Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 371 ggr
Maria
2018-09-25 07:37

Godmorgon tisdag 25 september

Godmorgon på er. Brrr vi har bara 3 grader i Göteborg med det ser ut att bli en fin dag med blå himmel.

Idag ska jag till sonen och lille barnbarnet.❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
aggeelin
2018-09-25 08:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Godmorgon! Ja burr så kallt det är! Här är bara 1.5 så idag är min första dag med frukost inne. Hoppas på att komma ihåg värmefläkten imorgon. Solen värmer upp uterummet till 12 idag så lite fattas för att det ska vara skönt där.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2018-09-25 08:07
#2

Vi har också en värmefläkt i vårt pyttelilla uterum. 

Numera så är har vårt rum inga glasväggar från golv till tak. De har en och en fått kondens emellan så nu har vi ett litet rum med fönster runtom och panel nertill. En hel glasdörr har vi däremot och taket är "uterumstak" så det släpper igenom lite ljus.

Vi har däremot alltid öppet så att katterna kan använda rummet och ofta en smal springa ut i trädgården men då blir det så kallt inne. Framförallt golven blir kalla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2018-09-25 08:10
#3

Morrn!

Så har vi då haft första natten med minusgrader. Det var alldeles vitt ute på morgonen och det frasade i gräset. Himlen är klarblå men det är bara 3 grader nu.

worst
2018-09-25 08:25
#4

God morgon!

Ja, idag var det kallt, fem grader här och strålande solsken! Det var först idag som hyresbolaget släppte på värmen i elementen. Jag tycker alltid de gör det för sent!
Dagens plan är att vila förmiddagen och sedan lägga in data åt släktforskarföreningen på eftermiddagen och få en fikarast för besväret!   😃

MonicaLagerquist
2018-09-25 08:26
#5

God morgon

Vaknar till en vit frostig gräsmatta.

Tur att pelargonerna fick flytta in igår. 

Både mannen och jag var febriga och klena igår kväll så vi får väl se hur dagen blir.

Stolt ägare till fem La permer

Mooniq
2018-09-25 08:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

Mårning. Kallt ute i Munkedal oxå. Nu har nog de sista blommorna gett upp, tror jag. Det är bara att börja längta till mars och ljuset igen och fröerna, krukorna, plantorna mm 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
aggeelin
2018-09-25 08:57
#7

#2 Vi har öppet än ett tag men som du säger så blir det kallt. Vi stänger och sen öppnar vi i mars- april.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2018-09-25 09:06
#8

#6 Vackra bilder🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2018-09-25 09:25
#9

#6.8 ? Bilder? Konstigt, ser inga bilder.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
2018-09-25 09:29
#10

#6 Så vackert med frosten på blommorna.

Jag har precis tänt i vedspisen. Det är alltså premiär för säsongen. 17 grader i köket kändes lite för kallt för min smak.

Fransu
2018-09-25 12:46
#11

God middag!

Jag har tagit ledigt idag eftersom jag skulle på läkarbesök. Just nu har jag så lite att göra på jobbet, så det gör ingen skada. Annat än att mina komptimmar minskar förstås.

Vi hade -3 i morse. Så svårt att föreställa sig då jag hade shorts och t-shirt en vecka sedan då jag gick promenad. Då hade vi 23 grader (på dagen). Så att det är frost på gräsmattan en vecka efter kändes konstigt.

#6 Vackra bilder, som vanligt. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: