Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 610 ggr
Baadeh
2018-07-21 21:42

Vilket parti röstar du på?

Vilket parti kommer du rösta på i år? Här blir det v :)

Annons:
Maria
2018-07-21 21:44
#1

Jag är inte säker men det blir åt vänsterhållet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Baadeh
2018-07-21 21:54
#2

#1 🖒

Stallmima
2018-07-21 23:40
#3

Det blir Socialdemokraterna, det tar tid att städa upp efter blå regering

Dimocarpus
2018-07-21 23:52
#4

Jag är för EU så alla partier som inte är det kommer iaf inte får min röst. 

EU stoppade precis Trump för att införa bilskatt för varje enskilt land. Jag tror att lilla Sverige skulle drabbat hårt om EU inte hade stoppat då vi importerar bilar till USA och köper bilar därifrån. Sen en annan orosmoment är handelskriget om vi inte hade varit med i EU så hade det nog inte varit så kul för vår ekonomi. Stockholms börsen hade nog rasat rejäl och vi som investerat i USA hade inte gått bra alls. Att gå ur ger oss mer nackdel än fördel. 

En annan sak är marknadshyra. Det råder redan bostadsbrist, just nu håller folk i sina lägenheter och nyproduktioner är svåra att sälja. Det går extra bra för hyresvärdar nu för folk hyr hellre. Även de med bostadsrätt säljer och hyr. Och sparar sina pengar till nåt annat. Om de införa marknadshyra vilket många åt det högra vill gärna. Då innebär det att de som inte har råd (typ pensionärer) är tvungna att flytta för det kommer höja hyrorna väldigt mycket mer än vad de gör nu. 

Jag vill att vi ska gå framåt och se möjligheter i olikheter. Det finns t.ex. partier där man inte vill tillåta ensamstående eller samkönade par att adoptera barn om barnet inte har tillgång till både "manlig" och "kvinnlig" förälder vilket jag tycker är fel. Barn behöver kärlek, inte fördomar. PUNKT. Så de partier som tycker så får inte min röst heller. 

Jag har inte bestämt mig men röst kommer det bli. Jag har aldrig röstat blankt och kommer inte behöva göra det i år heller.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

[PeterTM]
2018-07-22 02:34
#5

Egentligen är det ingen större skillnad, jag tycker att partipolitiken har spelat ut sin roll, de går ju ändå ihop i två block, så man kan lika gärna baka ihop dem permanent ungefär som i USA.

Jag kommer inte att rösta för fortsatt Löfvén-styre. Han är inte en bra statsminister tycker jag, bra fackföreningsledare, men inte statsminister. Kanske väljer jag L, men jag har inte bestämt mig. Jag har röstat blankt någon gång tidigare som ett slags protest emot att det inte finns något vettigt alternativ, det kan bli så den här gången också.

Politiker i Sverige är för styrda av sina partilinjer, de får inte ha egna åsikter och de hinner aldrig lyssna på vad folk tycker. Därför är avståndet mellan politiker och vanligt folk större än någonsin nu. Det måste få ett slut.

Mooniq
2018-07-22 06:26
#6

Miljö eller sossar för min del. Jag ser med fasa fram mot valet och jag hoppas att alla i landet läser partiprogrammen och inte styrs av debattfrågorna som är på tapeten för dagen i media. Finns så många naiva och okunniga människor som så lätt bildar sig en uppfattning - som sen saknar grund - det skrämmer mig enormt. 

Det behövs tex bara 2 interna riksdagsval för att Sverige ska gå från demokrati - det är fruktansvärt att det är så lätt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
MonicaLagerquist
2018-07-22 06:45
#7

Åt vänster.

Stolt ägare till fem La permer

Honestyisdead
2018-07-22 11:07
#8

Blir nog blankt för första gången.

Fransu
2018-07-22 13:56
#9

Jag vet inte! Känner mig vilsen. Men jag kommer att rösta. Tycker det är viktigt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Baadeh
2018-07-22 14:18
#10

#9 Kolla på partitempen där kan man få en bra inblick på hur partierna tänker. Finns på yt :)

[PeterTM]
2018-07-22 14:50
#11

Jag är stark motståndare till EU och anser att man kan ha precis alla fördelar av EU utan EU och det självutnämnda, maktfullkomliga parlamentet i Bryssel som ska bestämma allt i varje detalj här, hur vi ska förvalta skogen och det vilda, hur, var och när vi får odla grödor och de helt sjukliga avgifter vi måste betala för att avlöna alla som sitter i Europaparlamentet helt i onödan.

V har fått fnatt och tycker att vi ska ha helt fri invandring, dvs att Sverige ska vara hela världens samvete. 

S är för veka i sin politik, de satsar på en massa utredningar i stället på att förbättra samhället, det senaste är ju vad alla satsade miljoner gått som avsattes efter storbranden i Västmanland för ett par år sedan. De har gått till genusutredningar istället för brandflygplan.

M är ett stadsparti, vill att alla ska åka tunnelbana, de har glömt att ungefär hälften bor på landsbygden, här finns ingen tunnelbana. Vi måste åka bil, men om M får bestämma ska det inte finnas bilar alls och om de ska finnas så ska bränslet kosta så mycket att vi ändå inte har råd att förflytta oss.

M kör fortfarande med en politik som ggnr de som redan har, vad de än säger om utjämning, varenda förslag de lägger landar i samma hög, de som redan saknar allt ska bekosta de som redan har allt.

C har blivit en klubb för Annie-PR, de gör inget vettigt alls för samhällsmedborgarna längre.

L är för militärinspirerat nu med en major som partiordförande, det blir tjat om disciplin hela tiden istället för samhällsbefrämjande åtgärder.

KD är ett skämt, de vill återinföra kristendomsundervisning i skolan när vi äntligen blivit befriade från religiösa inslag i svensk politik.

SD är ett enfrågeparti som är livsfarligt för exempelvis såna som jag som måste ha samhällets stöd och hjälp för att klara mig. De vill skära ner på alla sociala utgifter. Dessutom har de inte tillräckligt många parlamentariker för att fylla sina mandat, så partiet är per definition därmed en skrivbordsprodukt som inte riktigt finns i verkligheten.

FI är en klubb för rabiata mänshatare, ingen som inte är med i den klubben kommer att bry sig om deras existens.

Fransu
2018-07-22 14:55
#12

#10 Tack för tipset! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[[eskils_]]
2018-07-22 15:09
#13

#11 Kul och ganska träffande sammanfattning! Antar att du menar MP när du skriver "M är ett stadsparti, vill att alla ska åka tunnelbana" osv.?

Har inte bestämt än vad jag ska rösta på, men inte lär det bli S-MP-V-Fi i alla fall. Jag tycker det är väldigt oroande med alla skjutningar, attacker på blåljuspersonal, våldtäkter utomhus m.m. de senaste åren, och det blir bara värre.

Något parti måste ta itu med den utbredda narkotikahandeln och otryggheten på gator och torg, som här till exempel.

Och jag tycker inte att den sittande regeringen ordnat med någon beredskap för brandkatastrofer, fast de har haft 4 år på sig sedan den stora branden i Västmanland. Nu måste andra länder i Europa skicka hit personal och fordon för att hjälpa Sverige, t.o.m. lilla fattiga Litauen har skickat hjälp.

Anser att dessa trygghetsfrågor måste lösas snabbt, sedan kan vi diskutera skatter, vinster i välfärden etc.

Annons:
Milly82
2018-07-22 18:23
#14

Ska för första gången rösta på Moderaterna. Har tidigare alltid röstat på Socialdemokraterna och en gång Vänsterpartiet. Men nu har jag helt tänkt om.

JMW
2018-07-22 19:44
#15

Jag röstar i alla fall inte på  S, Mp eller V.  Sen får vi se. 😉

[PeterTM]
2018-07-23 00:09
#16

Glömde "P" i MP, men det ser ni ändå 🙂

Upp till toppen
Annons: