Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 635 ggr
Maria
12/28/18, 7:14 AM

Godmorgon fredag 28 december

Godmorgon på er från ett nollgradigt Göteborg.

Hoppas ni får en bra dag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
12/28/18, 7:19 AM
#1

God morgon

28 december 1977 fick jag mitt Körkort. Tänk vilken känsla det var, Bara att ta bilen och åka iväg,

Idag blir det ingen bilkörning då jag för en massa år sen lämnade tillbaka mitt Körkort pga min synnedsättning.

Inga direkta planer för dagen men ska väl försöka ta en sak i taget .Börjar sakta känna mig piggare.

Minus fyra grader ute. Ev ska jag prova på att gå en sväng bakom huset och dofta på skogen.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
12/28/18, 7:20 AM
#2

Mårning. Här visar mätaren -5. Brrrr. En slömorgon och sen iväg till Strömstad för en rejäl sväng med min gamla klasskamrat o hennes fina vovve Nellie.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
12/28/18, 7:23 AM
#3

#1 Haha, den 28 december 1980 missade jag uppkörningen. Det var massor med snö och jag missade bland annat för att jag körde för långsamt😃

Det blev inget Körkort för min del.

Jag har för mig att det var menlösa barnens dag också som sedan bytte namn till värnlösa barnens dag vilket låter aningen bättre kanske…?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
12/28/18, 7:27 AM
#4

Ja det är menlösa barns dag idag eller medellösa barnsdag som det numera heter. Vi brukade skoja att jag fick körkortet för att jag var så fattig.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
12/28/18, 7:31 AM
#5

#4 Jag var så fattig att jag inte hade råd att fortsätta.😃 Mitt tillstånd var på väg att gå ut och då hade jag fått göra om både halkkörning och läkarkontroll.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
12/28/18, 8:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Godmorgon! Dags är jobba med att rätta rapporter men först frukost och njuta lite.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
12/28/18, 8:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Godmorgon! Dags är jobba med att rätta rapporter men först frukost och njuta lite.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
12/28/18, 9:44 AM
#8

God fortsättning!

I min almanacka står det "Värnlösa barns dag". Idag ska jag städa sängen. Älskade Elsa sov ju i sängen och det finns hår mellan madrasserna som jag idag ska städa bort. Städade igenom hela övervåningen igår. Det är inte klokt vad hon lämnat efter sig i skrymslen och vrår.

Grått idag men ändå 1,2 grader just nu. Igår hade vi hela 5 grader. Så tokigt den här tiden på året.

Soligajag1
12/28/18, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hejsan i sena kvällen 😀⭐️🌺 Tänk va dagen har vandrat iväg , tog en promenad till Biblioteket , solen sken så vackert ! Man måste passa sig så man inte halkar på ändan ! Jisses va halt och dåligt sandat. Sen handlade jag , till nyår , ⭐️ Det ska bli kul att ha en Tjejkväll , laga mat ihop . Till efterrätt ska jag göra Vaniljpannacotta med hallon på. Nu är det natti natt ! 😀 Kram

HH 🙂

Maria
12/29/18, 6:28 AM
#10

#9 Så gott🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
12/29/18, 9:39 AM
#11

¤10 Tack 🙂

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: