Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 332 ggr
Maria
2018-12-08 08:43

Hur mycket har ni pyntat?

Man ser julpynt överallt nu och hur mycket har ni själva pyntat?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tant Grön
2018-12-08 09:02
#1

Bara adventsstjärna och ljusstake än så länge. Inga tomtar än eller annat julpynt. Brukar börja pynta runt Lucia.

JMW
2018-12-08 09:07
#2

Stjärnor, stakar och dukar är det enda jag tagit fram än så länge. De tomtar jag har och dukar med tomtar tar jag fram något vecka före jul. 

Vet inte om det blir någon gran i år. Det beror på om vi hinner gå ut och leta efter en. I så fall kommer den upp och kläs i helgen innan julafton.

Tant Grön
2018-12-08 09:11
#3

#2 Det luktar ju så gott med en riktig gran. Kan ni inte gå ut och leta redan nu så är det bara att hämta sen?

JMW
2018-12-08 09:14
#4

#3 Jo men det är det där med att hinna. Denna helgen är det för mycket annat. Kanske en liten lucka kommer fram. Vi kan ta ner den också om det är så. Brukar ställa granen i första luckan utanför matkällaren. Där är det perfekt för väntande gran.

Soligajag1
2018-12-08 09:17
#5

Hejsan ! 

Advent

Pyntar inte så mycket !  Julstjärnor i sovrum och köket , Julgardin . Ljusstaken . 

Tar fram lite tomtar och annat senare .

HH 🙂

_Fisken
2018-12-08 09:21
#6

En julstjärna hann jag med första advent. Tänker väl göra mer men dottern ska  storstäda först har vi sagt  - men det tycks dröja. Hmm…

Annons:
Leifsdotra
2018-12-08 10:04
#7

Här pyntar vi enbart med adventsljusstakar och adventsstjärnor till första advent. Sen tar jag fram lite mer kring Lucia, men allt annat kommer fram dagen före julafton då även granen kläs.

Hade jag valt helt själv så hade jag tagit fram mer pynt redan vid första advent, det är jag uppvuxen med. Men hade maken valt helt själv så hade det inte kommit fram något mer vid Lucia heller. Han är uppvuxen med att allt utom adventsljusen plockas fram kvällen före julafton.

Vi hittade till slut en gyllene medelväg som båda är nöjda med

citytjejen
2018-12-08 12:55
#8

Här pyntas det inte mycket alls, två adventsstjärnor i fönstren och det nyaste tillskottet vilket är en variant på änglaspel fast den har dalahästar i stället för änglar och utan plingande "pinnar" (de stör ju bara ändå 😂).

/Christina

Maria
2018-12-08 13:07
#9

Förr så pyntade jag och min man som vi "lärt" oss hemifrån. Klädde granen kvällen innan julafton osv.

När sonen kom så körde vi på med "allt" redan första advent för att förlänga det roliga så att säga. Däremot var vi alltid ganska snabba på att ta bort pyntet när julen väl var över.

Numera så blir det några stjärnor i fönstren och så har vi en krans på ytterdörren. Vår farstukvist har vi också ljus med granris runt ena stolpen. Där hänger också en "tomtelykta" som min man satt ljus i.

Inne är det svårt med tre katter. Får väl pynta lite mer nu när lilla barnbarnet blir större😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Milkshake
2018-12-08 13:49
#10

Jag pyntar inte alls hemma, men tycker hos mamma brukar det pyntas runt första advent och det är jättemysigt.

Upp till toppen
Annons: