Annons:
Etikettmed-hjärtat-på-rätt-ställe
Läst 678 ggr
tlover
12/10/18, 9:12 AM

Dagens goda gärning

Det känns ju lite extra bra att göra något bra för någon annan. Här tänkte jag vi kan inspirera varandra till goda gärningar genom att skriva ner dom i tråden. Det kan vara litet eller stort och såklart går det att skriva om flera goda gärningar på en dag. Jag tex hjälpte nyss en spindel att först ta sig upp på en skylt och sedan ner genom att bidra med vindskydd.

l'm back

Annons:
Tant Grön
12/10/18, 9:19 AM
#1

Hjälpte en kvinna som kom och sprang att hinna med bussen, genom att stiga på väääldigt långsamt. 🙂

Leifsdotra
12/10/18, 9:56 AM
#2

Jag hade handlat och skulle ställa tillbaka kundvagnen. Där i hällregnet stod en farbror och letade efter ett mynt till kundvagnen. Det gick visst inget vidare, så jag ställde tillbaka min vagn (jag hade en liten vagn och han ville ha en stor) och gav honom min polett. Han ville ge ett mynt som tack, men jag har flera poletter hemma så jag men tyckte att han kunde behålla myntet. Han blev otroligt glad för den lilla gesten🙂

MonicaLagerquist
1/8/19, 8:14 AM
#3

Dagens god gärning just avklarad.

Mannen har´tar att prata med telefonsvarare så jag har ringt och beställt ny medicin till honom.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
1/11/19, 8:26 PM
#4

Det får bli gårdagens goda gärning; Jag hjälpte en rullstolsburen kvinna i mataffären, hon nådde inte varorna i kyldisken. Personalen kunde inte hjälpa till för "det var inte deras arbetsuppgift"!!!🤔😮
Så mycket för den kundservicen, nog för att jag tycker att de brukar vara ganska sura och ohjälpsamma där men det här tog banne mig priset!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fransu
1/12/19, 4:23 PM
#5

#4 Va?! Inte klokt ju. Hur kan man inte hjälpa en rullstolsburen medmänniska?

Tur att du var där som kunde hjälpa.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Vixxen
1/12/19, 5:24 PM
#6

#4 Snacka om diskriminering!!Den butiken borde anmälas omedelbart! Hade det varit jag hade jag vält disken för att komma åt mina varor! Det kanske är personalens jobb att ta reda på omkullvräkta varudiskar?

Annons:
Tant Grön
1/12/19, 5:53 PM
#7

Veckans goda gärning. Fick se en man i rullstol på gatan, han såg helt slut ut och frusen. Skulle in ett snabbt ärende i en affär bredvid. När jag kom ut satt han fortfarande kvar. Jag frågade om han ville ha hjälp och det ville han ju gärna, så jag körde honom dit han skulle. Kul när man kan hjälpa tycker jag.

monstermash
1/12/19, 8:25 PM
#8

Jag hjälpte min bästa vän att skriva ett nytt CV idag 🙂

MonicaLagerquist
1/16/19, 9:27 AM
#9

Idag ska jag hjälpa svärmor att byta gardiner.

Stolt ägare till fem La permer

Grace2009
1/17/19, 7:11 PM
#10

Jag hittade en plånbok idag och fick tag på ägaren så han kunde få tillbaka den.

MonicaLagerquist
1/17/19, 7:15 PM
#11

#10 👍

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
1/17/19, 7:50 PM
#12

Igår gjorde jag en god gärning - åkte till en kompis som har en inflammerad axel och gav hembakt fröbröd och ett gäng gardiner jag inte använder - hon blev jätteglad och brödet blev det stående beställning på tills hon kan mecka det själv.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Tarotstollan
8/20/21, 8:07 PM
#13

En tråd som fallit i glömska, så jag puttar på den, tyckte den var uppmuntrande och gjorde mig glad!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
MonicaLagerquist
8/21/21, 8:12 AM
#14

#13 Helt rätt gjort.Det var nog din goda gärning för igår.

Stolt ägare till fem La permer

DesK
8/21/21, 8:46 AM
#15

Vilken härlig tråd! 👍😊 Har väl inte hunnit med några direkta goda gärningar idag, men i förrgår hjälpte jag en rullstolsburen man i affären. Han blev så glad och det gjorde min dag 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: