Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 637 ggr
Maria
2018-12-01 07:03

Julpynt med mera

Har ni mycket julpynt hemma?

Brukar ni har ljus på balkong, i trädgård eller annat?

Berätta…🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
flocken
2018-12-01 07:16
#1

Mitt o 6åringens motto " kan det bli för mkt julpynt?" Så länge det är stilrent. Inte massa med blinkande ljus i olika färger, figurer i trädgården osv Vi har belysning i häckar, ljusstakar, stjärnor, olika prydnadssaker. Fusk granris runt valvet inne. En ljusslinga med stjärnor på ena väggen. Mkt levande ljus. En liten gran vid ingången till huset. Vi gör även apelsiner med nejlikor. Vi köper något nytt varje år. Jag har själv inget minne utav julen. Vill att mina barn ska ha det. Innan jul kommer alltid en av våra bästa vänner med sina barn så har vi en dag med pepparkaksbak, klä gran, koka skinka osv. Min svåger är alltid med o i år svärmor. Vi blir 10 st. Vi gör minnen för livet

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
2018-12-01 07:58
#2

Julgardiner och adventstjärna i köket åker upp fredag flre advent. Sen plockar jag fram mer till lucia. Gran har vi ute på verandan.Klädd och med ljusslinga.

Stolt ägare till fem La permer

Fransu
2018-12-01 08:30
#3

Vi har stjärnor och stakar i fönstren. Några tomtar här och var i huset och en halmbock. Jag skulle vilja ha lite julbelysning i trädgården, men det har vi inte fått köpt ännu. Jag välkomnar allt ljus den här tiden på året.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Tuulikki]
2018-12-01 14:21
#4

Förra året pyntade jag ingenting och detta året bara i kök och vardagsrum/matsal och 2 tomtar på en hylla i hallen.
Jag har bytt löpare på matbordet till en röd, har hängt upp stjärna i ett fönster och ställt en adventsljusstake i köksfönstret. Lite tomtar, kanske 4-5 stycken står lite här och var. Julgranen är redan uppe för jag kunde inte låta bli, men den vi har är bara 1 meter hög🤪 Sen har jag satt blockljus med siffror (1-4) som adventsljus, blir mysigt att tända första imorgon🙂

Soligajag1
2018-12-01 14:35
#5

Jag hade fullt med olika julpynt när barnen va små ( när man va gift) 

Idag har jag stjärna , adventsljusstake , ljus slinga ute på balkongen , Juldukar och Julgardin.😍Då blir det Julkänsla !! ❤️

sätter upp en dörr krans i nästa helg ( då vi har julpyssel hos syster min)  kul med hemgjort . Sedan ska jag stå o sälja mina bullar o kakor på en Julmarknad . Ska bli så skoj och mysigt!!! Varm glögg säljes med pepparkakor då eller det bjuds säkert på det ! ✨

Advent

HH 🙂

TatsuOni
2018-12-01 16:02
#6

Vi brukar inte julpynta alls och tänkte inte göra det i år heller.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
citytjejen
2018-12-01 16:10
#7

Vi har precis satt upp två stjärnor, en i köket och en i sovrummet. Vi har några juliga ljuslyktor för värmeljus också, men det är allt. Möjligtvis kan ett par Amaryllis få flytta in också🙂
Jag har faktiskt inte haft någon julgran i mitt hem sedan jag flyttade hemifrån för en massa år sedan, det tycker en del är jättekonstigt 😂

/Christina

Maria
2018-12-01 16:24
#8

Jag gissar att vi kommer att pynta lite mer i framtiden när lille barnbarnet blivit större. Jag har kvar allt pynt från när sonen var liten.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2018-12-01 16:25
#9

Jag har idag satt upp en ljusslinga utomhus. Har faktiskt inte hunnit med något annat. Imorgon, efter vi i kören sjungit, ska jag plocka fram. Det blir stjärnor eller stakar i 14 fönster och på glasverandan. De enda fönster som inte får något är i tvättstugan och på toa. Jo, det är många fönster i det här huset. 😂

Blir röda gardiner i matrummet och lite röda dukar här och var. Tomtar tar jag inte fram än. Det får vänta 2-3 veckor.

Caeli
2018-12-01 17:48
#10

#7 Jag har heller aldrig haft gran inomhus! Har plockat fram en stjärna, några ljusstakar och en slinga utomhus. Inga tomtar än - de får vänta tills dagarna före jul!

Scorpio97
2018-12-01 19:50
#11

Jag har inget julpynt alls härhemma. För mig känns det onödigt och jag har inte riktigt någon plats varken att ha det eller förvara det resten av året :) Dessutom kommer jag ändå vara hos mamma över jul och där är det pyntad gran, julstjärnor i fönstren, adventjulstakar och så många tomtar som det får plats, haha


//Jessie

Upp till toppen
Annons: