Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 365 ggr
Sjuttan
11/21/18, 12:08 PM

Sköra naglar.

Jag har naglar som går sönder hela tiden. Vet någon om det finns något kosttillskott att ta som verkligen fungerar?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
Maria
11/21/18, 12:20 PM
#1

När jobbade i Hälsokostbutik för 100 år sedan så var Silicea populärt. Ett kiselpreparat för hår, hud och naglar.

Det finns ännu så jag gissar att hade det varit ett dåligt preparat så hade det inte funnits kvar så länge😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Totum
11/21/18, 12:37 PM
#2

Kalk

Fransu
11/21/18, 4:04 PM
#3

Jag har samma problem. Och jag har nog provat det mesta skulle jag tro. Silicea tar jag nästan dagligen för magen. Men det kanske är den för hår, hud och naglar man ska satsa på om man ska se effekt.

Annat tips för naglar jag snappat upp genom åren är att olja in nagelbanden, gärna flera gånger per dag. Det gör jag också. Har provat många olika sorters oljor. Men ingen effekt hos mig.

Problemet för mig är nog att jag tvättar händerna för mycket. Naglarna torkar väl ut och skivar sig därför.

Min mamma har för övrigt lika risiga naglar som jag, så det kanske är ärftligt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Sjuttan
11/21/18, 9:19 PM
#4

Varmt tack. Mina naglar flisar sig i ytterkanten och ibland går det sönder mera om jag stöter emot något. Använder nagellack som förstärkning men det räcker inte. Jag börjar nog att prova silicea. Tack för förslagen!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[Tuulikki]
11/22/18, 1:30 AM
#5

Ger inte kosttillskott effekt kan det vara värt att pröva smörja nagelband och -bädd med jojobaolja. Särskilt nu på vintern när luften är torrare 😊

Sjuttan
11/22/18, 9:16 AM
#6

#5. Jojobaolja har jag aldrig testat. Annars har jag använt nagelbandskräm under många år. Den allra bästa var ACOs nagelbandskräm i liten vit tub. Tyvärr har den utgått efter apotekens privatisering. Någon riktigt bra ersättning har jag inte hittat, så tack för ditt tips.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
Upp till toppen
Annons: