Annons:
Läst 333 ggr
Tarotstollan
2018-11-23 07:01

Hundslakthus stängs ner.

Det här gjorde mig glad, även om det bara är toppen på ett isberg men någonstans måste man ju börja och detta är ju ett steg i rätt riktning.

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/gl%c3%a4djebeskedet-landets-st%c3%b6rsta-slakthus-f%c3%b6r-hundar-st%c3%a4nger-%c3%a4ntligen-ner/ar-BBPZlw3?li=BBqxHCs&ocid=HPCDHP

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Maria
2018-11-23 07:07
#1

Jag håller med. Ett steg i rätt riktning.

Min man har jobbat i Korea och ätit hund. Han fick reda på det i efterhand att det var hund i maträtten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lussan20
2018-11-23 07:16
#2

Även små droppar holkar ur en sten.

Att människan saknar hjärta i kombination med hjärna är gräsligt för alla världens djur och djurarter, nu krymper alla populationer av djur och många arter utrotas för alltid.

Detta med att plåga hundar för att de ska möras av adrenalin är ett vidrigt påfund. Jag vet att Lisa Wanderpump kämpar för detta och även varit med i räddningsaktioner för dessa hundar.

Men då man i dokumentären om Bobby kan tortera sitt eget kött och blod till döds så varför inte en hund. Helvetets förgård är stort. Mvh/WL🌺

Magi-cat
2018-11-23 07:47
#3

Inte en dag för tidigt….😢🐶


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: