blir nog inga fler nyårslöften känns det som.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
12/31/18, 8:07 AM
#2

Jag ska försöka att bli sockerfri.

Jag har fixat det förr och fixar det nog igen.

Har dragit på mig några extra kilon och de tänker jag bli av med nu.

Stolt ägare till fem La permer

Tarotstollan
12/31/18, 8:16 AM
#3

Ingen idé, jag glömmer de lika fort igen!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
12/31/18, 8:16 AM
#4

Jag lovar mig själv att inte ge några nyårslöften. Är det något jag behöver ändra så behöver jag inte göra det nyår.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
12/31/18, 8:29 AM
#5

Jag vill så gärna bli sockerfri men HUR gör man ?? ETT Nyårslöfte att börja i liten skala är en idé !! 🙂

HH 🙂

MonicaLagerquist
12/31/18, 8:39 AM
#6

#5 man bestämmer sig helt enkelt.

Det som hjälper mig är min envishet-.En flaska kolsyrat vatten istället för.Blir jag allt för sötsugen brukar det hjälpa att borsta tänderna.Det är inte gott att äta sött med nyborstade tänder.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Soligajag1
1/2/19, 5:52 AM
#7

#6 Tack så mycket ! Angående dricka o sånt , dricker jag bara vatten , Kolsyrat nån gång, jag dricker te o kaffe . Det är mest godiset , bullen o kakan jag har svårt för! Men men , ska försöka nu! 😀

HH 🙂

MonicaLagerquist
1/2/19, 9:22 AM
#8

Fortfarande sockerfri .😃Visserligen bara början på dag 2 men man ska ta tillvara det man fixat.

Stolt ägare till fem La permer

citytjejen
1/2/19, 2:05 PM
#9

Jag ska komma igång med att träna pilates igen. Har bokat ett pass på måndag och ser fram emot det jättemycket!

/Christina

MonicaLagerquist
1/7/19, 8:02 AM
#10

Första veckan utan socker avklarad utan större besvär.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
1/7/19, 10:18 AM
#11

jag är sockerberoende och det första man ska göra om man vill prova att bli sockerfri är att googla och läsa på. Bitten Jonson har en riktigt bra bok som jag tror man kan låna på bibblan. Finns mycket att läsa om sockerberoende numera. 

Sen måste man förstå sammanhang i kroppen, och när aha-känslan dyker upp så blir det lättare att köra snitslad bana i livesmedelsdjungeln. 

En bra sanning är denna - 

socker och stärkelse = kolhydrater. 

Alla kolhydrater höjer blodsockret. (en del långsamt - en del blixtsnabbt)

När blodsockret stiger frisätter kroppen insulin vars uppgift är att dämpa blodsockerhalten till normalnivå. Insulin är det mest fettinlagrande hormon vi har. 

Varje gång som blodsockret går ner så startar ett sug efter - kolhydrater, gärna snabba kolhydrater - eftersom det signaleras till  hjärnan att lagret börjar tömmas. 

Jag som sockerberoende håller mig till lågkolhydratkost - jag äter ca 100 gram kolhydrater/dag - mest från grönsaker men även från lite mejerier och ev nån banan. Då stängs sockersuget av och den känslan är helt underbar, när ingenting lustar mig att äta utan hjärnan är nöjd - bästa känslan. 😃

Detta är hur jag löser mitt sockersug, det finns såklart andra vägar att gå - berätta gärna hur ni gör/tänker.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

MonicaLagerquist
1/7/19, 11:17 AM
#12

Jag äter LCHf för det mesta ,Så där försviner ju många snabba kolhydrater.Äter inte bröd öht.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
1/7/19, 11:28 AM
#13

#12 MonicaLagerquist - jag mixar lchf & stenålderskost men tar bort sånt som inte funkar för mig - mejerier, frukt och torkad frukt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
MonicaLagerquist
1/7/19, 11:49 AM
#14

#13

Stolt ägare till fem La permer

[[eskils_]]
1/7/19, 5:28 PM
#15

#10 Grattis!

#11 Tack för tips, man borde nog testa…

MonicaLagerquist
2/1/19, 7:25 PM
#16

En månad utan socker 🎈

Stolt ägare till fem La permer

Fransu
2/2/19, 8:13 AM
#17

#16 Bra jobbat! 👍

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

MonicaLagerquist
2/2/19, 8:38 AM
#18

#17 Tack

Nu när jag blivit lite piggare och friskförklarad av doktorn ska jag ta tag i min vikt och mina promenader.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: