Annons:
Läst 1970 ggr
Maria
10/11/18, 12:16 PM

Favoritraser hundar/katter

Många har ju djur härinne och även om man inte har egna så har man oftast någon ras man dras till så berätta vilka raser ni tycker om på katter och hundar.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
10/11/18, 12:19 PM
#1

Jag gillar retriever hundar av jakt typ. Vi har en jakt golden retriever  på sju år. En omplaceringshund som vi haft i ett drygt år.

Sen föder jag upp La permkatter. Har tre vuxna och fyra kattungar just nu.

Tidigare födde jag även upp cornish rexar men nu har jag bara två kastrater som bor hos min fd svärson.

Stolt ägare till fem La permer

taxarärbäst
10/11/18, 12:22 PM
#2

taxar😍 jag har en katt också men vet ej vad han är för ras

Travis D
10/11/18, 12:43 PM
#3

Ccd och norsk skogskatt

Honestyisdead
10/11/18, 12:53 PM
#4

Älskar mopsar, engelska bulldogar, mastiffer.

I kattväg älskar jag perserkatter.

Loka03
10/11/18, 1:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hund: Whippet Katt: Maine Coon❤️ Jag har haft en whippet, han hette Malte. Han finns tyvärr inte med oss längre. Sedan så har vi vår katt Nicke som jag inte vet vilken ras han är. Vi köpte honom på Stockholms katthem. Men raser är inte viktigt enligt mig. Det är personen bakom det lilla ansiktet som räknas :) Här är en bild på Nicke :)

Are humans real?👽👽👽

Lussan20
10/11/18, 1:23 PM
#6

Ragdoll är en ras som jag gillar, jag har haft många katter av skiftande slag, bla flera halvperser. Men sonens Ragdoll är en älskling.

Hundar gillar jag oavsett ras, de sista har varit omplaceringar , men Labradoren med sitt milda sätt och goda ögon är en favorit.

Collie har jag haft flera och deras listiga sätt och ståtliga hållning är så fina. Oj så många djur som funnit fristad här. Gillar blandisar också. De har blivit gamla, både katter och hundar. Mvh/WL

Annons:
flocken
10/11/18, 2:23 PM
#7

Är uppväxt med whippet o älskar alla vinthundar. Men har bytt mitt fokus till de sk " bully" hundarna. Mastiffer, amstaff osv. Gärna omplaceringar med ett jobbigt förflutet. Både jag o min man gillar dessa stora och rejäla hundar. Nästa blir nog en boerboel eller cane Corso. Men känner jag mig själv blir det någon blandras utav dessa större, tyngre raser. En sk problem hund. Allergisk mot katt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Chinesecrestedlover
10/11/18, 2:36 PM
#8

NAKET! 😃Haha. Alla nakenhundsraser (ex. Chinese Crested Dog, Xoloitzcuintle etc.) och blandraser som är nakna (som mina två små t.ex.) och sen så de olika nakna kattraserna som finns (ex. kanadensisk Sphynx, Don Sphynx, Peterbald etc.) 😍

Cain (som tyvärr inte finns mer) - Chinese Crested Dog, Hairless (renrasig)

Sookie (som står) - Chihuahua/Chinese Crested Dog/Schipperke och Ianto (som ligger) - Chihuahua/Chinese Crested Dog

Lona
10/11/18, 3:53 PM
#9

När det gäller hundar så är det numera cairnterrier som står högst på listan, men isländsk fårhund kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta. Katter är jag egentligen inte så insatt i, har bara haft en hittekatt och skulle kunna tänka mig det igen. Annars är jag lite nyfiken på La Perm och väldigt förtjust i kompisens somalis (vad heter "somali" i plural?).


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Honestyisdead
10/11/18, 5:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Glömde ju. Jag har två perserkatter.  En blå som fyllde 3 i somras, Gimli. En silver shaded som är 14 veckor som flyttade hit i söndags, Aslan.

Maria
10/11/18, 6:23 PM
#11

Så fina djur ni har❤️

Själv älskar jag taxar och skulle gladeligen skaffa en tax igen.  Taxar är helt underbara, självständiga och så tuffa. Jag/vi har haft två. En långhårig och en strävhårig. Bambi och Higgins.

Jag är väldigt svag för orientaliska katter som siames bland annat. Jag gillar den smala snipiga formen. Så vackra.

Jag tycker även om ex. maine coon och ragdoll.

Vi har bara haft huskatter däremot.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[PeterTM]
10/11/18, 7:06 PM
#12

Jag har alltid haft lite svårt för hundar och katter som avlats till att vara mycket långt ifrån hur ursprungsdjuren ser ut. Därför går alla kattraser med tilltryckta nosar eller avsaknad av päls bort för mig. Min favoritras bland katter tror jag är brittisk blåtabby. 

När det gäller hundraser är det likadant för mig, att jag vill helst att de ska vara nära ursprunget, alla små hundraser går därför bort direkt för mig och särskilt såna som har tilltryckta nosar, avsaknad av päls eller alldeles för mycket päls. Mina favoritraser är stora spetsar, ska jag välja en så blir det nog siberian husky.

Lona
10/11/18, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

Får väl slänga in ett par dagsfärska bilder på min cairn Charlie också, finaste labben Nikka får ni på köpet.😊


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Fransu
10/11/18, 8:48 PM
#14

Jag älskar hundar! Har svårt att välja bara någon enstaka ras, för det finns så många jag gillar. Jakthundar som ungersk vizla, vorsteh, settrar, beagle osv är jag väldigt förtjust i. Likaså molosserhundar som newfoundland, leonberger, pyrenéer . Och dom flesta retriever och spanielraserna tilltalar mig också mycket. Och jag får inte glömma spetshundar som finsk lapphund, alaskan malamute, siberian husky…

Jag lovar, jag har missat massor av raser som jag gillar. Hundar är underbara helt enkelt. ❤️

Katter har jag alltid dragits till den rundare sorten som perser och brittisk korthår. Men tycker även orientalerna är väldigt vackra och verkar vara roliga.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Tarotstollan
10/11/18, 10:51 PM
#15

När det gäller hundar så väljer jag: Schipperke, gammaldags Schäfer, Dalmatiner, Shiba och amerikansk Akita. Det finns många fler!🙂

Katt raser jag gillar är: Brittiskt korthår, Bombay, Norsk Skogkatt, Maine Coon och Huskatter.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
10/11/18, 11:19 PM
#16

Jag tycker om hundar : finsk spets , varghund , Har ingen hund men 2 katter , Blandras siames / norsk skogskatt .

HH 🙂

flocken
10/12/18, 5:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#17

Min Dexter. Leonberger/ amstaff. Omplacering. Har diagnosen posttraumatisk stress. älskar allt smått. Viktigt att ha koll på min gud son.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lussan20
10/12/18, 7:34 AM
#18

Så roligt med alla fina underbara hundar och katter! Dessutom  alla fina människor som älskar djur!

Jag hade en Norskskogkatt  som födde två kattungar i vedboden.Två rödtabby. De är de underbaraste katter jag haft.Jag har en förkärlek för röda hankatter!

Den galnaste hund jag haft var en blandis av Boxer och Bordercollie. Ja  man kan nog ana,hihi. Jag är så glad i djur! Mvh/WL

taxarärbäst
10/12/18, 10:10 AM
#19

#17 vilken söt kille!

Fridaaaa
10/12/18, 10:42 AM
#20

Jag har flera favoriter!
Chinese crested dog och en papillon/kines
Två av mina favoritraser inom hund. Andra är bland annat schäfer, berner sennen, sankt bernhard mfl

Katter har jag bara huskatter, så inga raser.MEn bland raskatterna är bengal stor favorit! :) 

Freya, vår andra huskatt :)

Roxy, papillonmixen

Happy, vår kines :)

Min huskatt Findus

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
10/12/18, 10:42 AM
#21

#17 Min fina Zam <3 Med fina Dexter <3

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leifsdotra
10/12/18, 10:48 AM
#22

Jag gillar stora hundar med mycket päls 🙂

Vår gamling är en Springer Spaniel varit husses jaktkompis för skogsfågel i många år. Han är numera en glad pensionär som börjar få lite krämpor. Vi är tacksamma för varje dag han fortfarande är med oss❤️ Helt ointresserad av all lydnadsträning om det inte handlar om jakt och måttligt intresserad av människor som inte ingår i familjen.

Vi har en Leonbergertik som inte är helt rastypisk utseendemässigt, men vackrast ändå och hon är otroligt snäll mot allt och alla. Börjar bli lite till åren, men beter sig som en yster unghund😃

I våras tog vi emot en omplacering, en Pyreneerhane som nu har fyllt 2 år och funnit sin plats i flocken. Superfin familjehund, reserverad mot främlingar och vaktar väldigt bra! Kanske den av hundarna som egentligen bäst motsvarar mina önskemål om vilka egenskaper en hund ska ha. Ljuvlig päls att gosa in sig i🐶

Upp till toppen
Annons: