Annons:
Etikettkärlek-och-relationer
Läst 365 ggr
flocken
12/19/18, 5:37 AM

Bjuda in " icke familj" över julafton

Julafton är för många en dag då familjen ses. Jag tänker ofta på de som är själva. De har ingen under julen. Min man är mkt för tradition. De har en stark familj. Medans jag är utstött ur min " familj" . Träffar min stora syster några gånger/ år. Har ni bjudit in andra under julen? Skulle ni kunna tänka er att göra Det?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
flocken
12/19/18, 5:39 AM
#1

Vi bjöd in en nu fd kompis över en jul. Hon skulle blivit ensam pga familje problem. Vi hade jätte trevligt. Idag ska vi besöka en kund, som blivit mer som en vän. Pensionär, ensam o allvarligt sjuk. Är orolig att hon blir själv.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lussan20
12/19/18, 7:11 AM
#2

Jo, det är något vi gjort tidigare!

Min mormor var ett gott föredöme, hon bjöd in några ensamma varje jul. Det var så fina jular hos mormor . Alla kusinerna och samvaron.

Vi hade en gammal dam många år och en ensam man som kom både innan , under och efter Jul. Så mina föräldrar, fyra barn och alla djuren.

Nu är krafterna små, vi är bjudna till min äldste son och dit kommer också ett äldre par utan barn, så traditionen går vidare.

Det är roligt att ge andra en jul av gemenskap , att ingen ska behöva känna sig utanför. Ett julkort, ett telefonsamtal, en kopp kaffe, det behöver inte vara så stort. Mvh/WL🌺

Maria
12/19/18, 7:22 AM
#3

När sonen bodde hemma så hände det att kompisar firade jul hos oss. Då var de i äldre tonåren.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leifsdotra
12/19/18, 8:42 AM
#4

Det skulle jag absolut göra om jag hade en vän som annars skulle vara ensam.

Fridaaaa
12/19/18, 9:08 AM
#5

Ja det skulle jag kunna göra  om vi firat hemma :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
12/19/18, 9:25 AM
#6

Vi har gjort det och kommer att göra det framöver.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Lussan20
12/19/18, 9:27 AM
#7

Samma här, men denna Julen får vi vila. Vänner som lämnat jordelivet och begravningar har tagit orken just i år. Kanske hittar vi någon ändå, hihi…Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: