Annons:
Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 1384 ggr
MonicaLagerquist
2018-08-10 18:03

Kastrullservering

Serverar du mat genom att ställa kastrullen på bordet?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
worst
2018-08-10 18:18
#1

Jajamän, SPD (spara på disken) till vardags. Det ska allt vara ett fint kalas om jag serverar maten på servis!

Carmarino
2018-08-10 18:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ibland, men oftast inte. Har serveringsskålar som håller värmen rätt länge, så det är praktiskt att kunna förbereda maten en stund i förväg.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2018-08-10 18:26
#3

Jag ställer oftast kastrullerna på bordet.

Vissa maträtter har sina egna byttor som pastaskålen osvSkämtar

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2018-08-10 18:30
#4

Nix inte en chans att det serveras mat ur kastruller här hemma. Det enda som är godkänt i den vägen är järngrytor.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2018-08-10 18:31
#5

Har vi gäster hemma så ställer jag inga kastruller på bordet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2018-08-10 18:33
#6

#5

Jag vill inte har kastruller på bordet till vardags heller.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
2018-08-10 18:35
#7

#6 Oj då.

Jag tycker mina kastruller är fina så de får gärna stå framme😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

citytjejen
2018-08-10 18:45
#8

Ibland, det beror på vad för mat det handlar om. Oftast brukar vi dock lägga på maten på varsin tallrik vid spisen och sen tar vi med våra tallrikar till köksbordet eller var vi nu ska sitta någonstans och äta.

/Christina

JMW
2018-08-10 18:47
#9

Vi brukar ta maten vid spisen så kastruller och pannor står där. Fast nu på sommaren så följer kastrullen med när vi äter ute. Bordet är större där. I kök och på glasveranda är borden mindre och där får inte kastrull eller panna plats. 

Att ösa över mat i serveringsskålar och liknande gör mer disk och det vill jag inte ha.

[Tuulikki]
2018-08-10 19:14
#10

Ja här serveras mat direkt ur kastrull och pannor. Serverar i andra skålar och fat gör jag inte om det inte behövs eller är något speciellt tillfälle. Himla onödigt att slösa så på miljön genom att skapa extra disk.

Fransu
2018-08-10 19:20
#11

Ja. Ser inga problem med det alls. Vet att min mans mormor någon gång har bett om ursäkt om hon inte kommit ihåg att ha över den kokta Potatis i nån särskild serveringsskål. För mig spelar det verkligen ingen som helst roll.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fridaaaa
2018-08-10 19:29
#12

Ja det händer rätt ofta. Eller att det står kvar på spisen och vi går och hämtar :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
2018-08-10 19:34
#13

Så olika. Beror nog lite på maträtt o hur trött man är.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Lona
2018-08-10 20:02
#14

Vi hämtar oftast vid spisen, har vi gäster så beror det på hur "fina" de är. ;-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Milkshake
2018-08-11 04:22
#15

Alltid, om det inte är något speciellt tillfälle men vi bor så litet brukar inte bli sådana tillfällen hos oss.

Mooniq
2018-08-11 07:10
#16

Jag lagar ofta mat i min slowcook'er och då lyfter jag ur grytan ur värmehöljet o ställer på bordet om jag har gäster. Övrig mat hamnar då i olika glasskålar. Är jag själv så tar jag mat vid spisen och går till tv/datorn o sätter mig o äter. 

Gör ofta storkok, fixar portioner o fryser in - så till jobbet är det alltid en fryst plastbytta som åker med, händer även här hemma att en sån åker in i mikron och sen direkt på tallrik.  En del mat är inte gott att värma i mikro, då blir det kastrull/ugn när det i plastbyttan tinat lite.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: