02 Kärlek & Relationer

Bjuda in " icke familj" över julafton

2018-12-19 05:37 #0 av: flocken

Julafton är för många en dag då familjen ses.
Jag tänker ofta på de som är själva. De har ingen under julen.
Min man är mkt för tradition. De har en stark familj. Medans jag är utstött ur min " familj" . Träffar min stora syster några gånger/ år.

Har ni bjudit in andra under julen?
Skulle ni kunna tänka er att göra Det?

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2018-12-19 05:39 #1 av: flocken

Vi bjöd in en nu fd kompis över en jul. Hon skulle blivit ensam pga familje problem. Vi hade jätte trevligt.
Idag ska vi besöka en kund, som blivit mer som en vän. Pensionär, ensam o allvarligt sjuk. Är orolig att hon blir själv.

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2018-12-19 07:11 #2 av: Wonnalesan

Jo, det är något vi gjort tidigare!

Min mormor var ett gott föredöme, hon bjöd in några ensamma varje jul. Det var så fina jular hos mormor . Alla kusinerna och samvaron.

Vi hade en gammal dam många år och en ensam man som kom både innan , under och efter Jul. Så mina föräldrar, fyra barn och alla djuren.

Nu är krafterna små, vi är bjudna till min äldste son och dit kommer också ett äldre par utan barn, så traditionen går vidare.

Det är roligt att ge andra en jul av gemenskap , att ingen ska behöva känna sig utanför. Ett julkort, ett telefonsamtal, en kopp kaffe, det behöver inte vara så stort. Mvh/WLBlomma

Anmäl
2018-12-19 07:22 #3 av: Maria

När sonen bodde hemma så hände det att kompisar firade jul hos oss. Då var de i äldre tonåren.

/Maria

Anmäl
2018-12-19 08:42 #4 av: Leifsdotra

Det skulle jag absolut göra om jag hade en vän som annars skulle vara ensam. 

Anmäl
2018-12-19 09:08 #5 av: Fridaaaa

Ja det skulle jag kunna göra  om vi firat hemma :) 

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2018-12-19 09:25 #6 av: MonicaLagerquist

Vi har gjort det och kommer att göra det framöver.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.