Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 525 ggr
Maria
2018-12-01 06:00

Godmorgon lördag 1 december

Godmorgon på er denna första decemberdag.

Hoppas ni får en fin lördag

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mooniq
2018-12-01 07:05
#1

Mårning. Idag blir en kul dag i Göteborg med bio, fika och middag. Bion är en fantasy typ Sagan om ringen och heter Grindelwalds brott. 

Trist väder med regn ute men ändå 5 plusgrader kl 07.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2018-12-01 07:15
#2

#1 Åh den filmen vill jag gärna se. Du får skriva vad ty tyckte sedan🙂

Det är väl samma författare som till Harry Potter?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2018-12-01 07:19
#3

Den filmen tror jag är super. Den första är kanon o älskar han som skådis. Lugn mysig morgon. Julkalendern kl 8.45. Köra bort 11åringen senare till handbollen. De ska på match i Karlskrona. I em ska jag o mannen på fars i Kalmar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
2018-12-01 07:57
#4

God morgon

Idag ska jag ner till svärmor och hänga upp julgardinerna som jag sydde igår.

Sen hoppas jag att några av barnen dyker upp.

Stolt ägare till fem La permer

Fransu
2018-12-01 08:28
#5

God morgon!

Ja, tänk ett det redan är december. Tiden går så fort.

Idag ska vi iväg till Frölunda Torg. Min man behöver ge blod och dom har öppet på blodgivningen där idag. Så ska vi passa på att göra lite ärenden när vi ändå är där.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2018-12-01 08:39
#6

#5 Ha så kanske vi stöter på varandra. Vi ska eventuellt en sväng dit😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2018-12-01 10:29
#7

Go förmiddag !! 

Första December redan , jisses vad tiden går!! 🙂

Tråkigt väder här.  Ev, en sväng till stan.

HH 🙂

Maria
2018-12-01 10:49
#8

Vi struntade i Frölunda Torg. Vi har veckohandlat i alla fall.

Idag ska jag koka en stor sats rödkål. Det är så bra att frysa in och så har min man önskat sig köttkorv med pepparrotssås och rödkål till😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2018-12-01 13:56
#9

#8  Så bra !! 🙂 

Just den maträtten tycker jag inte om, varken rödkål , köttkorv eller pepparrotssås .Men det är ju tur att vi är olika , gillar olika slags mat och annat. 

Jag ska baka en saffranskaka , hittade ett recept på Saltå kvarn , men jag använder vanligt socker , ägg och mjöl , smör.  Ska bli gott till kaffet 🙂

Smaklig måltid!! 🙂

HH 🙂

MonicaLagerquist
2018-12-01 19:19
#10

Svärmors gardiner passade inte.Jag hade mätt fel.Nu är de omsydda så jag hoppas att de passar bättre.Hänger upp de imorgon.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
2018-12-01 19:35
#11

Hemma från Göteborg. Riktigt kul film och vi såg bion i 3D och tekniken är verkligen superhäftig! före bion blev det en sallad och efter bion en god biff med mixade grönsaker till. Längesen jag var på bio och det ÄR häftigt att se bio. Ljudet, tekniken, 3D och bredden. Helt annan känslan än stor tv. Såg trailers på kommande filmer och vi bestämde att se Aquaman som nästa 3D bio. 

Här en trailer på grindelwald crime. https://www.imdb.com/title/tt4123430/videoplayer/vi1996470809?ref_=vp_pl_0

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fransu
2018-12-01 20:27
#12

#8 Det förklarar varför jag inte såg dig. 😉

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[[eskils_]]
2018-12-01 20:55
#13

#5 Fint av honom att ge blod! Det behövs många blodgivare nuförtiden med alla skjutningar etc nästan dagligen. 😕 Själv är jag tyvärr för gammal för att ge blod nu, gjorde det förut.

#8 Köttkorv med pepparrotssås låter gott, ska testa med rödkål till nästa gång. 😛

#9 Saffranskaka är också mumsigt! 😛

Annons:
Maria
2018-12-01 21:37
#14

#13 Ja det är en god gärning att vara blodgivare och så behövligt. Skjutningar däremot är nog bara en liten liten procent i sammanhanget om man skulle summera vad blodet används till.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
2018-12-02 08:07
#15

#13 och #14 Min man måste ge blod, han har en sjukdom som heter Hemokromatos. Han behöver ge blod för att hålla sjukdomen i schack. Sjukdomen upptäcktes i och med att han tog proverna för att bli blodgivare. I början hade han så höga järnvärden att han fick ge blod en gång i veckan i några månaders tid. Nu efter fyra år är hans värden så pass bra att han kan ge blod som alla friska män, alltså fyra gånger per år. Men han han får aldrig hoppa över att ge blod.

Han blod är det inget fel på så den används, han har dessutom en blodgrupp som passar många tagare. 🙂

Jag hade gärna också gett blod men får inte på grund av min yrsel.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
2018-12-02 08:13
#16

#15 Så bra att sjukdomen hittades i detta sammanhang.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: