17 Dagens Hälsning

Godmorgon söndag 2 december

2018-12-02 07:34 #0 av: Maria

Godmorgon på er denna söndag och första adventGlad

Hoppas ni får en härlig dag.

/Maria

Anmäl
2018-12-02 07:51 #1 av: flocken

Godmorgon
Igår hade vi en helt underbar em/ kväll. Först på fars i Kalmarsalen. Samma gäng som spelar i vallarna bla Jojje Jönsson och Claes Månsson. Nu deras senaste pilsner o penseldrag.
Herre gud..😂
Sen mat på en grekisk restaurang.

Idag får vi hem en halv gris. Styckas o klar. Ska jag äta kött känns det bra att det är lokalt o man vet hur den levt

Sajtvärd rexkanin & fibromyalgi Driver Djurflockens hunddagis. Litet hunddagis i hemmiljö. www.djurflocken.se / vh Mette
Anmäl
2018-12-02 08:09 #2 av: Maria

Jag har också sett dem på Lisebergshallen i Göteborg. Minns inte vad den farsen hette däremot men jag bara älskar Claes MånssonSkrattar

Jag har också köpt en halv gris en gång men den var styckad i ganska stora bitar och jag var 23-24 år och sonen liten. Min man och jag hade stora svårigheter att få till bra bitar av berget av kött som låg på vårt köksbordSkrattar Idag hade det kanske gått bättre. Det blev i alla fall gryta av det mesta minns jag.

/Maria

Anmäl
2018-12-02 08:32 #3 av: MonicaLagerquist

God morgon

Söndag och första advent.

Jag ska baka lussebullar idag.

Sen blir det varm choklad och lussebullar ikväll.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-12-02 08:42 #4 av: Soligajag1

Godmorgon Glad

1:a Advent och trist väder . Ska tända ljuset strax  , fixa mer kaffe med vörtlimpa med russin i . Jag tycker det är så gott .Tänker alltid på Julaftons morgonen , när man haft skinkan i ugnen på natten och det luktar i hela köket !! mmmm, , sen tar man en limpa med skinka o senap , jisses va gott!!! Tummen upp

Njut av Söndag och lugnet Blomma

HH Glad 

Anmäl
2018-12-02 09:30 #5 av: JMW

Morrn!

Jag ska strax iväg och sjunga med kören i kyrkan. Det brukar vara så mysigt en sådan här 1:a advent och en massa härliga sånger.

När jag kommer hem ska jag leta fram adventsstaken för 4 ljus så vi kan tända ikväll. Sedan ska jag försöka få upp allt i fönstren. Blir mycket att göra.

Anmäl
2018-12-02 09:52 #6 av: Mooniq

Idag blir det en pysseldag hemma. Lite städ o tvätt. Elda i kaminen och lyssna på regnet. Jag gillar inte jul, jag pyntar inte men ett par värmeljus är oftast tänt på bordet när jag kollar tv - jag gillar mysbelysningen av levande ljus. 

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2018-12-02 11:58 #7 av: Soligajag1
Dörrkrans

#6  Du pyntar inte nåt till Julen . Tur vi alla är olika. 

Då ska du få titta på en Krans som min syster har gjort! Den är så fin , tycker jag , vi ska ha en Pysseldag nästa helg hos henne. Då ska vi alla få lära oss hur man gör .Glad

HH Glad 

Anmäl
2018-12-02 15:30 #8 av: Maria

#7 Fin krans.Glad Vi har också löpt en granriskrans som hänger på ytterdörren.

Här har ösregnat hela dagen och min man och jag har hållit oss inne utan att göra något särskilt. Han är väldigt förkyld och ganska trött då han satt uppe nästan hela natten.

/Maria

Anmäl
2018-12-02 15:41 #9 av: Mooniq

#7 soligajag1 - nej jag är totalt anti till högtider. Jag brukar ofta byta till mig arbetspass o jobba hela julen. När jag var barn så firades det jul och pyntades och det var klappar såklart men så fort jag flyttade hemifrån så bara jag slutade, ser ingen mening med det, blir ledsen av att se så många stressade människor, ledsen att höra att det finns folk som lånar pengar för att ha råd med julen. 

Jag köper dock några klappar till min ena brors småtjejer, 4 & 8 år gamla - såklart ska de känna julen och ha klappar och jag ger med varmt hjärta. 

December är min sämsta månad, avskyr mörkret och de sista 3 åren har jag provat att lägga del av min semester i december och det är en gudagåva - för när man är ledig så går tiden fort och vips så är det januari och mentalt så säger hjärnan - japp, nu är vi på rätt sida igen och vi går mot ljusare tider.. jag är såå otroligt styrd av ljus o mörker.  Glad

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.