Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1047 ggr
Fransu
2018-08-10 14:32

När flyttade du hemifrån?

Hur gammal var du när du flyttade hemifrån?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Carmarino
2018-08-10 14:35
#1

21, men fyllde 22 någon vecka efter.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mooniq
2018-08-10 14:36
#2

Flyttade hemifrån när jag var 18 år och 2 månader 😃. 

Gick ur gymnasiet på fredan, sökte jobb på måndagen, började jobba på onsdagen, Flodins Filter Lysekil - som gjorde gasmaskfilter och olika typer av bilfilter. 

Sökte bostad på torsdag och flyttade inom några veckor till en 2:a i ett bostadsområde. Många i släkten skänkte husgeråd - jag hade 57 kaffekoppar med fat - något vi skrattat åt många gånger . 😃

Det första halvåret hade jag svåra mardrömmar om att jag var tvungen att flytta hem igen - ingen separationsångest där inte.. 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Lona
2018-08-10 14:44
#3

Hade precis fyllt 18, delade lägenhet med en jämnårig kompis eftersom ingen av oss hade råd att bo själv. Vi hade skitkul, hon en festande (men arbetande) hårdrocksbrud och jag en mesig plugghäst som fortfarande gick på gymnasiet.
Eftersom nästan alla kompisar fortfarande bodde hemma så blev vår lägenhet ett samlingsställe för hela gänget.
Jisses, vilka minnen från den tiden, inte minst från området där vi bodde - det var total galet. I princip värsta gatan i Göteborg på den tiden, nu hade jag aldrig accepterat att bo under de förhållandena men såhär drygt 25 år senare kan vi garva åt det.😃


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
2018-08-10 14:57
#4

Jag var 19 och flyttade då direkt ihop med min man.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tuulikki]
2018-08-10 14:59
#5

När jag precis fyllt 19. Men jag har aldrig bott helt ensam utan blev sambo på en gång🙂

JMW
2018-08-10 15:10
#6

Jag var 17 när jag flyttade in i eget. Mina föräldrar skilde sig, mamma flyttade 30 mil bort och att bo med pappa kändes inte så kul. Så jag fick en etta men minns inte vem som betalade i början.

Annons:
Åsa S
2018-08-10 15:14
#7

Jag var en sån där hoppjerka när jag gick ut gymnasiet så blev det väldigt hög arbetslöshet i Sverige så jag fick bo kvar hemma i flera år och jobba några timmar här och var beroende på vad man hittade + man fick ju vara på praktik mm. och gå på jobbsökarkurser tilsammans med andra man tidigare gått i skolan med, och sedan flyttade jag runt i Sverige och gick på olika utbildningar  och hade tillfälliga boenden (svårt veta vad man vill bli) och ofta landade jag 1-2år ibland hemma hos mina föräldrar och tog de timmar jag kunde hitta jobb så jag var nog runt 30 när man kan säga att jag riktigt flyttade och inte landade tillbaka igen. Men jag har mycket erfarenhet och vet att jag kan klara mig själv även om nått skulle hända min man som jag träffade och flyttade ihop med när jag passerat 40 med några år. Att ha levt själv är en mycket bra erfarenhet som de flesta borde ha då kanske de inte stannar i skadliga relationer för länge, alla har det ju inte bra i sina relationer, och tror man att man inte kan klara sig själv stannar man nog ofta för länge.

Scorpio97
2018-08-10 15:37
#8

Jag var 19, nästan 20. Det var förra hösten :)


//Jessie

MonicaLagerquist
2018-08-10 15:50
#9

Jag flyttade hemifrån två gånger-Första gången var jag 16 pluggade på annan ort och bodde på internat. Andra gången var jag drygt 18.Mina föräldrar ville inte att jag skulle flytta så jag passade på när de var på semester.

Stolt ägare till fem La permer

worst
2018-08-10 18:13
#10

Jag flyttade hemifrån två gånger jag också. Först vid 16 till ett inackorderingsrum i en främmande stad. Sedan blev jag "utsparkad" av mamma när jag fått fast jobb vid mina 20 år.

Fransu
2018-08-10 18:57
#11

Första gången jag flyttade hemifrån var jag 19 år.

Jag flyttade också hemifrån i omgångar av olika anledningar. Sista gången hade jag hyrt ett rum hos en kompis, tillfälligt medan jag letade lägenhet. 

Det visade sig att kompisen sa till alla att vi var ett par, vilket inte alls stämde. Jag blev förbannad och flyttade hem till föräldrarna genast. Vilket tog emot eftersom jag då var 26 år. Men efter ett halvår hade jag hittat en egen lägenhet och sen dess har jag inte behövt bo hos föräldrarna mer.

Mina föräldrar däremot hade nog gärna haft mig boende hos sig för alltid.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fridaaaa
2018-08-10 19:26
#12

Bodde praktiskt taget hos sambon några månader efter vi slutat gymnasiet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
2018-08-10 19:37
#13

19 tror jag. Ville komma hemifrån så fort jag kunde. Sen levde jag rövare tills jag träffa min man när jag precis fyllt 21. Eller levt rövare hade jag gjort i många år.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Lillyrod
2018-08-10 20:39
#14

Jag var 17 när jag flyttade första gången. Då ihop med en kille. Några år senare blev det ett halvår hos föräldrarna igen innan jag hittade ett fast jobb och fick lägenhet. 

Efter det har jag klarat mej : )

fruktgumman
2018-08-10 23:31
#15

När jag var 21 flyttade jag hemifrån till en lägenhet. I samma veva träffade jag min sambo och två månader senare bodde jag i princip hos honom.

Tarotstollan
2018-08-11 00:09
#16

Jag hade fyllt 21.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Milkshake
2018-08-11 04:20
#17

17.

Totum
2018-08-11 09:45
#18

Skulle fylla 16 två månader efter jag flyttade hemifrån.

Thotis90
2018-08-31 11:40
#19

Jag var 16 år (flyttade när jag började gymnasiet).

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Leifsdotra
2018-08-31 11:44
#20

18 år, tog studenten på fredagen och började sommarjobba på måndagen. Efter sommarjobbet väntade högskolestudier i den stad jag flyttat till. Dåvarande pojkvännen skulle också göra lumpen där så vi flyttade ihop. Han är nåt år äldre och hade flyttat hemifrån redan som 16-åring. Vi hade varit ihop i 3 år då när jag flyttade till honom, fast efter ett år flyttade jag till egen lägenhet istället 🙂

Annons:
Dioramabyggare
2018-08-31 11:48
#21

24 år.

Kyllan56
2018-08-31 15:24
#22

Första gången var jag femton och gick i nian på en internatskola. Andra gången jag flyttade var jag 23 år och flyttade ihop med min min f.d. man.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Novachan
2018-08-31 19:12
#23

23 år

tlover
2018-09-05 22:33
#24

16 år då gymnasieprogrammet jag gick på hade mycket kvällsaktiviteter och det gick inte bussar hem på kvällen. Teoretiskt sett delade jag och syrran ett övernattningsrum men jag var näst intill aldrig hemma och hon var näst intill aldrig på rummet

l'm back

Upp till toppen
Annons: