Annons:
Etikettkläder-smink-smycken
Läst 1043 ggr
MonicaLagerquist
10/4/18, 7:24 PM

Äger du ett par gummistövlar?

Hur är det så här i höstrusket. Äger du ett par gummistövlar?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
DesK
10/4/18, 7:26 PM
#1

Nej, inte längre, nu har jag gore trxkängor, för gummistövlar är för obekväma att gå i.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
10/4/18, 7:26 PM
#2

Äger 2 par. Ett par röda och ett par gröna

Maleficum
10/4/18, 7:26 PM
#3

Äger två par, ett med foder och ett utan. Dock har en av stövlarna i båda paren spruckit :P Båda lagade men ena lagningen har tyvärr gått sönder också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

moln50
10/4/18, 7:34 PM
#4

Äger ett par svarta gummistövlar🙂

MonicaLagerquist
10/4/18, 7:45 PM
#5

Äger ett par blå blommiga gummistövlar.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
10/4/18, 7:58 PM
#6

Har ett par svart/rödrutiga. Ett måste när det är blött på hundpromenaderna.

Annons:
Maria
10/4/18, 8:17 PM
#7

Japp. Ett par blommiga stövlar. Skulle inte klara mig utan i Göteborg haha😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
10/4/18, 8:32 PM
#8

Äger ett par ljusa seglarstövlar som inte använts på åratal, vet inte ens var de finns. Hoppar mellan vattenpölarna istället. 🙂

JoannaLi
10/4/18, 8:42 PM
#9

Jajamen! Högblanka svarta, som används på nästan varje rastrunda, oavsett väder 😃

citytjejen
10/4/18, 9:12 PM
#10

Det gör jag! Ett par brungråa från Vagabond. Mycket bra att ha!

/Christina

[Tuulikki]
10/4/18, 10:26 PM
#11

Ja, men de är inte jättesköna så jag använder dem inte så ofta

Tarotstollan
10/4/18, 11:44 PM
#12

Ja, ett par blå seglarstövlar. De är de enda jag får på mig över vaderna. Tyvärr spricker de väldigt fort, vet inte om det har med att göra att jag inte använder dem så ofta. Så jag brukar få använda plastpåsar över
sockan/sockorna för att inte bli våt ändå!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
10/5/18, 6:16 AM
#13

Japp. Ett par röda. Samt ett par rosa goretex kängor. Har fortfarande problem med min fot sen jag stukade den riktigt illa innan sommaren. Så kan inte ha stövlarna än..

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
kamera0710
10/5/18, 7:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#14

Visst gör jag det! Använder dom vår, sommar och höst vid fågelskådning, fjällvandring med mera. (Bland fjällvandrare är jag i minoritet, de flesta föredrar kängor. Skulle gissa att vi som fjällvandrar i stövlar utgör 10-20 procent.)

Här några bilder från ett av många tillfällen när jag använde dem, sommarens femdagarstur till Helagsfjället i Härjedalen.

Maria
10/5/18, 7:59 AM
#15

#14 Åh så vackra bilder. Jag har aldrig varit så långt norrut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
10/5/18, 11:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Här kommer en bild på mina stövlar. Lilla barnbarnets skor var med nu under helgen.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
10/5/18, 11:50 AM
#17

Ja, självklart. Däremot håller dom dåligt. I helgen ska jag reklamera mina gummistövlar jag köpte för tre veckor sen efter som dom spruckit och läcker in. Samma dag som jag köpte dessa reklamerade jag ett tidigare par jag också bara hade hunnit ha ett par veckor innan dom började läcka… 😕

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
10/5/18, 11:54 AM
#18

#17 Men så dåligt.

Mina blommiga på bilden är från Jula tror jag. Billiga och har hållit hur bra som helst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kamera0710
10/5/18, 11:57 AM
#19

#17 Har hört att nyare, mindre miljöskadliga, material går sönder lättare. Eller om de helt enkelt använder billigare och därmed sämre material.

Fransu
10/5/18, 11:58 AM
#20

#17 Jag promenerar ju mycket. Blir runt 10 mil i veckan i runda slängar. Jag är rädd att gummistövlar inte är gjorda för att promeneras i så mycket. Men dom borde hålla lite längre än ett par veckor ändå tycker jag.

Ska kolla in stövlarna på Jula, dom ser rejäla och bra ut. Lagom höga också tycker jag. 🙂 Hur är sulan? Jag vill gärna ha lite mönster i sulorna för att dom inte ska vara alltför hala i skogen.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Carmarino
10/5/18, 12:01 PM
#21

Ja, köpte ett par förra året. Har dock inte använt dem än.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

aggeelin
10/5/18, 12:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Jag har ett par med låga skaft och är så nöjd med dem. Lätt att ta med dem i väntan på regn.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
10/5/18, 12:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#17 Här kommer en bild på sulan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
10/5/18, 12:07 PM
#24

#22 De var ju riktigt snygga.

 Mina kanske mer är lämpade för skogspromenader och när man grejar i trädgården😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kamera0710
10/5/18, 12:08 PM
#25

Snygga eller inte, för mig är det oväsentligt! Det viktiga är att de är sköna att gå i och håller tätt.

Fransu
10/5/18, 2:46 PM
#26

#23 Tack för bilden! Dom måste jag åka och prova.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
10/5/18, 2:57 PM
#27

#26 Kollade nätet nu för mina är ju ett par år gamla men jag hittade dessa som verkar vara liknande fast med högre skaft.

https://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/skor/fritidsskor/rubber-boots/gummistovlar-dam-004146/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fransu
10/5/18, 3:53 PM
#28

#27 Attans, min storlek finns varken på nätet eller i någon av butikerna här i närheten.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
10/5/18, 3:53 PM
#29

#28 Aj då.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tuulikki]
10/5/18, 5:38 PM
#30

Dem i #27 har jag. Sköna på foten men inte så sköna att gå lite längre i 😣

Upp till toppen
Annons: