Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 549 ggr
Maria
8/11/18, 5:58 AM

Godmorgon lördag 11 augusti

Godmorgon på er.

Jag hade planer på att sova länge idag men så blev det inte. Idag är det i alla fall inte katten Moritz fel😉

Vi har bara 14 grader just nu och det känns nästan konstigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mooniq
8/11/18, 7:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mårning. I Munkedal småduggar det och det är bara 13.7 grader ute. Superhärligt. Jag ska tampas med crosstrainern idag, då vädergudarna lovar regnskurar - äntligen normal svensksommar 😃

Igår blåste det enormt och vinden ven runt knutarna, och emellanåt så kände jag hur hela stugan darrade till. Soffhäng o Netflix m en kopp te funkade utmärkt. 

Idag gick jag ut o kollade om jag hade några blommor kvar- de är starkare än man tror och ingen hade knäckt sig. Min Nostalige-ros kommer med massa knoppar, jätteglad att den inte bröts av i blåsten. 

Ledig helg - det blir nog en fika-turné 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

MonicaLagerquist
8/11/18, 7:12 AM
#2

God morgon

Sol och 15 grader i Örsundsbro

Ska straxt ta en kasse metallburkar och gå ner till byns återvinning och lämna in dem.

Stolt ägare till fem La permer

Fransu
8/11/18, 7:49 AM
#3

God morgon!

16 grader och halvklart. Ska bli regn senare. Väldigt lugnt och stilla ute nu efter gårdagens kraftiga vindar.

Önskar alla en trevlig lördag!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
8/11/18, 8:00 AM
#4

Här kom regnet precis.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
8/11/18, 8:03 AM
#5

#4 Oj redan. Vi bor drygt 2 mil från Göteborg och enligt prognoserna ska regnet inte komma förrän 12-13 tiden. Men jag ser att mörka moln har börjat torna upp sig från Gbg-hållet, så det regnar nog här också snart,

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

worst
8/11/18, 9:37 AM
#6

God morgon!

Jippie, bara 21 grader, men solen den skiner den! Hoppas på regn till eftermiddagen, för det har de lovat.
Idag ska jag träffa syrran som hastigast, annars är dagen fri.

Annons:
Totum
8/11/18, 9:48 AM
#7

God morgon 18 grader, mulet och blåsigt hos mig

aggeelin
8/11/18, 10:36 AM
#8

#1 å så fina blommor!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
8/11/18, 10:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Frukost i trädgården idag. Det var för varmt i uterummet och här är det mer lagom men aningen kyligt. Jag är ju lite bortskämd med värme. B

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
8/11/18, 11:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#1 Jättevackra blommor.

#9 Vad är det för burar som hänger i träden?

Här är rena sommarovädret.

Det hällregnar så att brunnarna inte sväljer vattnet och vi kunde inte köra vissa vägar på grund av översvämning nu när vi var och handlade. Det åskar och blixtrar.

Här kommer en bild från Frölunda när himlen var svart innan det brakade loss.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
8/11/18, 12:13 PM
#11

#10 det är fågelmatare som hänger och väntar på att fyllas med fågelmat. Det är en bur för att bara småfåglarna ska få mat - inte skatorna.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
8/11/18, 12:13 PM
#12

#10 det är fågelmatare som hänger och väntar på att fyllas med fågelmat. Det är en bur för att bara småfåglarna ska få mat - inte skatorna.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
8/11/18, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Bur för t ex solrosfrö.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
8/11/18, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Bur för talgbollar.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
8/11/18, 12:26 PM
#15

Ah vad smarta burar🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
8/11/18, 1:08 PM
#16

Här kan ni få läsa om hur mycket regn vi fick. Spårvagnstrafiken fick t.om stopp. Nu skiner redan solen😃

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/regnkaos-stoppade-sp%C3%A5rvagnarna-1.7618326

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
8/11/18, 1:12 PM
#17

#16 Men jisses! Jag kan tyvärr inte läsa artikeln, men jag ser bilden. Här har det regnat 18 mm på några timmar. Vi fick inte riktigt lika kraftigt regn här som ni i Göteborg.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
8/11/18, 1:13 PM
#18

Aj då. Jag trodde inte det var en låst artikel.

Denna artikeln är nog inte låst.

https://www.expressen.se/gt/slagregn-oversvammar-e6-och-e45-stora-trafikproblem/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
8/11/18, 1:18 PM
#19

Jag kunde läsa. 😀

Maria
8/11/18, 1:21 PM
#20

Regnet blev lite av en "ketchupeffekt"😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[[eskils_]]
8/11/18, 2:55 PM
#21

#16 Oj vilket skyfall! Stockholm ska få välbehövliga 17 mm regn imorgon, men utspritt på flera timmar.

JMW
8/11/18, 6:02 PM
#22

Just nu har vi ett redigt åskväder här och regnet vräker ner.

Upp till toppen
Annons: