Annons:
Etikettsjälvförverkligande
Läst 381 ggr
tlover
2018-12-16 23:21

Att skapa nya rutiner

Bra rutiner är ju bra, tyvärr så är det ju enklare att hålla igång dåliga rutiner och att starta med bra rutiner. Hur gör du för att starta nya bra rutiner /En som bestämt sig för att gå isäng senast 22 för ett tag sedan

l'm back

Annons:
_Fisken
2018-12-16 23:30
#1

Jag har hört att man ska "stå ut" i 21 dagar. Då bryts nån form av vana och en ny rutin sätter sig.  Människan vill gärna belöna sig så sätt upp den nya braiga rutinen som innehåller lite ovana moment, gör den varje dag i 21 dagar. Sen belönar du dig med nåt du bestämde från start. 

Själv försöker jag ta bort rutiner då de skapar "måsten".

Vixxen
2018-12-16 23:36
#2

Bra tänk!

Maria
2018-12-17 06:35
#3

Jag måste ha rutiner numera för att mitt liv ska fungera. Jag blir väldigt störd när det inte blir som det brukar😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2018-12-18 17:38
#4

Jag måste skärpa mig ! Börja med rutiner , men när jag har jobbat som jag har gjort i hela mitt liv, , skrattar 😂 

Då går man upp vid 5-6-7 tiden varje morgon , ja , okej , nästan då , förutom Lördag o Söndag , men jag har ju jobbat Lördagar o Söndagar ( men inte varje) 

man ska äta frukost , lunch o middag , , men men , den yrkesbanan jag har valt blir det liksom hipp som happ. 

Så jag skulle verkligen behöva rutiner!!!

HH 🙂

_Fisken
2018-12-18 20:14
#5

Tänk att starta en rutin som heter "Promenad 30 min efter middagen"….

Upp till toppen
Annons: