Annons:
Etikettövrigt
Läst 641 ggr
Tarotstollan
12/23/18, 10:11 PM

Smällare och raketer.

Tänkte på det i går kväll att jag faktiskt inte hört en enda smällare eller raket ännu. Här brukar de börja smälla till och från sen en vecka tillbaka men nu har det varit knäpptyst. Vilket är underbart!🙂
Är det någon annan som har märkt någon skillnad?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Milkshake
12/23/18, 10:35 PM
#1

Jag har också tänkt på det. Vet inte varför, men jag hoppas att det är för att fler värnar om djur och natur och inser att det inte är värt pengarna.

shia
12/23/18, 10:38 PM
#2

ja, då vi flyttat ut på landet tror jag inte det kmr smällas mkt runt vårat hus (då alla har hundar, hästar, getter osv) 

men kan väl hända man hör från stan, 5 min bil så är man i stan så, är drygt 3 km så ksk hörs lite? men har inte hört ngt än.

flocken
12/24/18, 7:08 AM
#3

Vi hörde de första i okt. Jag går inte ut med hunden när det är mörkt just för risken av smällare o raketer. På onsdag åker vi till stugan så då kan vi äntligen slappna av

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
12/24/18, 8:31 AM
#4

Här har det varit lugnt-.Nu har jag inga djur som är rädda så det kan ju spela in att jag inte är lika uppmärksam.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
12/24/18, 2:54 PM
#5

Hörde några smällare på avstånd härom dagen, men för övrigt har det varit tyst. Fast det brukar inte vara så många smällare här innan jul. De brukar komma i mellandagarna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

citytjejen
12/28/18, 9:47 AM
#6

Har inte hört några smällare här, än så länge 👍 Totalt onödig företeelse med dessa smällare, tycker jag, och har aldrig fattat grejen med det😴

/Christina

Annons:
Maria
12/28/18, 10:32 AM
#7

Vi har hört en hel del här hemma men tack och lov så har jag aldrig haft djur som varit rädda.

Moritz brukar hoppa upp i fönstret för att titta på skådespelet. Lakritz som är så rädd för allt verkar inte bry sig särskilt heller och nya lilla Greta är obekymrad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
12/28/18, 1:36 PM
#8

Tyvärr hörde jag de första smällarna på hemvägen Annandag jul.
I går när jag var ute vid 17 -18 tiden small det mycket från olika håll och stadsdelar, som tur var det på avstånd och inte heller från mitt bostadsområde. Fast det hjälper ju  inte de djur som är rädda!😡

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
12/28/18, 10:51 PM
#9

Jag har inte hört några smällare häromkring! Många grannar har hund här , så då hoppas jag att det blir lugnt! Gillar inte smällare , bara massa ofog !

HH 🙂

Caeli
12/29/18, 8:43 PM
#10

Här har de första smällarna hörts i kväll! Även de svävande thailändska ljuslyktorna ställer till problem. Ett är att de kan falla ned långt borta och i värsta fall på betesmark. Många av lyktorna är byggda av ståltråd. När dessa hamnar på marken kan korna få i sig dem via fodret vilket kan ställa till med svåra invärtes skador och i värsta fall kan kon dö. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=7122461

Tarotstollan
12/29/18, 10:08 PM
#11

De borde göra mer reklam för de lyktorna utan metalltråd och förbjuda försäljning av de med metalltråd i.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Fridaaaa
12/30/18, 9:09 AM
#12

De flesta butikar har inte sålt raketer iår, det har nog påverkat mycket

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: