Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 465 ggr
Maria
2018-08-22 05:57

Godmorgon onsdag 22 augusti

Godmorgon på er.

Idag har vi bara 14 grader. Brrr.

Jag har ju denna sommaren sovit med pyjamas med kortärmat upptill men jag känner hur jag faktiskt fryser så nu åker flanellpyjamasen fram ikväll.😃

Jag har sovit hela natten. Moritz har inte väckt mig en enda gång.

Hoppas ni får en fin onsdag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
DesK
2018-08-22 06:49
#1

God morgon! Här är det lite gråsvalt, men dags att ta en promenad med Zaki 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

JMW
2018-08-22 08:25
#2

Morrn! Halvsoligt och 14 grader. Tempen har varit nere på endast 5 grader som kallast i natt. Jag kände det när jag var uppe på toa för vi har fönstret öppet i sovrummet. Så härligt svalt att sova.

MonicaLagerquist
2018-08-22 09:06
#3

God morgon

Efter flera nätter med orolig sömn inne hos katterna så har jag i natt sovit både länge och gott.

Vi måste in till stan och handla idag.Vi ska ju har räkfest för ungar och svärmor på lördag så fem kilo räkor står på inköpslistan.

Stolt ägare till fem La permer

worst
2018-08-22 09:22
#4

God morgon!

17 grader och växlande solighet med en del mörka moln på himlen.
I går kväll var jag på bio och såg "Fakiren som fastnade i ett skåp". Riktigt mustig och bra feel-good-film som jag rekommenderar!

Maria
2018-08-22 09:37
#5

#4 Tack för tipset.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2018-08-22 12:29
#6

Nu har jag precis haft rast och jag har varit och röstat. Himla skönt att få det gjort.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mooniq
2018-08-22 14:58
#7

Halloj. Jobbat tidigt pass i Fristad - så jag åkte dit igår kväll. Dagen startade 04, så nu när jag landat hemma är jag lite lagom seg. Blir inte mycket mer gjort idag, kan jag lova.

Tips på god dip till räkor/skaldjur/stekt fisk

4 dl creme fraiche

1 burk (ca 60 gram) röd stenbitsrom - ev vit men inte svart för då blir dippen grå. 

1-3 pressade vitlöksklyftor

4-6 msk majonäs

Rör i hop allt, stå kallt att mogna några timmar/över natten. Dippen blir svagt rosafärgad av stenbitsrommen - en supergod dip, värd att testa.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
2018-08-22 15:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

God eftermiddag! Ja det är inte skönt att frysa! Jag försöker värma upp mig lite men tror inte att det hjälper så mycket förstås :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
2018-08-22 15:34
#9
Upp till toppen
Annons: