Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 860 ggr
tlover
2018-11-16 19:34

Göra sig av med 5 saker varje helg, hänger du med?

Jag har bestämt mig för att göra mig av med* 5 saker varje helg för att undan för undan minska på grejer. Någon annan som hänger med?

Det behöver inte vara stora saker, iallafall inte vare gång hade jag tänkt. Jag hade mest tänkt minska ner undan för undan.

Det jag kommer att börja med är två vykort på 2Pac som jag hade som prydnad som tonåring, ett Reunalt märke som jag sparat som minne av min pappa, en liten bricka som jag haft som prydnad och ett set örhängen + ring som jag sparat som minne av farmor som jag aldrig använder (jag kan ju inte ens ha ringa pga sjukdom). Det sista kanske byts mot ett vykort till däremot om jag tror det finns värde i det (så jag kan sälja det istället).

Hänger någon annan med?

* Skänka, sälja eller slänga beroende på skick och värde.

l'm back

Annons:
tlover
2018-11-16 19:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild på det första som åker

l'm back

Maleficum
2018-11-16 19:56
#2

Låter som en riktigt bra ide :) När jag flytta in där jag bor nu passade jag på att rensa massor av saker allt eftersom vi tömde kartongerna. Hade saker som stått hos mina föräldrar när jag bodde på annan ort och min lösning blev att, är det inte super användbart och jag inte ens minns att jag hade det så åkte det ut!

Har du någon bestämd tidsgräns eller tänkte du bara köra på tills du inte kan få ihop fem saker längre?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

tlover
2018-11-16 20:04
#3

#2 alternativ nummer två. Jag är inte riktigt säker på hur mycket jag har så det kan lätt bli för mycket eller lite som åker

l'm back

Lona
2018-11-16 23:57
#4

Jag hänger på! 👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

tlover
2018-11-17 00:02
#5

#4 yay 😊

l'm back

Maria
2018-11-17 07:02
#6

Jag ska försöka hänga på🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-11-17 08:51
#7

Jag hänger på.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
2018-11-18 07:15
#8

Jag är en jäkel på att kasta saker. Det konstiga är att jag alltid har nåt att kasta/lämna till återvinningen - jag som inte ser mig som en sparare. Totalförnekelse tydligen. .

En lärd person på tv sa för många år sen - om man är osäker på om man kommer att sakna nåt, så lägg det i en låda, ställ på förrådet och skriv in i kalendern 6 månader framåt i tiden att du ska kolla lådan. OM du inte saknat nånting i lådan under tiden, eller funderar på vad du har i lådan när du kollar efter ett halvår - så kommer du aldrig att saknat innehållet. Bra tips som jag använt mig av många gånger i mitt liv. 

Jag åker ofta till tippen och lämnar funktionsdugliga föremål i en liten byssja med namnet "nytt & nött" då kommer det till användning igen genom loppis som gagnar gruppboenden i kommunen. Samma upplägg i Lysekil - tycker jag är jättebra.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Milkshake
2018-11-18 11:09
#9

Jag hänger också på!

Maleficum
2018-11-18 18:34
#10

Idag hjälpte pappa mig att köra en hel släpkärra full till tippen :D Var främst gamla staketet (som han bytte innan sommaren), en hel del grenar och sånt från häcken och trädgårdsavfall/kaninlådeskräp men även lite trasiga hinkar och en sopsäck full med gamla kuddar och täcken!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

MonicaLagerquist
2018-11-18 20:27
#11

Jag har fyllt vår släpkärra med pappkartonger från nya köket. Lite fusk men har inte tid att sortera nu.

Stolt ägare till fem La permer

Tant Grön
2018-11-18 22:01
#12

Håller på att sortera bland kläder och  cd-skivor m.m. Har fått ihop en kasse som skall skänkas. Blir ju inte precis 5 saker i veckan, utan det kan variera.

aggeelin
2018-11-25 11:15
#13

Nja. Jag brukar sortera ut kläder. Men jag har istället tänkt att försöka att inte handla så mycket. Behålla det jag har och sköta om det. Idag när jag sitter i bilen har jag lagat trasiga strumpbyxor (tjocka varma - strumpor av nylon har jag inte haft på länge). Lagar hål på rumpan och på tårna.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
MonicaLagerquist
2018-11-25 11:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Har plockat ihop diverse köksprylar som äker ut.

Stolt ägare till fem La permer

Maleficum
2018-11-25 16:52
#15

Min gamla trädgårdsbod åkte till tippen idag, inte en dag för tidigt med tanke på hur den såg ut när vi börja plocka isär den. Inte direkt fem saker men en stor en :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Milkshake
2018-11-26 10:53
#16

Jag skänkte fem böcker i helgen.

Upp till toppen
Annons: