Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 412 ggr
Maria
2018-12-16 07:12

Godmorgon söndag 16 december

Godmorgon på er från ett tvågradigt Göteborg. I alla fall på plussidan😉

Min man kommer hem idag och det är alltid lika skönt och roligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
2018-12-16 07:16
#1

Här snöar det och är bara + 0, 6.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
2018-12-16 08:36
#2

God morgon

Bara 0,1 minus idag. Lite vitt på marken. Lagom mycket så att man inte kan se isfläckarna.

Ska ner till svärmor och hjälpa henne skriva julkort.

Stolt ägare till fem La permer

aggeelin
2018-12-16 09:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Godmorgon! En vecka kvar till jul. Idag ska jag med en kompis på glögg 2018, heter det men det är chokladpralinerna som är spännande. Hon som bjuder hem på gör egna vackra goda praliner som om de vore från den finaste butik. Ska ta bilder och visa.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2018-12-16 10:09
#4

#3 Trevligt🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
2018-12-16 16:11
#5

God eftermiddag!

Här snöar det lite lätt just nu. Enligt väderprognosen ska det hålla i sig över hela natten.

Jag var ordentligt förkyld i veckan som var. Min man blev smittad och vi båda, framförallt maken var väldigt hostiga igår kväll. Vi funderade på huskurer mot hosta så vi skulle få sova. Jag kom plötsligt ihåg ett tips jag sett på nätet för flera år sedan om att man skulle halvera en gul lök och lägga i en skål. Hälla på lite kokande vatten runt löken och ställa i sovrummet. Jag tipsade min mamma om detta när hon hade jobbig hosta för några år sedan och hon sa att det funkade. Så vi testade igår. Oj vad det luktade lök inne i sovrummet och jag funderade på om vi skulle kunna sova i den lukten. Men snart tänkte man inte på lukten och vi sov hårt och hostfritt hela natten båda två. Helt otroligt!

Så det är mitt tips så här i förkylningstider. Om ni är hostiga och ni inte kan sova, prova löktricket. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[[eskils_]]
2018-12-16 17:15
#6

Här har det snöat hela dagen.

#5 Tack för tips, ska testa vid behov. 🙂

Annons:
citytjejen
2018-12-16 19:44
#7

Ett par minusgrader och ymnigt snöande är vad som gäller här i Sollentuna idag 🙂Städning och allmänt mys har präglat dagen. Snart blir det ostar och salami till middag och någon bra film.

/Christina

Upp till toppen
Annons: