Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 311 ggr
MonicaLagerquist
2018-12-10 15:47

Plåster hiss eller diss?

Än ni såna som använder plåster när ni har sår?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Carrosh
2018-12-10 15:51
#1

Beror lite på. Ska jag jobba så har jag plåster och kirurgtejp över för att både skydda mig och den person jag arbetar hos. Sen beror det lite på hur stort såret är och om det behöver tid att läka eller om det bara är ett rivsår. Mindre rivsår låter jag vara, men har jag skurit mig brukar jag lägga om det och se till det tills det läkt så pass att jag kan låta det "luftläka".

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Carmarino
2018-12-10 15:53
#2

Blöder det så sätter jag på plåster, men eftersom jag är känslig för häftmassan så har jag inte plåstret på längre än nödvändigt. Får nämligen kliande blåsor av klistret om plåstret får sitta på för länge.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2018-12-10 15:54
#3

Jag ogillar plåster men när jag jobbade var man ju tvungen att använda det.

När jag har skärsår på fingrarna så brukar jag linda en bit papper eller en bit tyg hårt runt såret och sen får det sitta ett tag.Då gåtr såret ihop och är man bara försiktig och inte blöter ner det så brukar det läka snabbt.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
2018-12-10 16:09
#4

Om det blöder även efter ett tag eller om det gör ont så blir det plåster, annars inte. Försöker hålla sår så torra och luftiga som möjligt. Just nu har jag däremot plåster på näsan under glasögonen, de har gått sönder och jag tål uppenbarligen inte kontakten med bågen (nickel?). Lagom fint med plåster men ännu värre med eksem…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Carrosh
2018-12-11 17:00
#5

#4 Är det den där lilla kudden som fallit av? Testa o sätta en bit plåster eller silvertejp eller klipp till en bit möbeltuss och sätt på glasögonen, så slipper du plåstret på! :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: